تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 تیر 1400 - 15:03
کد خبر : 120537

چرا باید شورای شهر تویسرکان تعطیل باشد؟

چرا باید شورای شهر تویسرکان تعطیل باشد؟

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت الاسلام مرتضی موحدی ظهر امروز در جلسه امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه متن کامل گسترش راهکارهای اجرایی حجاب و عفاف قانون است و سلیقه نیست اظهار کرد: دستگاه‌های ذیربط

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت الاسلام مرتضی موحدی ظهر امروز در جلسه امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه متن کامل گسترش راهکارهای اجرایی حجاب و عفاف قانون است و سلیقه نیست اظهار کرد: دستگاه‌های ذیربط موظف به اجرای قانون در حوزه عفاف و حجاب هستند، فرمانداری از دستگاه‌های مربوطه نظارت بر رعایت هنجارهای اجتماعی به ویژه شئون اسلامی در بحث حجاب و عفاف را بخواهد.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی بر نحوه پوشش گردشگران در مناطق گردشگری نظارت کامل داشته باشد، گفت: متاسفانه گلایه‌های زیادی از سوی مردم بر عدم رعایت حجاب گردشگران در مناطق گردشگری شهرستان به ویژه در کمربسته شهر سرکان داریم.

امام جمعه تویسرکان از عدم رعایت حجاب و عفاف و اصول اخلاقی در تورهای کوهنوردی در این شهرستان گلایه کرد و افزود: این افراد ضمن الگوسازی برای جوانان، بی‌تفاوتی نسبت به حجاب و عفاف را در سطح شهرستان ترویج می‌دهند و حریم‌ها شکسته می‌شود درحالی که ما طبق تاکیدات دین اسلام موظف به حفظ و صیانت از حریم‌ها در جامعه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تویسرکان شهری با قدمت دینی و فرهنگی بالاست نباید اجازه داده شود با کوتاهی برخی از دستگاه‌های اجرایی زیر سوال برود تاکید کرد: اگر مسوولان دستگاه‌های ذیربط نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند بنده جدی بر این مهم ورود خواهم کرد و نهادها باید پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام موحدی با اشاره به تزلزل بنیان خانواده با عدم رعایت حریم حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد: ما موظف به اجرای قانون حجاب و عفاف در حوزه مسوولیت خود هستیم.

وی با تاکید بر اجرای قانون حجاب و عفاف در سطح شهرستان از سوی دستگاه‌ها و نهادها تصریح کرد: حجاب در جامعه افسارگسیخته شده است بنابراین همه نهادها به ویژه نهادهای فرهنگی در راستای فرهنگسازی حجاب و عفاف باید طبق دستورالعمل تعیین شده عمل کنند.

امام جمعه تویسرکان در ادامه با انتقاد از حضور معتادان در اطراف پارک جنب امامزاده اسماعیل(ع) خواستار ورود نیروی انتظامی با همکاری دستگاه‌های مرتبط برای جمع‌آوری معتادان متجاهر شد و گفت: اگر نهادهای متولی نبودند بنده خود اقدام می‌‌کردم، زیرا در سابقه کاری‌ام در این بحث عملکرد موفقی دارم.

وی با بیان اینکه یکی از منکرهای شهرستان این است که درب شورای شهر تویسرکان بسته است تصریح کرد: فرماندار با تدبیر این امر را مدیریت کند و شورا را ملزم به انجام وظیفه‌اش کند، چراکه بسیاری از کارهای شهرداری و مردم معطل شورای پنجم است.

جانشین فرمانده سپاه تویسرکان با اشاره به اینکه طبق تحقیقات انجام شده ۸۵ درصد از بانوان در جامعه ما پایبند به حجاب هستند که این امر ریشه در اعتقادات مردم ایران دارد اظهار کرد: تنها کمتر از ۱۰ درصد از زنان حجاب‌ هنجارشکن دارند، این ضعف به دولت‌ها برمی‌گردد چراکه رئیس جمهور، عهده‌دار ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

حسین سوری با اشاره به پایبندی بیش از ۹۵ درصدی بانوان این شهرستان به حجاب ادامه داد: ۲۱ تیرماه روز ملی حجاب و عفاف مزین شده که به همین مناسبت برنامه‌ای در جوار آرامگاه حضرت حبقوق نبی(ع) را برگزار خواهیم کرد.

شهردار تویسرکان هم در پاسخ به انتقاد امام جمعه در خصوص پارک جنب امامزاده اسماعیل(ع)  گفت: پارک در حال ساماندهی و هم‌اکنون معتادان با کمک نیروی انتظامی از این منطقه خارج شدند.

احسان پیری به ساماندهی پارک نبوت اشاره کرد و گفت: برخی از نیازهای پارک بانوان در داخل پارک نبوت نیز برآورده شده است و هم‌اکنون به جامعه بانوان خدمات دهی دارد.

انتهای پیام/۸۹۰۱۰

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد