تاریخ انتشار : جمعه 25 تیر 1400 - 18:14
کد خبر : 121624

مسأله حجاب در کشور ما متولی مشخصی ندارد

مسأله حجاب در کشور ما متولی مشخصی ندارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از چادگان، حجت‌الاسلام محمود بنی‌جمالی در خطبه‌های این هفته چادگان اظهار داشت: متقین دنبال هر علمی نمی‌روند و درصدد یادگیری علوم نافع هستند، انسان باید در پی یادگیری علومی باشد که مشکلی از مشکلاتش را حل کند از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از چادگان، حجت‌الاسلام محمود بنی‌جمالی در خطبه‌های این هفته چادگان اظهار داشت: متقین دنبال هر علمی نمی‌روند و درصدد یادگیری علوم نافع هستند، انسان باید در پی یادگیری علومی باشد که مشکلی از مشکلاتش را حل کند از مصداق‌های این علوم در این دوره و زمانه، اینکه برخی که حافظه خود را با اطلاعاتی نظیر اینکه کدام بازیکن چندساله است و چند فرزند دارد پر می‌کنند که به درد آن‌ها نمی‌خورد.

امام‌جمعه چادگان گفت: در جامعه اسلامی انتظار می‌رود نظام آموزشی بر پایه همین موضوع باشد دختر و پسری که قرار است ازدواج کنند اگر در نظام آموزشی با مسائلی از قبیل خودشناسی، خداشناسی و مدیریت خانواده آشنا نشوند، از کجا مهارت کسب کنند و این‌ها علومی است که باید آموزش داده شود تا آمار طلاق بالا رود.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام باقر (ع)، تبریک روز عرفه و عید قربان روز بهزیستی و شورای نگهبان بیان داشت: از همه شما عزیزان استدعا دارم در مراسم روز عرفه شرکت کنید روز عید قربان روز تسلیم خدا بودن است و راهش هم قربانی کردن هست.

بنی‌جمالی افزود: از مساجد، هیأت‌ها و محله‌ها می‌خواهم که قربانی کنند اگر کسی می‌خواهد برای مصرف شخصی، گوشت تهیه کند در روزعیدقربان این کار را انجام دهد و بخشی از آن گوشت را به همسایگان هدیه بدهد بخشی را به صدقه دادن به فقرا اختصاص داده و مابقی را خودمصرف کند تا این سنت پسندیده در شهر جا بیفتد.

خطیب جمعه اظهار چادگان داشت: در رابطه با عفاف و حجاب باید بگویم متأسفانه حجاب در کشور ما متولی مشخصی ندارد که بتوان از آن مطالبه گری کرد، ارگان‌های مربوطه مثل صداوسیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی، سطحی با مسئله حجاب برخورد کرده‌اند.

وی افزود: در جنگ نرم فرهنگی این دوره، باید شورای عالی حجاب تشکیل شود و گروه فرهنگی مجلس ورود پیدا کند و به داد نسل جوان در مسئله اعتقادی حجاب رسید.

انتهای پیام /۶۳۰۴۶/ج۱۰/

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد