تاریخ انتشار : جمعه 18 تیر 1400 - 17:49
کد خبر : 120746

انتقاد ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران از عملکرد دولت در تامین، تولید و مدیریت برق/ صرفه‌جویی در مصرف برق برای کاهش خاموشی‌ها مؤثر است

انتقاد ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران از عملکرد دولت در تامین، تولید و مدیریت برق/ صرفه‌جویی در مصرف برق برای کاهش خاموشی‌ها مؤثر است

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوکار در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) و توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: ارزش عبودیت و

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوکار در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) و توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: ارزش عبودیت و بندگی پروردگار در تمام حالات زندگی به دوران جوانی است که همانند جایگاه پیامبری میان امت اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت انفاق از روزی‌های زندگی و رفع نیازهای جامعه افزود: تربیت وارثان انقلاب برعهده مسئولان انقلابی است و دستگاه‌های فرهنگی و فعالان فضای مجازی لازم است نسبت به توصیه‌های چهارده‌گانه مقام معظم رهبری در ارتباط با ادبیات کودک و نوجوان گفتمان سازی راه‌اندازی کنند.

امام‌جمعه شهرستان قدس با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی علیه‌السلام و حضرت زهرا (س) گفت: تشکیل مجموعه خانواده مورد تأکید اسلام بوده و اساس ازدواج در اسلام بر سادگی، به‌هنگام و بدون تشریفات است و باید مهریه و جهیزیه سنگین از معیارهای ازدواج حذف شود زیرا که محبت و خوشبختی است که موجب سعادت و نور در زندگی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولین و حاکمیت باید مقدمات ازدواج را برای جوانان تهیه کرده و مجمع خیرین ازدواج تشکیل شود در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ حجاب تأکید کرد: عفاف و حجاب نیازمند برنامه ریزی بیشتر مسئولین، گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر، خانواده‌ها و جامعه است و وضعیت حجاب در پایتخت ایران مناسب نیست.

حجت‌الاسلام جوکار بیان کرد: قطعی‌های مکرر برق و آب موجب نارضایتی‌هایی در جامعه شده و لازم است مسئولین نسبت به این مسئله با مردم شفاف باشند.

خطیب نماز جمعه شهرستان قدس بیان کرد: ۱۴ درصد نیروگاه‌های برق براثر کم آبی از مدار خارج شده‌اند و کمبود ۱۱ هزار مگاوات برق و عدم تعهد مسئولین به برنامه ششم توسعه در تولید برق و دست‌های نفوذی در وزارت نیرو و تعمیر تجهیزات در فصل گرما نشان دهنده نبود مدیریت انقلابی است.

امام جمعه خرم‌آباد: کارشناسان عوامل کاهش جمعیت را بررسی کنندامام جمعه ایلام: دولت جدید شایستگان را ‌بر مسند امور بنشاند و‌ سهم‌خواهان را از خود دور کندامام جمعه کرج: ملت ایران در انتخابات  نشان داد که پای آرمان‌های انقلاب ایستاده است

در امر ترویج حجاب و عفاف همه مسئول‌اند

حجت‌الاسلام محمود نورپور در خطبه‌های این هفته نماز عبادی و سیاسی با اشاره به اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج نورین نیّرین حضرت امیرالمؤمنین (ع) و صدیقه کبری (س) و روز ازدواج اظهار داشت: ازدواج به‌ویژه ازدواج آسان و به‌موقع مورد تأکید اسلام و پیشوایان معصوم است. ازدواج به قدری مهم است که برابر آیه ۳۲ سوره مبارکه نور همه مردم، مسئولین و خانواده‌ها در برابر آن مسئولیت دارند و همه باید در برابر ازدواج افراد مجرد خود را سهیم، دخیل و مسئول بداند و به هر نحو ممکن باید دست جوانان را گرفت تا سر و سامان بدهند.

وی افزود: مسئولین کشور توجه داشته باشند که بیش از ۱۱ میلیون مجرد در کشور وجود دارد و افزایش سن ازدواج و یا ازدواج‌های سفید و کاذب بسیار نگران کننده است.

امام‌جمعه گلستان در ادامه مسئله عفاف و حجاب را بسیار مهم دانست و بیان کرد: حجاب از ضروریات اسلام است و برکات فراوانی دارد حجاب مایه آرامش، تقویت و صیانت نهاد خانواده، سلامت جامعه و تقویت معنویت است. در امر ترویج حجاب و عفاف همه مسئول‌اند؛ ادارات، مراکز علمی، خانواده‌ها، مراکز قانون‌گذار و… انتظار و درخواست ما از مسئولین این است برای حفظ و ترویج عفاف و حجاب کافی است که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز مصوبه تکمیلی آن‌که به تصویب این شورا رسیده و متأسفانه تاکنون مسکوت و مغفول مانده اجرائی کنند.

نورپور به مناسبت روز جهانی جمعیت به کاهش جمعیت جوان کشورمان اشاره و تأکید کرد: غربی‌ها و اروپایی‌ها که آماده نبودند در ۸ سال دفاع مقدس نخ بخیه را برای اعمال جراحی مجروحان عزیز ما بدهند آمدند سخاوتمندانه میلیون‌ها دلار به‌صورت بلاعوض و نیز امکانات زیاد پیشگیری جمعیت را به‌صورت رایگان در اختیار کشورمان دادند، چرا؟!

امام‌جمعه گلستان در پایان خاطرنشان کرد: سیاست کنترل جمعیت در یک مقطع لازم بود ولی بعد از آن نباید ادامه می‌یافت و با کمال تأسف شرایطی پیش آمده که برابر اعلام کارشناسان درآینده نزدیک، ایران یکی از پیرترین کشورهای جهان خواهد بود. با دست خودمان و با کمک اجانب، نسل شیعه اثنی عشری انقلابی را پایین و پایین آوردیم که امید است دولت و مجلس سیاست‌های جدید جمعیتی را به طور جد دنبال و اعمال کنند.

بروز ناهنجاری‌های اخلاقی حاصل کمرنگ شدن فرهنگ عفاف و حجاب است

حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته در دماوند با اشاره به شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت: علمای اهل سنت امام نهم را به تقوا، زهد، سخاوت، عبادت، شجاعت و بخشندگی ستوده‌اند و اهل تشیع او را باب‌الحوائج دانسته و توسل به امام جواد (ع) را در گشایش امور مادی مجرب و مؤثر می‌دانند.

وی با اشاره به اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) افزود: ازدواج ساده و کم‌هزینه امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) الگوی ازدواج آسان برای جامعه اسلامی است، ثمره ازدواج ایجاد آرامش و افزایش عفت عمومی و فرزند آوری و تربیت نسل متعهد و اخلاق مدار است و دولت جدید نیز با تأمین شغل و مسکن فرهنگ ازدواج آسان را باید ترویج و عملیاتی کند.

امام‌جمعه شهرستان دماوند در ادامه گفت: دوشنبه ۲۱ تیر سالروز قیام خونین مردم در مسجد گوهرشاد مشهد علیه کشف حجاب و روز عفاف و حجاب است؛ رعایت حجاب باعث ایجاد آرامش روانی در جامعه و مدیریت صحیح غرایز و حفظ جایگاه والای زن است، کسانی که حریم عفت عمومی را با بدحجابی و بی‌حجابی می‌شکنند مثل مسافر کشتی هستند که آن را سوراخ می‌کنند.

فتاح دماوندی تصریح کرد: بروز ناهنجاری‌های اخلاقی حاصل از کمرنگ شدن فرهنگ عفاف و حجاب در واقع سوراخ شدن کشتی جامعه و ناپایداری امنیت اجتماعی را در پی خواهد داشت.

وی در خصوص قطعی‌های مکرر برق خاطرنشان کرد: گرمای بی‌سابقه هوا در جهان و کم شدن بارش‌ها و افزایش آب و برق مشکلاتی را برای مردم دنیا ایجاد کرده است و خشک‌سالی باعث شده تا اغلب نیروگاه‌های آبی که ۱۴ درصد برق کشور را تولید می‌کنند از مدار تولید خارج شوند، تنها راه عبور از شرایط نامساعد برقی صرفه‌جویی عمومی و همکاری جهت کاهش مصرف برق است.

حجاب شخصیت و امنیت برای جامعه می‌آورد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن لزومی در خطبه‌های این هفته با اشاره به فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب، بر اهمیت آن در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: حجاب یک سرمایه در جامعه محسوب می‌شود و آن‌هایی که به مسئله حجاب به‌عنوان یک شوخی می‌پردازند با یک برنامه حساب شده برای ضربه زدن به اعتقادات جوانان در مسیر تعیین شده دشمنان حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به ایجاد و پایدار نمودن امنیت اجتماعی در جامعه با حفظ حجاب افزود: حجاب شخصیت و احترام و امنیت را برای جامعه به ارمغان می‌آورد، افرادی که به آن اهمیت نمی‌دهند یا متوجه موضوع نیستند یا آرزوی تقصیر این عمل را دارند.

امام‌جمعه پاکدشت به خاموشی‌های اخیر در کشور و پاکدشت اشاره کرد و گفت: این خاموشی‌ها بخشی به کم کاری مسئولان و بخشی به اسراف در این انرژی می‌رسد و البته گرمای امسال در ایران و دیگر کشورها بی‌سابقه است و نیازمند استفاده از یک الگوی صرفه‌جویی هستیم.

لزومی تصریح کرد: آب سد ماملو به کف رسیده و باید با دقت بیشتر به آن بیندیشیم، چرا باید ادارات و وزارتخانه‌ها چراغانی باشند و صدها لامپ در آن روشن باشد.

امام‌جمعه پاکدشت در ادامه به تخلفات انتخاباتی در شورای اسلامی شهر اشاره کرد و ابراز داشت: من از مسئولان اجرایی و نظارت می‌خواهم که پرونده تخلفات پاکدشت را پس از ارائه گزارش به هیئت نظارت استان را بدون پیگیری نگذارند و از مسئولان هیئت نظارت استان بخواهند سریعاً پیگیری کنند و آرای افراد خاطی را ابطال نمایند.

مردم از قطعی آب و برق در گرمای شدید کلافه شده‌اند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی با دعوت نمازگزاران به تقوی الهی اظهار داشت: امروز دشمنان از قطعی آب و برق با اشکال گوناگون درصددند تا در تجمعات اعتراض‌آمیز از آبِ گل‌آلود ماهی بگیرند و در کنار شعارهای بر حق مردم، مطالبات مردم را به شائبه‌ها تبدیل کرده و با تند کردن فضای اعتراضات آن را به سمت‌وسوی آشوب‌های غیرقابل‌کنترل پیش ببرند.

وی در ادامه افزود: برای پیگیری قطعی برق و مطالبات مردم عزیز شهرستان طی نشستی با اداره برق نکاتی را گوشزد کردم زیرا هنگامی‌که برق قطع می‌شود آب نیز همزمان در محله‌ها و به‌ویژه آپارتمان‌ها قطع می‌شود و قطعی آسانسورها و کسانی که در خانه بیمار دارند که استفاده از وسایل برقی برای آن‌ها ضروری است و همچنین قطع وصل‌های ناگهانی برق که به وسایل برقی مردم آسیب میزند بسیار مهم و قابل توجه است.

 امام‌جمعه پردیس در ادامه گفت: امیدوارم که اداره برق شهرستان نسبت به قطعی برق مکرر دقت بیشتری کرده و برنامه منظم‌تری برای قطعی برق داشته باشد تا مردم در این شرایط متحمل خسارات دیگری نباشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی با اشاره به صرفه‌جویی در مصرف برق در شرایط کنونی تأکید کرد: تمامی ادارات و نهادها در جهت کاهش مصرف برق و مصرف دستگاه‌های سرمایشی در ساعات اول صبح و در هنگام کار صرفه‌جویی کنند و از ائمه محترم جماعت و هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها درخواست می‌کنم در ساعات اوج مصرف برق، کمترین استفاده را داشته باشند تا این نوع مصارف الگویی برای مردم باشد.

اگر مسئولان کشور موضوع تولید برق را در نظر می‌گرفتند امروز شاهد قطع برق نبودیم

حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اظهار داشت: در طی هفته گذشته متأسفانه مردم کشور ما با معضل قطع برق مواجه بودند که این امر موجب خسارت‌های مادی و معنوی شد و همین امر باعث ایجاد نارضایتی در مردم شد.

وی افزود: با نگاهی به عوامل قطع برق متوجه چند علت می‌شویم علت اول گرمای بی‌سابقه که باعث مصرف بیشتر برق می‌شود البته افزایش دما مربوط به کشور ما نبود بلکه در کشورهای بسیاری ما شاهد افزایش دما بودیم بعضاً در بعضی کشورها موجب مرگ عده‌ای نیز می‌شد علت دوم کاهش نزولات آسمانی بود زمستان و بهار گذشته کمترین بارش را داشتیم از طرفی تقریباً ۱۰ درصد تولید برق مربوط به توربین‌های آبی است که با کاهش باران، کاهش تولید برق نیز صورت می‌گیرد و علت سوم دولت موظف بوده هر سال به مقدار ۵ هزار مگابایت برق تولید کند که متأسفانه این امر در چند سال اخیر صورت نگرفته است.

امام‌جمعه منطقه خیرآباد در ادامه گفت: اگر مسئولان کشور موضوع تولید برق را در نظر می‌گرفتند و به وظایف قانونی خود عمل می‌کردند امروز شاهد قطع گسترده برق نبودیم، اما آنچه اکنون می‌توان انجام داد این است که ملت بزرگ ایران خود آستین همت را بالا زده و با اندکی صرفه‌جویی مشکل قطعی برق را برطرف یا اندک سازد.

حجت‌الاسلام طزری با اشاره به اینکه در آستانه روز عفاف و حجاب هستیم بیان کرد: حجاب از دستورات دینی ما است و در قرآن آیات متعددی در مورد آن مطرح شده است، متأسفانه امروز برای قشری از جامعه تبدیل به یک ناهنجاری و علت عقب ماندگی تبدیل شده است و بدحجابی و بی‌حجابی برای آن‌ها نماد روشنفکری و پیشرفت و شخصیت گشته است، متأسفانه تبلیغات گسترده‌ای که در این زمینه از سوی بد خواهان صورت می‌گیرد بی‌نتیجه نبوده است حجاب نه‌تنها مانع آزادی و حضور زن در جامعه نیست بلکه به زنان این امکان را می‌دهد که با آرامش روحی و روانی در جامعه حضور یابند و به وظیفه خود عمل کنند، البته ناگفته نماند هرچقدر دشمن در ترویج بدحجابی تلاش کرد متولیان فرهنگی و مسئولان جامعه کوتاهی کردند و بعضاً در ترویج بدحجابی کمک کردند.

وی تصریح کرد: آن مسئولی که برای رأی آوردن، وعده آزادی بی‌حدوحصر می‌دهد و به حجاب به‌عنوان یک موضوع سیاسی نگاه می‌کند در ترویج بدحجابی شریک است یا آن متولی جامعه که تاکنون به فکر تولید لباس اسلامی نبوده و قدمی برنداشته و به‌جای آن در دروازه‌های کشور را بر روی لباس و پوشاک غربی باز کرده است او هم در ترویج بی‌حجابی باید پاسخگو باشد.

خطیب جمعه خیرآباد عنوان کرد: امروز اثرات مخرب بدحجابی و بی‌حجابی را همه به عینه می‌بینیم از مدگرایی و مصرف‌گرایی گرفته تا از هم پاشیدن خانواده تا مسائل غیراخلاقی و هدر رفتن سرمایه‌های انسانی، جوانی که می‌توانست با فکری باز و خلاقانه در جهت رشد و شکوفایی جامعه قدم بر دارد متأسفانه بر اثر کوتاهی‌ها و آماده بودن زمینه فساد تبدیل به یک عنصر نامطلوب می‌شود.

دولت یازدهم و دوازدهم ضعیف‌ترین عملکرد را در تولید برق داشتند

حجت‌الاسلام شیخ میثم درگاهی در خطبه‌های نماز جمعه امروز در جمع نمازگزاران ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: در این هفته با توجه به وجود محدودیت‌های ناشی از کرونا برنامه‌هایی در فضای مجازی به‌صورت نمادین برگزار می‌شود تا اهمیت این روز مغفول واقع نشود.

وی با اشاره به خاموشی‌ها و قطعی مکرر برق خانگی و صنعتی افزود: متأسفانه خاموشی‌های کلافه کننده‌ای را پیش رو داریم که از چندین عامل تشکیل شده و برخی از آن عوامل قابل‌پیشگیری یا مدیریت نیست.

امام‌جمعه فشافویه در ادامه گفت: گرمای بی‌سابقه، خشک‌سالی و کم‌آبی است که در تمامی اقصی نقاط جهان حکم‌فرما شده است و همچنین دلیل دیگر عدم انجام وظایف قانونی از سوی دولت‌ها است و دولت مستقر نیز در زمینه مدیریت برق بر اساس برنامه ششم توسعه پیش نرفته و مشکلاتی برای تأمین برق کشور ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام درگاهی ادامه داد. برخی از دولت‌های پیشین در زمینه تأمین برق فعالیت‌هایی داشتند و برخی دیگر در این زمینه کم‌کاری کردند و دولت یازدهم و دوازدهم نیز از این موضوع بسیار مهم غافل شد و ضعیف‌ترین عملکرد را در تولید برق داشتند و مشکلات امروز ناشی از ضعف مدیریت است.

وی با اشاره به لزوم تبعیت از الگوی مصرف بهینه تصریح کرد: بیشترین مصرف برق در کل جهان متعلق به مردم کشور ماست لذا با توجه به اینکه ما مسلمان هستیم طبق موازین اسلام اسراف حرام است لذا می‌بایست در زمینه مصرف برق نیز اهتمام ویژه داشته باشند.

امام‌جمعه فشافویه با اشاره به خروج آمریکا از افغانستان ابراز کرد: آمریکا بیش از ۳ هزار میلیارد هزینه کرد تا در غرب خاورمیانه حاکم شود و در این ۲۰ سال بسیار حضور پررنگی در این منطقه داشت و بزرگ‌ترین پایگاه نظامی خود را در افغانستان با بیش از ۲۰۰ هزار نیرو ایجاد کرد که به‌مثابه یک حیاط‌خلوت برای آمریکا بود. این اقدامات به‌منظور کنترل غرب آسیا و پشتوانه‌ای برای اسرائیل بود.

وی افزود: با وجود هزینه‌های صورت گرفته در روزهای اخیر شاهد تخلیه کلیه مواضع آمریکایی‌ها در منطقه خاورمیانه هستیم که دلیل آن انزوا و شکست آمریکا است و در واقع آمریکا رسماً با این اقدامات اعلام شکست می‌کند و شکست نیز خورده است و بیش از این نمی‌تواند در منطقه بماند زیرا که ماندن در منطقه برابر با هزینه بیشتر است و مردم منطقه غرب آسیا چهره منحوس آمریکا را به‌خوبی شناخته‌اند و می‌دانند که آمریکا تنها برای غارت وارد منطقه شده است.

امام‌جمعه فشافویه افزود: نگرانی آمریکا از شرق آسیا نیز هست زیرا که اژدهای خفته چین در حال بر خواستن است و اگر حرکت عظیم چین در حوزه اقتصاد برای تصاحب اقتصاد جهان به‌خوبی پیش رود قطعاً آمریکا متلاشی خواهد شد.

درگاهی ادامه داد: با وجود تمامی هزینه‌ها و مشکلات موجود در غرب آسیا آمریکا حاضر است از منطقه خارج‌شده و به شرق آسیا برود تا بتواند جلوی اقتصاد عظیم چین را بگیرد و اگر اقتصاد چین ادامه پیدا کند در چند سال اخیر شاهد شکست اقتصاد آمریکا خواهیم بود.

وی تأکید کرد: آمریکا در مخمصه عجیبی قرار گرفته و باید بر غرب آسیا به‌منظور حمایت رژیم صهیونیستی را حمایت کند و از سوی دیگر با هند و روسیه را زیر نظر داشته باشد زیرا که رشد چشمگیری داشته‌اند و از سوی دیگر قدرت سیاسی، فرهنگی ایران در غرب آسیا و کل دنیا بیشتر شده لذا باید جابه‌جایی داشته باشد.

امام‌جمعه فشافویه خاطرنشان کرد: آمریکا همان‌قدرت قبلی است و تخلیه عراق و افغانستان تنها به دلیل شکست این قدرت بزرگ است و هدفی برای حاکم سازی دموکراسی و … ندارد و تنها به دنبال رهایی از مشکلات است اما به دنبال فریب مردم هستند و قصد دارند این شکست را به گونه دیگری جلوه دهند.

خانواده‌ای مستحکم است که اصول آن برحسب اسلام پایه‌گذاری شده باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم خداپرست در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به قتل‌عام مردم مسجد گوهرشاد توسط رضاخان، به اهمیت حفظ کرامت انسانی در جامعه با حفظ عفاف تأکید کرد و افزود: برخی به تأسی از فرهنگ غرب برنامه نامیمونی را در جامعه پایه‌گذاری کردند و حجاب حفظ حریم و صیانت و حرمت زنان و مانعی بزرگ در تعدی به ارزش‌های زنان جامعه است.

وی افزود: برای هرچه در اسلام حکمتی وجود دارد، حکمت حجاب در جامعه که جزو ضروریات دین نیز محسوب می‌شود، افزایش صیانت از ارزش‌هایی است که برخی به نادرستی به آن می‌پردازند و حجاب نقطه مقابل ناهنجاری در جامعه است.

امام‌جمعه شریف‌آباد در ادامه اضافه کرد: حجاب پایه امنیت اجتماعی است که در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی خود را به‌خوبی و درستی نمایان می‌سازد.

خداپرست با اشاره به برخی سخنان در زمینه مخالفت اسلام با حضور زن در جامعه گفت: اسلام موافق حضور زن در جامعه با حفظ حریم و حجاب و عفت است و این حجاب صرفاً مختص بانوان نیست اگر برای زنان تأکید می‌شود برای حفظ بانوان از نگاه قلوب بیمار و حفظ جایگاه ارزش زنان و جلوگیری از توهین به آن‌هاست.

وی با اشاره به برخی مراسم جدید افزود: برای تشکیل خانواده، مسئله دوره نامزدی باعث ایجاد گناه و معصیت می‌شود، چگونه خانواده‌ای بدون خواندن محرمیتی یک ماه تا شش ماه اجازه می‌دهند در آغاز زندگی با گناه درآمیخته شود؛ اگر اساس تشکیل خانواده برحسب اصول اسلامی باشد آن خانواده دارای اساس محکمی است و موجب مهار بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود و می‌توان از آن ارتقای محسوس معنویت را طلب کرد.

دشمن امروز با ابزارهای ضد فرهنگی قصد دارد الگوی غربی را به جامعه تزریق کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین اظهار داشت: امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از توقعات در ازدواج‌ها کاهش یافته است، لازم است جوانان و خانواده‌ها در ازدواج وعده‌های الهی را از یاد نبرند و تنها به توان خود تکیه نکنند و بدانند، خداوند وعده یاری در ازدواج را داده است.

 وی افزود: والدین نیز بدانند که می‌بایست دست از سختگیری‌های بی‌جا بردارند، چراکه آن‌ها خود نیز در ازدواج فرزندانشان مسئولیت جدی دارند، جوانان نیز بدانند که ازدواج یک وظیفه شرعی و دینی است و اگر کسی در این خصوص کوتاهی کند در برابر پروردگار پاسخگو خواهد.

امام‌جمعه موقت ورامین در ادامه گفت: ملت ایران برای دفاع از حجاب و عفت زنان مسلمان خود سختی‌ها و رنج‌های فراوانی تحمل کردند، علمای بزرگی در این راه به شهادت رسیدند و یا تبعید شدند لذا باید بدانیم که حجاب زنان و چادر میراث گران‌بهای این بزرگان است، حجاب آن‌قدر اهمیت دارد که غربی‌ها تمام توان خود را به کار گرفتند که حجاب را از زنان ما بگیرند، چراکه حجاب را مانع نفوذ و رسیدن به منافع خود می‌دانند.

محمودی افزود: دشمن امروز با ابزارهای ضد فرهنگی خود قصد دارد غیرت‌ها را کمرنگ و الگوی غربی را به جامعه تزریق کند و در این اوضاع وانفسای اقتصادی دختران را به‌سوی بی‌حجابی سوق دهند.

وی به کوتاهی‌های متعدد گذشته در خصوص حجاب اشاره کرد و گفت: امروز مصوبه عفاف و حجاب به‌واسطه بسیاری از کوتاهی‌های سازمان‌ها و نهادهای مسئول خاک می‌خورد، امیدواریم با بر سرکار آمدن دولت جدید و برنامه‌ریزی‌های مناسب و انجام وظایف قانونی در این زمینه شاهد جبران کاستی‌های گذشته باشیم.

امام‌جمعه موقت ورامین تأکید کرد: در خصوص نظام مدیریتی در شهرستان در دولت آینده نکاتی دارم که در جای مناسب عرض خواهد شد، اما امروز تنها به این نکته اشاره می‌کنم، که اگر ما در برخی بخش‌ها مدیران دلسوز، جهادی و کارآمد داشتیم، اکنون وضعیت ورامین بهتر از وضع موجود بود.

وی خاطرنشان کرد: امید است دولت آینده مدیران توانمند، مؤمن، متعهد و جهادی به کار گیرد تا زمینه‌ساز خدمت بیشتر به مردم باشند و لازمه این امر آن است که همه به‌جای نگاه‌های حزبی و گروهی و جناحی به شایسته‌سالاری به معنای واقعی کلمه عمل کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد