تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1400 - 17:00
کد خبر : 121815

ائمه جمعه جوانان را جذب صف‌های نماز جمعه کنند

ائمه جمعه جوانان را جذب صف‌های نماز جمعه کنند

حجت‌الاسلام سیدحمیدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت شرکت جوانان در نماز جمعه اظهار داشت: در این خصوص باید سه مطلب مورد بررسی قرار گیرد؛ نخست نقش نماز جمعه در جذب جوانان و وظایفی که نهاد نماز جمعه در قبال آنها دارد؛ دوم علت کاهش حضور جوانان و مردم در نماز

حجت‌الاسلام سیدحمیدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت شرکت جوانان در نماز جمعه اظهار داشت: در این خصوص باید سه مطلب مورد بررسی قرار گیرد؛ نخست نقش نماز جمعه در جذب جوانان و وظایفی که نهاد نماز جمعه در قبال آنها دارد؛ دوم علت کاهش حضور جوانان و مردم در نماز جمعه و سوم پیش‌بینی حضور مردم و جوانان به ویژه در گام دوم انقلاب و بعد از انتخابات است.

وی درباره نقش نماز جمعه در جذب جوانان به انقلاب اسلامی ابراز داشت: تبیین، تبلیغ، پاسداری از مرزهای عقیدتی و فرهنگی و بصیرت‌افزایی از رسالت‌های نماز جمعه است.

امام جمعه گز برخوار با بیان اینکه ائمه جمعه باید جوانان را جذب صف‌های نماز جمعه کنند، افزود: برای مثال در کارهای اجتماعی برگزاری نماز جمعه از ظرفیت جوانان استفاده کنند تا در عمل با این قشر از جامعه در ارتباط باشند؛ در این زمینه ستاد یاوران نماز جمعه در گز تشکیل شده است که بخش زیادی از فعالیت‌های آن را جوانان تشکیل می‌دهند.

ائمه جمعه پاسخگوی شبهات دینی جوانان باشند

وی با بیان اینکه ارتباط بیشتر ائمه جمعه با جوانان به ویژه در زمینه پاسخگویی به شبهات جوانان می‌تواند منجر به توجه بیشتر جوانان به نماز جمعه خواهد شد، تصریح کرد: از سوی دیگر سخنان خطیب جمعه باید علمی، منطقی و به روز باشد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه حق‌مداری و عدالت‌خواهی امام جمعه بسیار اثرگذار است، تاکید کرد: فراجناحی بودن امام جمعه در جذب جوانان مؤثر است؛ اخلاقمدار بودن و برخورد کریمانه هم تأثیر بسیار زیادی دارد.

وی به برخی دلایل کاهش حضور جوانان و مردم در نماز جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: صداقت در کلام و رفتار، دلسوزی، پیگیری حل مشکلات، دوری از همنشینی با اصحاب قدرت و ثروت، کم‌کردن زمان بیان خطبه‌ها، دوری از سیاسی‌کاری و برخورد جناحی، پرهیز از تندروی در خطبه‌ها و محکوم کردن مردم و جوانان در نماز جمعه در کاهش حضور و افزایش حضور مردم در نماز جمعه تأثیرگذار است.

حل مشکلات مردم توسط مسئولان میزان حضور در نماز جمعه را افزایش می‌دهد

امام جمعه گز برخوار ادامه داد: برخورد نادرست برخی از مدیران سیاسی با مردم سبب می‌شود تا این تفکرات در موضوع ترویج فرهنگ معنویت در میان مردم و جوانان تأثیرگذار باشد، بنابراین اگر مدیران به دنبال حل مشکلات اقتصادی، بیکاری و فساد در جامعه باشند، حضور مردم و جوانان در نماز جمعه افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در کنار تمام مسائلی که امام جمعه باید رعایت کند، اقبال مردم از نماز جمعه با تشکیل قدرتی مردمی و قوی با تحولی که مردم انتشار آن را دارند بیشتر خواهد شد؛ وقتی مردم نتیجه این تغییر و تحول را ببینند، نسبت به ارزش‌های انقلاب، نظام و اسلام علاقمندی بیشتری نشان می‌دهند و به یقین حضورشان در نماز جمعه که یکی از پایگاه‌های دینی و انقلابی است، بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد و تغییر تیم مدیریت شهری در بسیاری از شهرهای کشور ابراز داشت: باید زمینه حضور جوانان و قشرهای مختلف را در نمازجمعه افزایش داد، راهکار عملی این کار استفاده درست از نیروهای جوان در مدیریت شهری است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد