تاریخ انتشار : جمعه 28 خرداد 1400 - 8:39
کد خبر : 118536

آماده شدن مردم و دانشجویان برای رقم زدن حماسه‌ای تاریخی/ پایان بهار و آغاز فصل تغییر

آماده شدن مردم و دانشجویان برای رقم زدن حماسه‌ای تاریخی/ پایان بهار و آغاز فصل تغییر

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روز‌های پایانی بهار را در حالی سپری می‌کنیم که مردم و دانشجویان کشورمان خود را برای حضور گسترده و بیادماندنی در انتخابات آماده می کنند.  روزهای گذشته علیرغم تلاش برخی ها برای سرد کردن فضای انتخابات و همچنین علیرغم تعطیلی دانشگاه، دانشجویان برنامه متنوع و گسترده ای را برای حضور مردم

//////// بماند....

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روز‌های پایانی بهار را در حالی سپری می‌کنیم که مردم و دانشجویان کشورمان خود را برای حضور گسترده و بیادماندنی در انتخابات آماده می کنند. 

روزهای گذشته علیرغم تلاش برخی ها برای سرد کردن فضای انتخابات و همچنین علیرغم تعطیلی دانشگاه، دانشجویان برنامه متنوع و گسترده ای را برای حضور مردم در انتخابات و انتخاب نامزد اصلح برگزار کردند.

تشکل‌های دانشجویی با برگزاری تربیون‌های آزاد دانشجویی، برگزاری نشست هایی برای سخنرانی نمایندگان کاندیدا‌ها و راه اندازی ستاد‌ها و میتینگ‌های انتخاباتی حال و هوای شهر‌ها را انتخاباتی کردند.

از آنجایی که برای شناسایی فردی که مشخصات یک رئیس جمهور اصلح را داشته باشد لازم است برنامه‌ها و سوابق کاندیدا‌ها مورد بررسی قرار بگیرد، دانشجویان از زمان ثبت نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری با برگزاری نشست‌های مختلف سیاسی با حضور نمایندگان نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری به بررسی برنامه های نامزدهای مختلف پرداختند.

برگزاری تریبون آزاد انتخابات ۱۴۰۰

البته فعالیت سیاسی تشکل‌های دانشجویی دانشجویان برای انتخابات، مخصوصا انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا از یک ماه پیش از ثبت نام کاندیدا آغاز شد و آن‌ها با کاندیدا‌های احتمالی و نمایندگان آن‌ها نشست‌های مختلفی را برگزار کردند.

در این میان به منظور حضور گسترده مردم در انتخابات و تقویت روحیه مطالبه‌گری، تریبون آزاد با موضوع رئیس‌جمهور سیزدهم در دانشگاه آزاد کهنوج برگزار شد. این تریبون آزاد که به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد کهنوج و بسیج دانشجویی پنج شهرستان جنوبی استان کرمان برگزارشد به شنیدن صدای موافقان و مخالفان در موضوع عملکرد و برنامه‌های دولت اختصاص داشت و در این رابطه، استادان، کارکنان و دانشجویان مشکلات و انتقادات خود از رئیس‌جمهور و دولت کنونی و همچنین انتظارات و مطالبات خود از رئیس جمهور آینده را بیان کردند.

تریبون آزاد دانشجویى با موضوع «از رئیس‌جمهور آینده چه انتظاراتی دارید» و «اگر من رئیس‌جمهور بودم» هم در دانشگاه آزاد سقز با حضور دانشجویان این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم دانشجویان به عنوان قشر صاحب‌نظر جامعه و به عنوان نماینده بسیاری از اقشار مردم به بیان دیدگاه‌ها و انتظارات خود درباره رئیس‌جمهور آینده کشور پرداختند.

با توجه به نظر شرکت‌کنندگان در این مراسم، اقتصاد، اشتغال جوانان، مناسبات سیاسی جهانی و معیشت مردم مهم‌ترین دغدغه مردم و رفع مشکلات موارد یادشده مهم‌ترین خواسته و انتظاری است که از رئیس‌جمهور آینده مطالبه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تریبون آزاد دانشجویى در دانشگاه آزاد سقز برگزار شد تشریح عملکرد دانشگاه تبریز در راستای مشارکت حداکثری در انتخابات تریبون آزاد «چرا در انتخابات شرکت نکنیم؟» از سوی بسیج دانشجویی شهرستان آوج برگزار می‌شود           برگزاری مناظره انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه‌ها با توجه به گرم شدن فضای انتخاباتی کشور تشکل‌های دانشجویی و مسئولان دانشگاه‌ها سعی کردند با دعوت از نمایند‌گان نامزد‌های سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با هدف تبیین و معرفی دیدگاه‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی خود را به اشتراک بگذارند.

در این راستا، مناظره انتخاباتی نمایندگان نامزد‌های سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با عنوان «عیار ۱۳» فردا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد. این جلسه به همت تشکل سیاسی اسلامی تفکر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی، بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و روابط عمومی واحد سمنان برگزار شد.   بیشتر بخوانید: نماینده نامزدهای ریاست جمهوری در دانشگاه آزاد سمنان مناظره می‌کنند برگزاری مناظره انتخاباتی با حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در دانشگاه مازندران  

 

 

بررسی مشکلات خوابگاه‌های دانشجومعلمان در تریبون نماز جمعه

یکی از مسائل مهم دانشجویان، تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه است؛ زیرساخت‌هایی مانند فضای آموزشی مناسب، خوابگاه، سالن‌های غذاخوری، آزمایشگاه و کتابخانه از موارد مهمی است که در هر مجتمع دانشگاهی و پیش از پذیرش دانشجو باید تأمین باشد. اما چه اتفاقی افتاده که در اغلب دانشگاه‌های فرهنگیان، به ویژه در پردیس‌های دخترانه، مشکل نبود زیرساخت‌های مناسب، زندگی دانشجویی را برای دانشجویان سخت می‌کند؟

 دانشگاه فرهنگیان یا همان دانشگاه‌های تربیت معلم که از سال‌های دور به تربیت دانشجویان به صورت بورسیه تحصیلی می‌پردازد. به این صورت که دانشجومعلمان از همان ابتدا در استخدام وزارت آموزش و پرورش درمی آیند، حقوق و بیمه دریافت می‌کنند، بخشی از حقوق آنان برای تأمین تجهیزات خوابگاهی کسر می‌شود و پس از فارغ التحصیلی هم وارد چرخه آموزش می‌شوند. اما مشکل اینجاست که در بسیاری از استان ها، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان مناسب تحصیل دانشجومعلمان نیست.در خراسان شمالی این وضعیت آنقدر حاد شده که حجت الاسلام نوری، امام جمعه بجنورد، بخشی از خطبه نماز جمعه را به این امر اختصاص داد.

حجت الاسلام نوری در خطبه‌های نمازجمعه بجنورد با اعلام اینکه دانشگاه فرهنگیان، برکتی برای خراسان شمالی است، بیان کرد که، اما موقعیت و فضای آموزشی مناسبی برای دانشجویان این دانشگاه درنظر گرفته نشده است و دانشجویان خوابگاه مناسبی ندارند.

 

بیشتر بخوانید:

زندگی دانشجومعلمان خراسان شمالی روی خط بی‌توجهی مسئولان / کلاس‌های پردیس خواهران در یک دبیرستان تشکیل می‌شود!

 

  بررسی مشکلات دانشگاه کوثر

یکی از موضوعات دیگری که در این هفته به آن پرداخته شد بررسی مشکلات دانشگاه کوثر در استانداری خراسان شمالی با حضور نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و استاندار خراسان شمالی و دیگر مسئولان استانی بود.

دانشگاه کوثر، دومین دانشگاه دخترانه کشور است که فعالیت خود را از سال ۹۱ و با جذب ۲۵۰ دانشجو در هفت رشته آغاز کرده است. اکنون این دانشگاه حدود سه هزار و ۴۰۰ دانشجو را در ۲۱ رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد تربیت می‌کند. وزارت علوم از تابستان سال گذشته، طرح ادغام این دانشگاه با دانشگاه بجنورد را کلید زده بود که تاکنون با مخالفت‌های زیادی مواجه شده است.

در این راستا، با پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری دانشجو، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی به اداره کل راه و شهرسازی این استان ضرب العجل ۴۸ ساعته برای تعیین تکلیف و تخصیص زمین ساختمان دانشگاه فرهنگیان بجنورد داد.

به گفته وی کمبود خوابگاه دانشجویی از مشکلات مهم حوزه آموزش عالی در خراسان شمالی است و باید با یک تصمیم کلی کشوری این مشکل حل شود.

استاندار خراسان شمالی جهش در ساخت خوابگاه‌های دانشجویی را باعث از بین رفتن دغدغه خانواده‌ها دانست و گفت: برای ورود بخش خصوصی برای ساخت خوابگاه دانشجویی باید مشوق‌ها و مزایای قانونی پیش بینی شود.

 

بیشتر بخوانید:

جلسه بررسی مشکلات دانشگاه کوثر در استانداری خراسان شمالی برگزار شد   ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته استاندار خراسان شمالی برای تخصیص زمین خوابگاه دانشگاه فرهنگیان         نامه بی‌پاسخ خبرگزاری دانشجو به دادگستری البرز

مدتی است که پرونده تعاونی محسنین هنوز در راهرو‌های دادگاه‌ها سرگردان است و مشخص نیست که کدام نهاد یا ارگان در قوه قضائیه مسئول پیگیری این پرونده است.  تعاونی مسکن میزان محسنین البرز در سال ۹۷ با هدف تأمین زمین برای خانواده کارکنان دادگستری البرز تشکیل شده است. البته در ابتدا قرار بود که این تعاونی حوزه فعالیت گسترده تری داشته باشد و برای همه کارکنان این نهاد، زمین تأمین کند، اما پس از مدتی حوزه فعالیت آن محدود به ۲۳ نفر از مدیران دادگستری و سایر ادارات و سازمان‌های مرتبط با قوه قضاییه در استان البرز شد.

خبرگزاری دانشجو حدود ۲ هفته پیش این موضوع را از رئیس کل دادگستری البرز پرسید و در نامه‌ای رسمی خطاب به فاضلی هریکندی، ۲ سوال را مطرح کرد؛ اول اینکه پیگیری پرونده تعاونی مسحنین در دادگستری البرز در چه مرحله‌ای است و سوال دوم این بود که با توجه به اظهارت سخنگوی قوه قضاییه، ادامه پیگیری این پرونده به قوه قضاییه یا سازمان بازرسی کل کشور یا دیگر نهاد‌های بالادستی ارجاع شده یا پیگیری آن در دادگستری البرز ادامه دارد؟

زمان ارسال این نامه به کارشناس روابط عمومی دادگستری البرز در ۱۰ خردادماه بوده است. اما پس از گذشته دو هفته از ارسال نامه، پاسخی برای این پرسش‌ها دریافت نشد. البته کارشناس روابط عمومی دادگستری البرز به خبرنگار ما گفت که حدود دو هفته دیگر و به مناسبت هفته قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری البرز قرار است در یک نشست خبری شرکت کند و در آن به موضوع پرونده تعاونی محسنین هم اشاره می‌کند!

 بیشتر بخوانید:

پرونده ناتمام تعاونی محسنین در راهروی کدام دادگاه مانده است؟ / دادگستری البرز وعده شفاف‌سازی در هفته قوه قضائیه را داد     عواقب جبران‌ناپذیر تخریب محیط‌ زیست درمنطقه

استان آذربایجان شرقی با ۸.۵ میلیارد تن ذخایر معدنی و داشتن بزرگترین معادن از نظر ذخایر، رتبه نخست کشوری را دارد و از ۵۷ ماده معدنی شناخته شده کشور ۳۱ ماده معدنی در این استان وجود دارد. اکنون ۷۳۵ معدن در آذربایجان شرقی شناسایی شده که از این تعداد ۴۰۰ معدن فعال است.

معدن آدینه زنوز در شهرستان مرند، از جمله معادن مورد مناقشه بین دوستداران محیط زیست و افراد محلی با معدن‌کاران و شرکت بهره‌بردار است؛ به طوری‌که چندی پیش اخباری در فضای مجازی مبنی بر اینکه «معدن کاران با مخالفت و مقاومت شدید اهالی مجبور به ترک روستا شدند»، منتشر شد.

اهالی و دوستداران محیط زیست معتقدند این معدن آلودگی زیست محیطی در پی داشته و ممکن است موجب تلف شدن دام‌ها، از بین بردن تنوع زیستی، آلودگی خاک، آب زیرزمینی و آب‌های سطحی توسط مواد شیمیایی آزاد شده از فرآیند‌های استخراج، آلوده شدن آب‌های زیرزمینی و سرچشمه‌های رودخانه زنوز و آب ورودی سد زنوز و … شود، به همین دلیل چندی پیش با حضور در مسیر آدینه زنوز مانع از انتقال تجهیزات اکتشاف و بهره برداری این معدن شدند.

اهالی منطقه و شهر زنوز تجربه زیسته‌ای از عواقب برداشت غیراصولی معادن کائولن دارند و متخصصان و کارشناسان متعددی از منطقه ضمن تشریح علمی روش‌های استخراج و استحصال طلا و مس و همچنین بررسی معادن مشابه در سطح کشور، مخالفت با استخراج معدن مذکور را حق قانونی و انسانی خود می‌دانند.

 

بیشتر بخوانید:

تجربه تلخ مردم آذربایجان شرقی از معدن‌کاران 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد