تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 تیر 1400 - 13:58
کد خبر : 120522

وضعیت مه‌نخ و فرنخ، حاصل سپردن مال به سفیهان بود/ مسئولان جلوی متخلفان بایستند

وضعیت مه‌نخ و فرنخ، حاصل سپردن مال به سفیهان بود/ مسئولان جلوی متخلفان بایستند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نمایندهٔ ولی‌فقیه در استان و امام جمعهٔ قزوین امروز در جلسهٔ شورای اداری استان که در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد، ضمن تشکر از برگزاری جلسه تحت‌عنوان چهلمین سالگرد برگزاری نماز

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نمایندهٔ ولی‌فقیه در استان و امام جمعهٔ قزوین امروز در جلسهٔ شورای اداری استان که در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد، ضمن تشکر از برگزاری جلسه تحت‌عنوان چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه در قزوین، اظهار کرد: این عمل را می‌توان تعظیم شعائر اسلامی دانست.

وی افزود: انتخابات باشکوهی برگزار شد، بنده از نخستین انتخابات که رفراندوم جمهوری اسلامی بود، تاکنون مشارکت فعال داشته‌ام و فضای مقایسه‌ای را مدنظر قرار می‌دهم؛ ما هرگز این هجمهٔ سنگین را علیه مشارکت مردم در تاریخ نداشته‌ایم، اما مردم حماسی شرکت کردند و اگر کرونا نبود بی‌شک مردم حضور بسیار گسترده‌تری داشتند، اگرچه برخی در داخل و خارج با انواع اقدامات مردم را عصبانی کردند، اما مردم با صلابت در انتخابات شرکت کردند و این استقامت مردم ستودنی بود.

نمایندهٔ ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: با توجه به شأنی که نماز جمعه دارد و ترسیمی که قرآن و روایات برای ما از نمازجمعه دارند، گویا در فرهنگ امروز ما کم‌کاری شده و هنوز نتوانسته‌ایم آن جایگاهی که دین برای نمازجمعه گفته را محقق کنیم، اما با توجه به برخی ضعف‌ها در زمینهٔ پشتیبانی و برگزاری نماز جمعه، هم‌چنان مشارکت مردم مطلوب است.

وی بیان کرد: نمازجمعه چشمه‌های به هم پیوستهٔ نمازهای جماعت است که به چشمه‌های به هم پیوستهٔ نمازجمعه در سراسر دنیا تبدیل می‌شود.

امام جمعهٔ شهر قزوین ادامه داد: فاصلهٔ ما تا تحقق فرهنگ و فریضهٔ نمازجمعه به شکل کامل، زیاد است و باید بسیار کار کنیم تا بتوانیم این فرهنگ عظیم مدنظر اسلام را محقق کنیم.

عابدینی تأکید کرد: وقتی رسول خدا(ص) به سمت مدینه می‌رفتند، هنوز به مدینه نرسیده، قبل از شهر نماز جمعه را اقامه کردند و نشان دادند که نماز جمعه پیش‌زمینهٔ حاکمیت و جزیی از آن است، حتی شرع مقدس نیز می‌گوید بر حکمرانان است که زمینهٔ حضور زندانیان را در نمازجمعه فراهم کند، به این معنا است که همهٔ اقشار باید در نماز جمعه مشارکت کنند.

وی یادآور شد: وقتی منافقان اثر نمازجمعهٔ رسول خدا را دیدند، بلافاصله مسجد ضرار را بنیان نهادند، یعنی به‌سرعت واکنش نشان دادند و یکی از جهاتی که باید در نماز جمعه روشنگری و افشاگری شود منافقین هستند که باید مفتضح شوند و کارهایشان علیه اسلام برملا شود.

امام جمعهٔ قزوین عنوان کرد: امام جمعه وظیفه دارد با سعهٔ صدر همهٔ مردم را ببیند و آحاد مردم را باکرامت مدنظر قرار دهد.

وی با اشاره به آیات قرآن که امانات و اموال را باید به اهل آن سپرد، اظهار کرد: گاهی شاهد بودیم این امر جدی گرفته نشد و گاه در خصوصی‌سازی‌ها درست رفتار نشد، برای مثال وضعیت کنونی شرکت مه‌نخ و فرنخ نتیجهٔ این بود که ما به این آیه عمل نکردیم و مال را به سفیهان سپردیم، آن‌ها هم خیانت کردند و حتی سوله‌ها و آهن‌های کارخانه را بریدند و فروختند، یعنی کارخانه را هم تراشیدند و ضایعات کردند و کارگران را بیکار و دچار خسران کردند؛ این نتیجهٔ این بود که اموال را به بی‌خردان سپردند.

عابدینی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون نیز تخلفاتی در جریان است، امیدوارم جلوی این تخلفات گرفته شود تا سر مردم کلاه نرود و امیدوارم به گونه‌ای نشود که بنده بخواهم در نماز جمعه مردم را در جریان برخی مسائل قرار دهم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد