تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 تیر 1400 - 13:20
کد خبر : 118939

فعال کردن ستادهای نماز جمعه برای جذب جوانان ضروری است

فعال کردن ستادهای نماز جمعه برای جذب جوانان ضروری است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا فرهنگ در اولین همایش فصلی مسئولان صبح چهارشنبه ستادهای نماز جمعه سال جاری با اشاره به ضرورت اخلاق محوری در مدیریت ستادها برای جذب حداکثری، اظهار داشت: این امر توسط مسئولان و اعضای ستاد از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا فرهنگ در اولین همایش فصلی مسئولان صبح چهارشنبه ستادهای نماز جمعه سال جاری با اشاره به ضرورت اخلاق محوری در مدیریت ستادها برای جذب حداکثری، اظهار داشت: این امر توسط مسئولان و اعضای ستاد از مهمترین اولویت‌های نهاد مقدس نماز جمعه است.

وی ضمن تشریح اصول اخلاقی مورد نیاز مسئولان ستادهای نماز جمعه به تشریح اخلاق محوری در تمام شئونات زندگی پرداخت و گفت: برخورد مسئولان نماز جمعه با افراد مختلف با هر سمت و مقامی در نماز جمعه با افراد عادی بایستی عاری از هرگونه تغییر و تفاوت باشد.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان تاکید کرد: همانگونه که به مسئولان شهری حاضر در نماز جمعه سلام می‌کنیم به دیگر افراد حاضر در نماز جمعه نیز باید احترام گذاشت.

وی یادآور شد: مسئولان ستادها در جلسات فصلی با رویکرد فعال کردن ستادها و تقویت آن در همایش‌ها خود را برای تأثیر گذاری بر جوانان در گام دوم انقلاب آماده می‌کنند.

ضرورت جذب جوانان و نوجوانان به نماز جمعه

همچنین حجت الاسلام و المسلمین کاظمی در رابطه با چگونگی جذب جوانان و نوجوان به نماز جمعه اظهار داشت: ارزش‌سازی در مورد نماز جمعه و ایجاد عشق و علاقه، عادت، هویت سازی و اعتقاد سازی از جمله اصول جذب افراد مخصوصاً جوانان و نوجوانان به نماز جمعه است.

وی ادامه داد: ۲۰ روش اصولی بر مبنای آیات و روایات در این رابطه وجود دارد که لباس تمیز و زیبایی ظاهری افراد دست‌اندرکار نماز جمعه و تمیز و مرتب بودن مصلی از جمله این موارد است.

عضو هیئت اندیشه‌ورز شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان خاطر نشان کرد: باید برای جوانان و نوجوانان در این فضا با ایجاد مشارکت همه افراد و حفظ کرامت و احترام به شرکت کنندگان، خاطره خوبی را به جای گذاشت تا از طریق محبت و توجه کردن به نوجوانان و جوانان شور و هیجان به آئین مقدس عبادی و سیاسی نماز جمعه ایجاد شود.

وی با اشاره به جمله‌ای از امیرالمومنین (ع) که فرمودند «عادت‌ها شخصیت دوم انسان‌ها هستند» گفت: ما باید کاری کنیم جوان نماز جمعه را گمشده خود بداند و جز عادت‌های خود قرار دهد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد