تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 تیر 1400 - 18:36
کد خبر : 120559

در دوران مسئولیتم در قزوین بدون مشورت کاری نکرده‌ام

در دوران مسئولیتم در قزوین بدون مشورت کاری نکرده‌ام

هدایت‌الله جمالی‌پور در شورای اداری استان قزوین که امروز ۱۷ تیر ماه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: نماز جمعه یک دانشگاه تربیتی است که ابعاد مسائل اجتماعی و ارزشی را به جامعه منتقل می‌کند و جامعه در آن تربیت می‌شود. استاندار قزوین اظهار کرد: آیت‌الله باریک‌بین به عنوان امام جمعه قزوین

هدایت‌الله جمالی‌پور در شورای اداری استان قزوین که امروز ۱۷ تیر ماه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: نماز جمعه یک دانشگاه تربیتی است که ابعاد مسائل اجتماعی و ارزشی را به جامعه منتقل می‌کند و جامعه در آن تربیت می‌شود.

استاندار قزوین اظهار کرد: آیت‌الله باریک‌بین به عنوان امام جمعه قزوین مدیریت اعزام به جبهه را برعهده داشت، اگر امروز مردم قزوین از وی به نیکی یاد می‌کنند به خاطر نگاه متعالی وی در استان قزوین بود، کلام آیت‌الله باریک‌بین کلامی انسان‌ساز بود بسیاری از رزمندگان قزوینی که به جبهه اعزام شدند از طریق پایگاه نماز جمعه جمع شده بودند، در نهایت آیت‌الله باریک‌بین در جامعه قزوین مورد وثوق جریان‌ها بود و همه ما مدیون افرادی هستیم که در تربیت اجتماعی ما نقش داشتند و نقش تأثیرگذاری را ایفا کردند.

جمالی پور اظهار کرد: آیت‌الله عابدینی نیز همواره ما را حمایت کرده است، فضا در استان وحدت بخش بود و  انسجام جامعه را شکل داد، ما در نماز جمعه به عنوان یک دانشجو و دانش‌آموز هستیم و در واقع  یاد می‌گیرم چطور برای ساختن کشور در کنار هم قرار بگیریم.

 وی اظهار کرد: مسئولیت‌هایی که به ما واگذار می‌شود امانت‌هایی است که باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنیم، از زمانی که من این مسئولیت را برعهده گرفتم اجازه تعدی به حقوق و منافع مردم ندادم، هر کاری که صورت گرفته در راستای منافع مردم و قانون بوده است.

استاندار قزوین یادآور شد: همه ما یک ید واحد هستیم که هدف‌مان خدمت به مردم است، همواره در تصمیم‌گیری‌ها از نظرات نخبگان و کارشناسان استفاده کرده‌ام، از مشورت انسان بزرگ و کار صالح به وجود می‌آید.

وی تأکید کرد: هیچ تصمیمی در استان بدون مشورت  گرفته نشده است، همواره با معاونان، مدیران، نمایندگان مجلس و امام جمعه مشورت می‌کنم، من حتی به عنوان رئیس شورای تامین استان که قانون به من اختیار تصمیم گیری داده است مشورت می‌کنم چون انسان با مشورت بزرگ می‌شود و همه امور استان با مشورت انجام می‌شود.

جمالی‌پور با اشاره به شرکت فرنخ و مه نخ، بیان کرد: واگذاری این شرکت‌ها در دولت دهم اتفاق افتاد و سرمایه‌گذار تمایلی به سرمایه‌گذاری نداشته است اما با دادن امتیازها او را مجاب می‌کنند که مسئولیت را بپذیرد و بعد از آن رهایش می‌کنند بنابراین سرمایه‌گذار رها می‌کند و می‌رود چرا که کسی به آن توجه نکرده است، اما ما حتی در مورد شرکت کنتورسازی هم تلاش کرده‌ایم با مشورت مشکل آن را تدبیر کرده و به چرخه تولید برگردانیم.

وی تصریح کرد: در ایام کرونا که سختی‌های ظالمانه بود در سال ۹۸، ۵۰ واحد تولیدی استان با مدیریت استان به چرخه تولید بازگشت و اجازه تعطیلی ندادیم، تلاش کردیم از اموال و سرمایه ها مردم و حقوق کارگران به درستی صیانت کنیم چون خدمت کردن را یک فرصت برای عاقبت به خیری می دانیم.

با نگاه سیاسی نمی‌توان سرمایه‌انسانی را اداره کرد

استاندار قزوین بیان کرد: به سرمایه انسانی اعتقاد ویژه‌ای دارم و معتقدم که نباید با نگاه سیاسی به این سرمایه نگاه کرد بنابراین من کمترین تغییر را در سطح استان اعمال کردم و سرمایه انسانی موجود را حفظ و تقویت کردم، تلاش کردم نیروی انسانی به عنوان عامل اصلی کشور مورد حمایت قرار بگیرد، تغییری  صورت نگرفته است مگر اینکه نمایندگان استان و معاونانم با استدلال من را به این رساندند که حضور برخی از مدیران حق‌الناس است و خدماتی ارائه نمی‌شود بنابراین وی را تغییر دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در مسائل اقتصادی تلاش کردیم  حق مردم، دولت و همه جوانب  مورد توجه قرار بگیرد و با کسی عهد اخوت نبستم، در این دوران سخت اجازه ندادیم در استان بحران ایجاد شود برای مثال سال ۹۸ در قزوین یک شیشه هم نشکست در حالی که شرایط مساعد نبود.

جمالی پور اظهار کرد: ساختن کشور توجه به تضارب آرا بدون نگاه سیاسی است، سرمایه انسانی را با حذف و برخورد نمی‌شود اداره کرد، مسیر گذشته غلط بوده است چرا که با سرمایه انسانی حذفی برخورد کردیم و شایسته سالاری را محل توجه قرار ندادیم، تلاش کردم که به حد مقدورات از تمام سرمایه‌های انسانی استفاده کنم و نگاه سیاسی را اعمال نکردم، گاهی یک فرد متخصص است اما دولت را قبول ندارد بنابراین نمی‌تواند به دولت خدمت کند و مانع توسعه می‌شود.

وی یادآور شد: هر کسی که در دولت به کار گرفته می‌شود باید اساس برنامه دولت را قبول داشته باشد، اگر توانمند و آگاه باشد ولی دولت را نپذیرد می‌شود عامل بی‌عمل، امروز نیز همین انتظار را داریم امروز کشور شرایط سختی دارد و باید از تمام ظرفیت نخبگان استفاده کنیم.

استاندار قزوین اظهار کرد: ما باید بر مبنای تفاهم و مشورت تصمیم بگیریم، در استان قزوین همه با هم هستیم اینطور نیست که صدای سپاه و صدای استاندار و صدای دادستان  فرق کند ما سعی کردیم صدایمان به صدای نماینده ولی فقیه هم نزدیک شود چرا که نماینده مقام معظم رهبری هستند، اگر مشکلی بوده سعی کردیم در سایه تدبیر کنترل کنیم.

وی بیان کرد:  سعی کرده‌ایم بر مبنای مدارا و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه استان قدم برداریم و برای اولین بار بودجه عمرانی ۲۸۰ میلیاردی استان را به هزار و۲۰۰ میلیارد افزایش دادیم و بودجه جاری استان را ۲ برابر کردیم، افتتاح سد نهب نیز از اقدامات بسیار خوبی بوده است.

جمالی‌پور تأکید کرد:در حوزه اقتصادی و صنعتی سعی کرده‌ایم حق دولت و مردم مورد توجه قرار گیرد و با هیچکس هم تعارفی نداشته‌ایم و اخوت ما فقط در خدمت به مردم و پیشبرد امور استان بوده است و اجازه ندادم سو استفاده شود، تا روزی که هستم جز وحدت و انسجام در استان چیزی نخواهید دید.

وی بیان کرد: اگر فردی صالح در تراز من معرفی شود من می‌روم چرا که برای خدمت به مردم تلاش می‌کنم؛ اگر به من بگویند نباش ۲ رکعت نماز شکر می‌خوانم که این مسئولیت و امانت را تحویل دهم، اگر چهار سال دیگر باشم نیز باز وحدت را حفظ می‌کنم اگر نباشم نیز در سنگر دیگری در بخش خصوصی یا دولتی به مردم خدمت ارائه می‌کنم  و همیشه محتاج مشاوره هستم.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد