تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1400 - 16:43
کد خبر : 121813

امر به معروف و نهی از منکر پاسداری از فرهنگ انسانیت است

امر به معروف و نهی از منکر پاسداری از فرهنگ انسانیت است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی ظهر شنبه در دیدار با اعضای شورای استانی امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی که با حضور قائم مقام رییس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی ظهر شنبه در دیدار با اعضای شورای استانی امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی که با حضور قائم مقام رییس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام محمد باقر (علیه السلام) و سالگرد قتل عام حجاج بیت الله الحرام توسط آل سعود، گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر که از اوجب واجبات است و موجب حفظ انسانیت انسان است.

وی گفت: امیدواریم با شرایطی که آینده در کشور پیش می آید این فریضه مهم جایگاه خودش را پیدا کند، از زحمات همه شما تشکر می کنم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: ما باید توجه داشته باشیم که انسان موجودی است که بخشی از او از عالم خاک و بخشی هم مافوق افلاک است.

وی افزود: شما وقتی امور مختلف را تقسیم می کنید باید این کار را با توجه ویژه به اصل فرهنگ انجام دهید چون اصالت با فرهنگ است.

وی با بیان اینکه مواظبت بر اصل امر به معروف و نهی از منکر و حفظ انسانیت فرهنگ انسان است، ادامه داد: انسان همانطور که مکتبش اسلام یک مکتب فرهنگی است، خلقتا هم یک موجود فرهنگی است و انقلاب ما اسلام ما است نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، این فرهنگ است.

حجت الاسلام عبادی، ابراز داشت: دانش برای هر کاری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است اما اگر ما بخواهیم امور مختلف را فقط بر اساس و با استفاده از دانش مربوطه مدیریت کنیم اشتباه است.

وی ادامه داد: برای نمونه در امور اقتصادی باید دانش اقتصاد وجود داشته باشد اما یک شرط دارد و آن این است که همراه با فرهنگ انسانی و فرهنگ علی بن ابیطالب (علیه السلام) که عدالت است، باشد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر پاسداری از فرهنگ انسانیت انسان است و خوب شدن همه امور مشروط به این شرط است، فرهنگ از اوجب واجبات است که همه خیرات به آن گره خورده و وجود شرور نیز به خاطر بی توجهی به آن است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد