تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1400 - 14:27
کد خبر : 120068

مهارت کنترل خشم در جامعه ضعیف شده است

مهارت کنترل خشم در جامعه ضعیف شده است

ناصر عتباتی امروز ۱۴ تیر در نشست مشترک معاونین مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که در سالن جلسات سپاه شهدا استان برگزار شد، افزود: حدود ۴۵ درصد ازپرونده های موجود در شعب اداره کل جرایم استان قابل گذشت هستند که نشان می دهد مهارت برقراری ارتباط و کنترل خشم

ناصر عتباتی امروز ۱۴ تیر در نشست مشترک معاونین مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که در سالن جلسات سپاه شهدا استان برگزار شد، افزود: حدود ۴۵ درصد ازپرونده های موجود در شعب اداره کل جرایم استان قابل گذشت هستند که نشان می دهد مهارت برقراری ارتباط و کنترل خشم در جامعه ضعیف شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۹۰هزار فقره پرونده در تشکیلات قضایی آذربایجان غربی تشکیل شد، تصریح کرد: متاسفانه وضعیت زندان های استان قابل قبول نیست و ۲.۵ برابر میانگین کشور زندانی در استان داریم.

عتباتی با اشاره به اینکه قسمت عمده جرایم و آسیب های اجتماعی شکل گرفته در استان با ریشه یابی و آموزش قابل پیشگیری هستند، اظهارکرد: در حال حاضر هر مجموعه دولتی و غیر دولتی، سیاسی و انتظامی دارای یک مجموعه فرهنگی است که باید ازاین ظرفیت درجهت سالم سازی روابط و مناسبات اجتماعی  بهره بگیریم.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از ایرادات و اشکالات جامعه این است که متاسفانه جامعه نسبت به یک سری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بی تفاوت شده که این بی تفاوتی نگران کننده است.

عتباتی یاد آورشد: در مسئله امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها نگاهمان معطوف به حوزه عفاف و حجاب باشد بلکه باید در تمامی حوزه ها از جمله مباحث حقوق شهروندی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ورود کرد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از جوامع به دنبال عوامل پیشگیرانه هستند، افزود: این درحال است که کشور ما دارای یک ظرفیت ارزنده اعتقادی و فرهنگی به نام امر به معروف و نهی از منکر است که در صورت احیا و حساسیت نشان دادن به این وظیفه همگانی می توان بسیاری از مشکلات را حل و از بروز برخی مشکلات و آسیب ها جلوگیری کرد.

عتباتی ادامه داد: در آذربایجان غربی طبق بررسی ها توهین، دعوای ساده و تهدید جز جرایم اول استان هستند که با یک امر به معروف و نهی از منکر می شود این آمار را کاهش داد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد