تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تیر 1400 - 12:39
کد خبر : 122395

بقاع متبرکه قزوین میزبان مراسم عرفه

بقاع متبرکه قزوین میزبان مراسم عرفه

حجت‌الاسلام‌ سید مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: روز عرفه روز شناخت و بندگی است و نباید از این روز غافل شویم؛ در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم به‌مانند سال گذشته در سطح بقاع متبرکه برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: مراسم دعای عرفه در شهرستان البرز ساعت ۱۸ در سه امامزاده

حجت‌الاسلام‌ سید مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: روز عرفه روز شناخت و بندگی است و نباید از این روز غافل شویم؛ در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم به‌مانند سال گذشته در سطح بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم دعای عرفه در شهرستان البرز ساعت ۱۸ در سه امامزاده احمد (ع) حصارخروان، امامزاده اسحاق (ع) ورس و امامزاده سلیمان (ع) بیدستان، در شهرستان بوئین‌زهرا در امامزاده حلیمه خاتون (س) عصمت آباد و در شهرستان تاکستان در بقعه متبرکه آقاسیدعلی شارینی (ره) برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: چند مراسم شاخص دیگر نیز در سطح استان برگزار خواهد شد؛ مراسم دعای عرفه ساعت ۱۷ در امامزاده حسین (ع) برگزار و به‌صورت زنده از شبکه استانی پخش خواهد شد.

وی تشریح کرد: همچنین در ساعت ۱۷ امامزاده اسماعیل (ع) و امامزاده آمنه خاتون (س) هم میزبان زائران خواهند بود و ساعت ۱۸ نیز مراسم دعا در امامزاده سلطان سیدمحمد (ع) و امامزاده اسماعیل (س) باراجین برگزار خواهد شد. زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و همراه داشتن مهر و تسبیح، کتاب دعا شخصی برای شرکت در مراسم دعای عرفه ضروری است.

حجت‌الاسلام مجیدی بیان کرد: غسل، زیارت امام حسین (ع)، ۲ رکعت نماز در زیر آسمان و اقرار به گناهان، چهار رکعت نماز در هر رکعت پس از حمد ۵۰ مرتبه توحید، قرائت دعای عرفه و روزه روز عرفه از اعمال این روز است.

اقامه نماز عید سعید قربان در قزوین

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، نماز عید سعید قربان به امامت آیت‌الله عابدینی، نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، رأس ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه در مسجدالنبی (ص) اقامه خواهد شد.

از برادران و خواهران ایمانی تقاضا می‌شود ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، ماسک، مهر شخصی و زیرانداز به همراه داشته باشند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد