تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 - 17:59
کد خبر : 50465

دستگیری مرضیه هاشمی ثابت کرد که «آزادی» در غرب شعاری پوچ است/ آزادی زن صرفا در برهنگی است؟!

دستگیری مرضیه هاشمی ثابت کرد که «آزادی» در غرب شعاری پوچ است/ آزادی زن صرفا در برهنگی است؟!

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- امید ملایی؛ «مرضیه هاشمی» مجری آمریکایی‌الاصل شبکه انگلیسی‌زبان پرس‌تی‌وی که پس از گرویدن به دین مبین اسلام این نام را برای خود برگزیده است، چند روزی است که از سوی مأموران امریکایی درواشنگتن دی‌سی بازداشت و به‌صورت ویژه و تحت‌الحفظ به واشنگتن منتقل شد. گفته می‌شود او در شرایط نامناسبی به‌سر می‌برد، با آنکه تاکنون هیچ

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- امید ملایی؛ «مرضیه هاشمی» مجری آمریکایی‌الاصل شبکه انگلیسی‌زبان پرس‌تی‌وی که پس از گرویدن به دین مبین اسلام این نام را برای خود برگزیده است، چند روزی است که از سوی مأموران امریکایی درواشنگتن دی‌سی بازداشت و به‌صورت ویژه و تحت‌الحفظ به واشنگتن منتقل شد. گفته می‌شود او در شرایط نامناسبی به‌سر می‌برد، با آنکه تاکنون هیچ اتهامی به‌صورت رسمی علیه هاشمی مطرح نشده است.

این روزنامه‌نگار و مجری شبکه انگلیسی‌زبان پرس تی وی، متولد امریکاست و برای دیدار با برادر بیمار و بستگان خود به آمریکا سفر کرده بود که روز یک‌شنبه هفته گذشته در فرودگاه بازداشت و سپس مأموران اف. بی. آی او را به مرکز بازجویی منتقل کردند؛  علی‌رغم اینکه این مجری، زاده آمریکاست، اما با او مانند یک مجرم رفتار شده و حتی حجابش را هم برداشته و تلاش کرده‌اند تا غذای غیر حلال به او بخورانند.

دستگیری مرضیه هاشمی بدون شک بی ارتباط با فعالیت رسانه‌ای و سیاسی ایشان و همکاری با شبکه‌های خبری که مرتبط با جمهوری اسلامی ایران و در راستای اهداف ضدرسانه‌ای غربی و امریکایی فعالیت می‌کنند، نمی‌باشد.   به همین دلیل این حادثه علاوه بر اینکه نقض آشکار حقوق شهروندی و اجتماعی شهروندان این کشور است، به دلیل اینکه خانم هاشمی شهروند این کشور محسوب می‌شود، نقض آشکار آزادی بیان و آزادی فعالیت‌های رسانه‌ای در کشوری است که ادعا می‌کند مهد دموکراسی و آزادی بیان است؛ حادثه‌ای که بار‌ها اتفاق افتاده و از سوی نهاد‌های مختلف همچون سازمان خبرنگاران بدون مرز بر آن تأکید شده است.   بر اساس گزارش این سازمان «امریکا هم اکنون در میان ۱۸۰ کشور دنیا از نگاه فهرست آزادی مطبوعات دنیا در سال ۲۰۱۶ در مقام چهل و یکم قرار دارد.» این درحالی است که آزادی بیان و مطبوعات، اصلی است که در قالب «متمم قانون اساسی» امریکا به آن اشاره شده و همه و حتی دولتمردان امریکایی ملزم به رعایت آن هستند.   دستگیری مرضیه هاشمی ثابت کرد که «آزادی» در غرب شعاری پوچ است/حامیان حقوق زنان پاسخ دهند آزادی زن صرفا در برهنگی است؟!   برای بررسی این موضوع با تعدادی از دانشجویان دختر فعال دانشگاه‌های مشهد در این خصوص گفتگو کردیم.   آمریکا حتی به قوانین داخلی خود نیز عمل نمی‌کند راحله حسین زاده، فعال سیاسی دانشجویی پیام نور مشهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، می‌گوید: در جریان دستگیری خانم مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی، چند مسئله حائز اهمیت است؛  مسئله اول حقوق بشر است که آمریکا خود را مهدحقوق بشر و آزادی بیان و دموکراسی در جهان معرفی می‌کند، ولی با دستگیری این بانوی مسلمان نشان داد که حتی به قوانین داخلی خود که یکی از آن‌ها آزادی مذاهب است، عمل نکرده و به حجاب یک زن مسلمان متعرض شده است و این موضوع را بار‌ها هم ثابت کرده است که حتی مردم آمریکا نیز از این بی قانونی‌ها در امان نیستند.
حسین زاده ادامه می‌دهد: البته این برای اولین بار نیست که ما شاهد نقض حقوق بشر در آمریکا هستیم، در آمریکا بار‌ها به مردمی که اکثر آن‌ها رنگین پوست بودند از طرف پلیس حمله صورت گرفته و در این قضایا شاهد کشته شدن افراد هم بودیم، تا زمانی که مانند اصحاب رسانه‌ای آن‌ها همچون voa, cnn, bbc فقط آنچه را که دولت مردان آمریکا می‌پسندند، بگویی، می‌توانی آزاد باشی. همین که بخواهی کمی از واقعیت‌های جامعه سخنی بگویی با برچسب‌های مختلف تو را به بند می‌کشند.   دستگیری مرضیه هاشمی ثابت کرد که «آزادی» در غرب شعاری پوچ است/حامیان حقوق زنان پاسخ دهند آزادی زن صرفا در برهنگی است؟!
فعال سیاسی دانشجویی پیام نور مشهد به دومین مسئله اشاره می‌کند و اظهار دارد: دومین مسئله‌ای که می‌شود به آن اشاره کرد این است که آمریکا می‌خواهد به تلافی جاسوسان خودش همچون «نازنین زاغری» که در ایران بازداشت شده اند، خبرنگاری که حتی یک دلیل هم تا الان برای بازداشت آن نداده اند را ، دستگیر کنند و مانند یک جانی او را شکنجه دهد و به اعتقادات او توهین کنند و حجاب را با زور از سر او بردارند.

وی تصریح می‌کند: این احتمال می‌رود که آن‌ها به دنبال تبادل زندانی باشند و از این طریق بخواهند جاسوس خود را آزاد کنند؛ در هر صورت ما با جریانی رو به رو هستیم که نه تنها به قوانین بین المللی درباره حقوق بشر پایبند نیست، بلکه به قوانین داخلی خود حتی بر روی مردم کشور خود نیز پایبند نبوده و برای رسیدن به اهداف شوم خود حاضر است هر جنایتی را انجام دهد.   وزارت امور خارجه برای آزادی «هاشمی» اقدام کند زینب میری، فعال سیاسی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی مشهد هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، با اشاره به جمله ای از شهید مطهری بیان می‌کند: به فرموده استاد شهید مطهری «با آزادی است که ممکن است انسان به عالی‌ترین کمالات و مقامات برسد و یا ممکن است به اسفل السافلین سقوط کند.» 
میری تشریح می‌کند: امروزه شاهد این هستیم کسانی که شعار آزادی زن را در دل غرب بوجود آورده و پرورش داده اند حال از باب هراس از تبیین مبانی اسلامی توسط بانویی آزاده حتی روی عقاید پوشالی خودشان نیز ایستادگی نکردند و با دستگیری بی علت خانم مرضیه هاشمی خبرنگار مسلمان مقیم ایران و شکنجه‌های خلاف مبانی دینی ایشان ثابت کردند این شعار‌های پوچ، صرف بولد کردن ارزش‌های ظاهری زن و فی الواقع سوءاستفاده از فطرت واقعی آن‌ها است و نه ارزش نهادن به انتخاب و آزادی بیان بانوان.   دستگیری مرضیه هاشمی ثابت کرد که «آزادی» در غرب شعاری پوچ است/حامیان حقوق زنان پاسخ دهند آزادی زن صرفا در برهنگی است؟!
فعال سیاسی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی مشهد در پایان می‌گوید: همسر ایشان یک ایرانی است و به همین جهت این برخورد هتاکانه پلیس آمریکا باید پاسخی دیپلماتیک را از سوی ایران به همراه داشته باشد، از جناب ظریف بی صبرانه خواستاریم برای آزادی ایشان هرچه سریعتر اقدام نمایند.  

چرا فعالان حمایت از حقوق زنان سکوت کرده‌اند؟

فعال سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، اظهار می‌کند: یزیدیان زمان، زن مسلمانی را که برای دیدار باخانواده اش به آمریکا رفته بود، دستگیر و زندانی کردند و حجاب از سر او برداشته اند. همان کاری که یزید ملعون و فاسق با زنان اسیر و دربند انجام داد اینک یزیدیان زمان با زن مسلمانی می‌کنند که نمی‌داند به چه جرمی بازداشت شده است.

 

دستگیری مرضیه هاشمی ثابت کرد که «آزادی» در غرب شعاری پوچ است/حامیان حقوق زنان پاسخ دهند آزادی زن صرفا در برهنگی است؟!
گزمه بیان می‌کند: مگر آمریکا مهد آزادی بیان و اعتقادات نبود؟ چگونه مدعی آزادی بیان اند درحالی که بدون دلیل زنی را زندانی می‌کنند و او را در غل و زنجیر می‌کنند؟ مگر خبرنگار بودن و مستند ساختن جرم است؟ آزادی بیان را چه چیز تعریف می‌کنند؟ آیا آزادی بیان فقط باید در ایران باشد تا هرکس هر چیزی خواست بگوید و هر کار خواست بکند اعم از توهین و جاسوسی و شبهه افکنی؟ شعار آزادی بیانشان گوش فلک را کر کرده، اما اگر از کسی خوششان نیامد آزادی بیان شامل او نمی‌شود!

فعال سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه می‌دهد: فعالان حقوق زنان مرده اند؟ آن‌هایی که آزادی زن را صرفا در برهنگی ظاهری اش می‌بینند و «احترام به عقاید» را شعار خودشان قرار داده اند چرا از این زن مسلمان حمایت نمی‌کنند؟ مگر فعالیت در حوزه زنان فقط برداشتن حجاب و ارتباط‌های نامحدود داشتن با مردان و حمایت از سقط جنین آنان است؟ یعنی حمایتشان از زنان تنها شامل برخی زنان است نه همه زنان! آن‌هایی که با معیار‌های شان همخوانی داشته باشند ودرغیر این صورت هیچ ارزشی برایشان قائل نیستند.

وی با اشاره به جمله از امام علی (ع) می‌گوید: مولا امیرالمومنین، علی (ع) فرمود: «خلخال از پای زن یهودی کشیده اند، اگر مرد مسلمانی از این غصه بمیرد بر او ملامت نیست» کجایند مردان مسلمان؟ که زن مسلمان را بی حجاب کرده اند و او را تحقیر کرده اند؟ آیا مردن از این درد برما روا نیست؟

گزمه در پایان می‌گوید: امیدواریم به زودی شاهد آزادی این زن مسلمان و مجاهد باشیم.

 

دستگیری مرضیه هاشمی و برخورد اهانت‌آمیز و ضدحقوق بشری با او، از یکسو نشان از موفقیت‌آمیز بودن فعالیت‌های وی در راستای مبارزه با سلطه رسانه‌ای و دروغ‌پردازی آمریکایی‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی و از سوی دیگر، اعلام مبارزه رسانه‌ای علیه فعالیت‌های جمهوری اسلامی است.

 

سزاوار است علاوه بر دستگاه دیپلماسی کشور، سازمان‌های مردم‌نهاد داخلی و جهانی که همواره در راستای رسالت خبری و اطلاع‌رسانی شفاف و واقعی تلاش می‌کنند، برای آزادی هاشمی حداکثر ظرفیت خود را به کار انداخته و با محکوم کردن این اقدام غیرقانونی، آزادی این خبرنگار متعهد را خواستار شوند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد