تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 تیر 1400 - 12:29
کد خبر : 120382

سامانه شهروندسپاری می تواند در مبارزه با فساد اداری نقش اساسی ایفا کند

سامانه شهروندسپاری می تواند در مبارزه با فساد اداری نقش اساسی ایفا کند

مجید آقازاده،شهردار ارومیه در آیین رونمایی از سامانه شهروندسپاری منطقه سه شهرداری ارومیه افزود: بحث سامانه شهروند سپاری یکی از آیتم هایی است که می تواند هم در انضباط اداری هم در مبارزه با فساد اداری نقش اساسی را ایفا کند. آقازاده ادامه داد: با الکترونیکی شدن خدمات هیچ دخل و تصرفی در ارائه خدمات اتفاق

مجید آقازاده،شهردار ارومیه در آیین رونمایی از سامانه شهروندسپاری منطقه سه شهرداری ارومیه افزود: بحث سامانه شهروند سپاری یکی از آیتم هایی است که می تواند هم در انضباط اداری هم در مبارزه با فساد اداری نقش اساسی را ایفا کند.

آقازاده ادامه داد: با الکترونیکی شدن خدمات هیچ دخل و تصرفی در ارائه خدمات اتفاق نمی افتد و همکاران شهرداری تحت فشار مقامات سیاسی، اجرایی و رفیق بازی برای انجام برخی تخلفات تحت فشار قرار نمی گیرند و از سویی شهروندان نیز راحت و فقط با مراجعه به سامانه از منازلشان می تواند خدمات مختلف شهرداری را دریافت کنند.

شهردار ارومیه با اشاره به مزایای توسعه خدمات غیرحضوری و اهداف کلان آن تصریح کرد: با توسعه شهرداری الکترونیک قانون هوای پاک اجرا خواهد شد و ترافیک شهر و مراجعات به شهرداری ها کاهش می یابد، اعتماد مردم به خاطر اینکه دخل و تصرفی در ارائه خدمات وجود ندارد،جلب می شود.

بخشایشی رییس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز گفت: پیش از این در دو منطقه یک و پنج نیز شاهد رونمایی سامانه شهروندسپاری بوده ایم و امیدوارم ظرف یک ماه آینده نیز شاهد رونمایی این سامانه در مناطق دو و چهار نیز باشیم.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد شهر هوشمند و توسعه خدمات الکترونیکی هرچقدر بتوانیم قدم برداشته و شفاف سازی کنیم قطعاً باعث افزایش اعتماد مردمی خواهیم شد و رفاه و آسایش را به آنها هدیه خواهیم داد.

رییس شورای شهر تصریح کرد: شورای شهر هر برنامه ای داده و هر هدفی را پیش بینی کرده در حوزه فاوا شاهد عملی شدن آن بوده ایم.

یاسر اسدپور رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه نیز اظهار کرد: در شش ماهه دوم و در فاز دوم ارائه خدمات غیرحضوری در مناطق شهرداری، مباحث دستور تهیه نقشه و صدور پروانه ساخت را نیز پیش بینی کرده ایم که به صورت الکترونیکی در دسترس شهروندان قرار گیرد.

وی افزود: طبق آمار در شهرداری مناطق یک و پنج از زمان راه اندازی سامانه شهروندسپاری تاکنون چهارهزار و ۶۶۱ استعلام انجام گرفته و از آنجایی که برای هر استعلام حداقل سه مرتبه مراجعه به شهرداری نیاز است، می بینیم که گامهای بلندی در راستای رفاه مردم و کاهش مراجعات برداشته شده است.

به گفته اسدپور در سطح کشور در بحث راه اندازی کامل سامانه شهروندسپاری، ارومیه جز اولین شهرهاست.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد