تاریخ انتشار : جمعه 18 تیر 1400 - 17:16
کد خبر : 120740

پیوند عاطفی بین پیامبر و حضرت فاطمه یک الگوی تربیتی است

پیوند عاطفی بین پیامبر و حضرت فاطمه یک الگوی تربیتی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس از پرند، نماز جمعه این هفته در شهر جدید پرند به امامت حجت‌الاسلام دکتر اسماعیل کاظمی و با حضور آحاد مردم خداجو و ولایت‌مدار با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد. حجت‌الاسلام اسماعیل کاظمی در ابتدای خطبه اول

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس از پرند، نماز جمعه این هفته در شهر جدید پرند به امامت حجت‌الاسلام دکتر اسماعیل کاظمی و با حضور آحاد مردم خداجو و ولایت‌مدار با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل کاظمی در ابتدای خطبه اول ضمن سفارش خود و مردم به رعایت تقوای الهی، با اشاره به حدیثی از وجود مقدس امام سجاد (ع) در خصوص کنترل زبان و اظهار نظرهای غیر کارشناسانه، اظهار کرد: گاهی اظهار نظرهای بدون علم و تحقیق و عدم رعایت کنترل زبان، آفت‌های اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: اموراتی که شیطان برای افراد متدین و با ایمان طرح و نقشه دارد این است که می‌خواهد با غیبت، تهمت و سوء‌ظن نسبت به برادران دینی اصل و اساس دین‌ ما را از بین ببرد.

امام جمعه شهر پرند در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به نزدیکی ایام با سعادت غدیر بیان کرد: ان‌شاء‌الله باید آمادگی جانی، مالی و روحی را پیدا کنیم تا بتوانیم در عرصه ولایت و عید غدیر به ساحت امیرالمؤمنین (ع) معرفت اندکی پیدا کنیم.

کاظمی اهمیت عید غدیر را بسیار زیاد دانست و عنوان کرد: تمام خدمات رسول مکرم اسلام متوقف بر اعلان ولایت و جانشینی حضرت علی (ع) است.

وی در ادامه با اشاره به روایات در خصوص اطعام روز غدیر حتی به یک مؤمن همچنین حدیث دیگری از حضرت علی (ع)  گفت: این مهم در سرلوحه کار این کم‌ترین و جمع حاضر به عنوان کشور شیعه و کشور امام عصر (ع) قرا گیرد که اقل آن این است که یک پرس غذا به همسایه‌ بدهیم.

امام جمعه شهر پرند در ادامه با اشاره به حدیث دیگری از حضرت سجاد (ع) افزود: غدیر وقتی به فراموشی سپرده شد مقدمات فراموشی حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) فراهم می‌شود که مردمی از جامعه امت رسول خدا گرد هم می‌آیند و برای رضای خدا و برای رفتن به بهشت با نام خدا سر از بدن پسر رسول خدا (ص)، جدا کردند.

کاظمی در بخش دیگری با اشاره به سالروز کودتای نافرجام نوژه و ذکر یاد و خاطره آن شهید گرانقدر که منجر به خنثی و در نطفه خفه شدن کودتای آن سال شد را گرامی داشت.

وی در در ادامه به مناسبت روز عفاف و حجاب که به مناسبت حماسه غیور زنان و دختران غیرتمند مردم مشهد در مسجد جامع گوهرشاد در جریان مقابله علنی و توطئه کشف حجاب رژیم منحوس پهلوی اتفاق افتاد، گفت: متأسفانه به این موضوع و مناسبت در جامعه خوب پرداخته نشده است.

امام جمعه شهر پرند با اشاره به همین مناسبت با بازخوانی بخش از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، بیان کرد:  این خیلی مایه تاسف است که حادثه مسجد گوهرشاد با این عظمت و با این اهمیت هیچ انعکاسی در تاریخ ما، در ادبیات ما، در کتاب‌های رمان ما نداشته باشد از جمله اموراتی که پیرامون نام‌گذاری روز عفاف و حجاب خوب است عصر امروز زنان و دختران ما آگاه باشند و بدانند، قریب به ۲۰۰۰ نفر ناموس ما در آن روز در مسجد جامع گوهرشاد به خاک و خون کشیده شده‌اند، و این مسئله متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته که بخشی از آن‌ها به نظر می‌رسد غفلت سهوی نبوده است.

کاظمی  خاطر نشان کرد: رفتار پیامبر گرامی اسلام در احترام و اکرام حضرت فاطمه (س) و این پیوند عاطفی قوی باید سرلوحه پدران ما برای کار تربیتی قرار گیرد.

انتهای پیام/

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد