تاریخ انتشار : دوشنبه 28 تیر 1400 - 17:19
کد خبر : 122216

محبوبیت و مقبولیت امامان جمعه در گرو ساده‌زیستی و توانمندی آنان در اقناع است

محبوبیت و مقبولیت امامان جمعه در گرو ساده‌زیستی و توانمندی آنان در اقناع است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی بعد ظهر امروز در سلسله نشست‌های تخصصی ائمه جمعه استان کردستان با موضوع «بررسی نقش مرجعیت دینی در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی» اظهار کرد: محبوبیت و مقبولیت دو ویژگی مهم برای امامان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی بعد ظهر امروز در سلسله نشست‌های تخصصی ائمه جمعه استان کردستان با موضوع «بررسی نقش مرجعیت دینی در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی» اظهار کرد: محبوبیت و مقبولیت دو ویژگی مهم برای امامان جمعه و جماعات است که باید تلاش کرد ضمن حفظ این مقبولیت و محبوبیت، در راستای ارتقای آن در بالاترین سطح ممکن تلاش کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی خاطرنشان کرد: دستیابی ائمه جمعه به مقبولیت و محبوبیت با رعایت اصول مهم ساده‌زیستی، توانمندی در اقناع، ایجاد جذابیت برای جذب مردم به مسجد و …تحقق پیدا می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ائمه جمعه و مساجد کارکردهای مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، تبلیغی، اجتماعی، مبارزاتی و غیره دارند، گفت: اتفاقات پیرامون ما خیلی مهم است و کارکرد مسجد یک کارکرد عام بوده و نباید به دلخواه در این زمینه رفتار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: توجه به وظایف امام جماعت از نکات بسیار مهم است، امام جمعه و جماعت باید تسلط به مسئولیت خود داشته باشد و قدردان و شکرگزار جایگاهش باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی نبود هرگز این تریبون در دست ما قرار نمی‌گرفت، گفت: باید قدردان این فرصت باشیم و در انجام وظیفه با حساسیت خاص تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: سرکشی به وضعیت مسجد از زوایای مختلف عمرانی و غیره از نکات بسیار مهمی است که ائمه جمعه و جماعات در مساجد باید مد نظر قرار دهند چراکه این کار خیلی به جذابیت برای جذب مردم کمک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: ائمه جمعه و جماعات ما باید حداقل برای هر نیم ساعت سخنرانی یک ساعت مطالعه مرتبط داشته باشند و با اطلاعات کامل پشت تریبون قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی اضافه کرد: اختصاص زمان مشخص برای شنیدن مشکلات اهل مسجد از دیگر نکات مهمی است که باید مورد توجه ائمه جمعه و جماعات در مساجد ما قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حفظ آرامش مسجد، رفع موانع برای جذب جوانان به مسجد، غلبه کار فرهنگی بر برنامه‌های مسجد و ارتباط منظم با نمازگزاران از نکات بسیار مهمی است که ائمه جمعه و جماعات ما باید به آن توجه داشته باشند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد