تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مهر 1396 - 9:52
کد خبر : 13259

بالاترین معروف قانون‌گرایی است/افزایش آسیب‌ اجتماعی باقانون‌گریزی

بالاترین معروف قانون‌گرایی است/افزایش آسیب‌ اجتماعی باقانون‌گریزی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، علی اکبریان پیش از ظهر دوشنبه در پنجاه و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی اداره ارشاد و اسلامی شهرستان بابیان اینکه اصل هشتم قانون اساسی مردم را به وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، علی اکبریان پیش از ظهر دوشنبه در پنجاه و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی اداره ارشاد و اسلامی شهرستان بابیان اینکه اصل هشتم قانون اساسی مردم را به وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر دعوت می کند، ابراز داشت: این فریضه الهی ماهیت فرهنگی برگرفته از اخلاق و اعتقادات دارد لذا برای احیای این مهم باید همه مسئولان فرهنگی وارد عرصه شوند.

وی  با بیان اینکه آمار بالای طلاق نشان می دهد که زوج ها به حقوق متقابل یکدیگر کمتر اهمیت می دهند، افزود: اگر بستر لازم برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم شود قطعا سلامت جامعه و احقاق حق و حقوق دیگران نیز رعایت و از تعداد پرونده های قضایی نیز کاسته خواهد شد.

دادستان شاهرود با بیان اینکه همه دستگاه های فرهنگی باید قانون گرایی را ملاک عمل خود قرار دهند، ابراز داشت: اگر همه افراد از قانون پیروی کنند و عمل به آن را سرلوحه امور خود قرار دهند قطعا آسیب‌های اجتماعی در جامعه به حداقل کاهش پیدا می کند.

اکبریان در ادامه تصریح کرد: وجود آمار بالای تصادف، قانون گریزی افراد را در جامعه نشان می دهد که اگر در مهد کودک ها، مدارس، دانشگاه ها و فضاهای عمومی گرایش به قانون گرایی در جامعه را نهادینه کنند به طور قطع وقوع جرم و تصادف نیز به حداقل خواهد رسید.

وی افزود: با فراهم کردن زمینه سلامت جامعه توسط ابزار امر به معروف و نهی از منکر آمار پرونده های ورودی به دادسراها کاهش می کند لذا دستگاه های فرهنگی باید به منظور ترویج قانون گرایی و قانون مداری، وارد عمل شوند.

در این نشست از کتاب حقوق متقابل مردم و مسئولان از نگاه فقه شیعه تالیف سید محمد رضا هاشمی رونمایی و همچنین مسئولان دستگاه های فرهنگی به ارائه نظر پیرامون فرهنگ عمومی پرداختند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد