تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تیر 1400 - 11:08
کد خبر : 118851

سازمان تبلیغات کرمان محور گسترش مکتب حاج قاسم در کشور می‌شود

سازمان تبلیغات کرمان محور گسترش مکتب حاج قاسم در کشور می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: سازمان در یکم تیرماه با حکم امام راحل و ریاست شهید حقانی آغاز به‌کار کرد و منشا تحولات

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: سازمان در یکم تیرماه با حکم امام راحل و ریاست شهید حقانی آغاز به‌کار کرد و منشا تحولات در زمان‌های مختلف بوده است.

وی بیان داشت: تعبیر رهبری از تبلیغ به معنای هدایت ذهن‌ها برای تفاهم با مردم و ورود مردم در عرصه مسؤولیت است و ما باید سراغ مردم برویم و ذهن‌ها را به سمت مسؤولیت جدی هدایت کنیم.

حقانی ابراز کرد: سازمان تبلیغات مردم نهاد است و کارها توسط مردم انجام می‌شود و ما تلاش می‌کنیم در مسیر کارهای خودجوش مردمی تسهیل‌گری انجام دهیم و کار را با رونق پیش ببریم.

وی با تمجید از اقدامات مردمی طی سال گذشته از برگزاری عملیات یادمان حاج قاسم در سالروز شهادت شهدای مقاومت، همکاری هیئت‌های مذهبی در ایام محرم و صفر، کمک‌های مومنامه در دوران شیوع کرونا و برنامه‌های ماه مبارک رمضان سخن به میان آورد و افزود: هیئت‌های مذهبی و کانون‌های مساجد در رویکرد اجتماعی خود کیفیت، انگیزه و بلوغ بیشتر و بهتری پیدا کردند و شاید اگر کرونا نبود به این سرعت به این سمت نمی‌رفتند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان از اجرای طرح محله همدل با رویکرد کمک‌رسانی و فعالیت‌های اجتماعی در کرمان خبر داد و یادآور شد: ۴۳ هزار و ۳۰۰ محله ثبت آمار را انجام دادند و ۲ هزار و ۸۰۰ مسئله هم ثبت شده است که از آن جمله به جلوگیری از شرب خمر، اشتغالزایی و ایجاد کارگاه، توزیع آرد و ایجاد سامانه‌های بسته‌بندی و فروش محصولات می‌توان اشاره کرد.

حقانی اضافه کرد: بحث مساجد جدی است و مسجد متولیان زیادی دارد بنابراین شورای تعالی مساجد با همکاری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان راه‌اندازی شد تا فضای ایجاد برای انتصاب ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد شکل گیرد.

وی بیان داشت: دغدغه‌های اساسی تبلیغات اسلامی در سال جاری شامل مکتب حاج قاسم، توانمندسازی طلاب و روحانیون و رسانه است و ستاد مرکزی گسترش مکتب حاج قاسم در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.

حقانی از ثبت بیش از ۲ هزار هیئت مذهبی در استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: ۲۸۷ روحانی مستقر در مناطق مختلف استان کرمان داریم که ۱۰۰ نفر از آنها با همکاری بنیاد علوی در زه‌کلوت و قلعه‌گنج مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به سکونت اهل تسنن در برخی از شهرستان‌های تابعه استان کرمان تصریح کرد: اهل تسنن جزو ظرفیت انقلاب اسلامی هستند و تعاملات وحدتی خوبی در شهرستان‌های محل سکونت اهل تسنن صورت گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: ۱۰ مدرسه صدرا در استان کرمان فعالیت می‌کند و ۸ مدرسه جدید را هم دنبال می‌کنیم و این مدارس در دوره‌های اول و دوم متوسطه فعالیت می‌کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد