تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 7:26
کد خبر : 12173

بهره مندی ۳۵ هزار زوج در آذربایجان شرقی از تسهیلات ازدواج

بهره مندی ۳۵ هزار زوج در آذربایجان شرقی از تسهیلات ازدواج

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، امیر تقی زاده روز چهارشنبه در همایش ازدواج آسان و پایدار در ملکان با اعلام اینکه طرح ضربتی اعطای تسهیلات ازدواج از مردادماه شروع شده است، گفت: ۱۷هزار زوج تنها در مردادماه امسال از این تسهیلات بهره مند شدند.وی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، امیر تقی زاده روز چهارشنبه در همایش ازدواج آسان و پایدار در ملکان با اعلام اینکه طرح ضربتی اعطای تسهیلات ازدواج از مردادماه شروع شده است، گفت: ۱۷هزار زوج تنها در مردادماه امسال از این تسهیلات بهره مند شدند.
وی با اشاره به اینکه طرح ضربتی تسهیلات ازدواج تا پایان شهریور ماه امسال ادامه دارد پیش بینی کرد: ۳۴هزار نفر ثبت نام کنند.
تقی زاده همچنین از ارائه تسهیلات ارزان و تخفیف تا ۷۰درصد برای مزدوجین جوان در زمینه خرید لباس عروس و سفره عقد خبرداد و افزود: از ابتدای امسال تا زمان حاضر ۲۸۰۰ زوج در استان از این تسهیلات استفاده کردند.
وی با هشدار در زمینه افزایش طلاق در کشور گفت: متاسفانه آمار طلاق در استان آذربایجان شرقی هم رو به افزایش است.
تقی زاده با اشاره به اینکه در سال ۸۵ از هر ۱۱ازدواج در این استان یک مورد منجر به طلاق شده است، افزود: این آمار در سال ۹۵از هر ۴مورد ازدواج یک طلاق شد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی یکی از دلایل طلاق در استان را ازدواج در سن پایین عنوان کرد و گفت: آذربایجان شرقی در زمینه ازدواج در سنین ۱۰تا ۱۵سال رتبه دوم کشور را داراست.
تقی زاده میانگین سن ازدواج در استان را در مردان ۲۹و در زنان ۲۳سال اعلام کرد و گفت: این آمار در ملکان ۲۸ سال در مردان و۲۲ سال در زنان است.
شهرستان ملکان با ۱۱۰هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۵۵کیلومتری تبریزمرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
خبرنگار: منجمی** انتشار: انصاری
۷۲۲۸/۳۰۷۱

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد