تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 خرداد 1400 - 16:53
کد خبر : 118430

تأمین امنیت انتخابات در همدان با آماده‌باش ۱۲ هزار نفر

تأمین امنیت انتخابات در همدان با آماده‌باش ۱۲ هزار نفر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سردار سلمان امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در فرماندهی انتظامی استان به موضوع انتخابات و آمار عملکرد سه ماهه فرماندهی انتظامی پرداخت و اظهارکرد: امنیت یک موضوع فراگیر است و همه سازمان‌ها و مردم باید

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سردار سلمان امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در فرماندهی انتظامی استان به موضوع انتخابات و آمار عملکرد سه ماهه فرماندهی انتظامی پرداخت و اظهارکرد: امنیت یک موضوع فراگیر است و همه سازمان‌ها و مردم باید دست به دست هم دهیم تا شاهد امنیتی پایدار باشیم‌.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در ارتقای نقش امنیت نقش وافری دارند و اگر پوشش خبری مناسب باشد باعث ارتقای ضریب امنیت خواهد شد گفت: امسال نیز مانند گذشته قصد داریم تعامل با رسانه‌ها را حفظ کنیم که این ظرفیت در انتقال مطالبات مردم به ما و نیز موضوعات ما به گوش مردم موثر است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در آموزش همگانی موثر است چراکه بسیاری از اتفاقات سلسله‌وار رخ می‌دهد که عمدتا به علت عدم آموزش و نیز عدم توجه به هشدارهای پلیس است  افزود: رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه ورود خوبی داشته باشند و چون ارتباط خوبی با جامعه دارند و به نیازهای مردم واقفند.

وی با تاکید به اینکه رسانه می‌توانند ارزش امنیت را برای مردم بازگو و تشریح کنند گفت: امنیت زیربنای تمام فعالیت‌های ماست و حتی قبل از نیازهای زیستی معنا دارد و در نبود آن بسیاری از اقدامات غیرقابل انجام است.

سردار امیری با بیان اینکه در انعکاس اخبار آموزش در بطن باشد تا رفتارهایی نهادینه‌سازی شود افزود: استفاده از فضای مجازی توسط مردم بسیار مهم است اما شاهد هستیم در این حوزه ابزار وجود دارد، آموزش استفاده ضعیف است که می‌طلبد به این امر بپردازیم  چراکه یک ضرورت حتمی است.

وی با بیان اینکه پلیس استان با تمام توان و ظرفیت آمادگی برگزاری انتخاب سال ۱۴۰۰ در استان دارد و برنامه‌ریزی مطلوبی صورت گرفته است خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات شد.

فرمانده انتظامی استان همدان با تاکید به امیدآفرینی در جامعه و بیان اقدامات موثر نظام و پرهیز از مسائل چالش‌آفرین گفت: هر انسان عاقل ولو کوچکترین شم سیاسی و یا هر گرایشی داشته باشد، می‌داند که امروز مشارکت در انتخابات به نفع نظام اسلامی و می‌تواند به اقتدار نظام کمک کند.

وی با اشاره به اینکه حضور در انتخابات یک واجب شرعی است و تلاش کنیم مردم مشارکت حداکثری داشته باشند افزود: بیش از ۱۲ هزار نفر از عوامل انتظامی استان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات و تامین امنیت در این حوزه را برعهده دارند.

سردار امیری در ادامه به اقدامات صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی استان اشاره کرد و گفت: در سه ماهه گذشته ۳۰ هزار و ۱۴۵ طرح عملیاتی از سوی پلیس استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فوریت‌های پلیسی ۲۶۱ هزار و ۲۱۵ فقره تماس با پلیس ۱۱۰ استان صورت گرفته شده که نسبت به مشابه سال قبل ۲۰۶ درصد افزایش داشته است افزود: از این تعداد ۸۰ هزار و ۷۷۶ مورد عملیاتی بوده که شاهد ۴ درصد رشد هستیم.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه از مجموع تماس‌های فوریت‌های پلیسی ۱۵۸ هزار و ۵۲ فقره یعنی ۶۶ درصد تماس‌ها راهنمایی و ارائه اطلاعات و مشاوره بوده که ۲۱ درصد افزایش را نسبت به گذشته داشته است عنوان کرد: در حوزه مقابله با سرقت اتفاقات خوبی افتاده و ۸۲ درصد موفق به کشف شدیم، این میزان سال گذشته ۷۱ درصد بوده و امسال رشد ۱۱ درصدی رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ساماندهی ۲ هزار و ۵۹ نفر شبگرد، نگهبان محله و سرایدار گفت: امسال ۲۵ هزار و ۴۴ پرونده قضایی تشکیل شده که ۲۲ درصد افزایش داشته و ۱۹ هزار و ۹۹۹ اوراق قضایی هم ابلاغ شده است.

سردار امیری با بیان اینکه در حوزه پیشگیری از جرایم بیش از ۳۰۰ مورد بازدید از اماکنی داشتیم که باید دستورالعمل‌های پلیس را رعایت می‌کردند  و این ۱۵ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه خود نشان می‌دهد افزود: امسال ۴۱ نفر اراذل و اوباش دستگیر شدند.

کشف بیش از ۷۴۰ کیلوگرم مواد مخدر

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۳۹ عملیات را در حوزه مواد مخدر داشتیم در ادامه از کشف بیش از ۷۴۰ کیلوگرم مواد مخدر طی امسال خبر داد که ۳۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان به انهدام ۱۹ باند قاچاقچی مواد مخدر و دستگیری یک‌هزار و ۱۴۶ قاچاقچی، توزیع‌کننده خرده فروش خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۳۷ نفر معتاد دستگیر و به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ معرفی شدند.

وی با اشاره به انجام هفت عملیات فرااستانی که ۳۴۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و سهم استان ۱۷۰ کیلو بوده است افزود: امسال مشاوره و راهنمایی ۳۵ درصد در حوزه سامانه ۱۹۷ افزایش داشته است.

سردار امیری با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات خوب صورت گرفته ۳۵ درصد انتقادها کاهش داشته است گفت: در این مدت با ۷۱ درصد کاهش شکایت و ۴۳ درصد افزایش تقدیر و تشکر از پلیس مواجه بودیم.

انهدام ۱۳ باند بزرگ سرقت

وی با اشاره به اینکه در حوزه پلیس آگاهی ۱۳ باند بزرگ سرقت متلاشی شدند و ۵۵۹ سارق دستگیر شدند که دو درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشته است افزود: ۸۱ نفر از سارق حرفه‌ای دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه جرایم خشن ۲۱ درصد کاهش داشته و ۲ هزار و ۳۹۸ قاچاقچی کالا و ارز دستگیر شدند گفت: ارزش ریالی کالاهای کشف شده قاچاق نسبت به مدت مشابه ۱۳ درصد افزایش که ۱۵۲ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجموع پرونده‌های قاچاق کالا ۲ هزار و ۶۱ فقره است که ۲۶۱ فقره بالای یکصد میلیون تومان تخلف داشتند افزود: در حوزه پلیس فتا ۴۲۷ فقره پرونده تشکیل شده است.

سردار امیری از دستگیری ۱۱۴ نفر مجرم اینترنتی خبر داد که ۹۰ درصد افزایش را داشته است افزود: ۱۲۱ سایت مجرمانه نیز شناسایی شده‌اند که ۴۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی مهمترین موضوعات در فضای مجازی را کلاهبرداری اینترنتی دانست که ۵۵ درصد آمار را به خود اختصاص می‌دهد گفت: مزاحمت اینترنتی ۱۱ درصد، جرایم حوزه مالی و برداشت‌های غیرمجاز ۹ درصد و سایر نیز  ۳۰ درصد آمار را به خود اختصاص داده است.

افزایش ۲۱ درصد تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه راه و راهور ۲۲ درصد افزایش فوتی تصادفات درون‌شهری و ۲۰ درصد افزایش فوتی برون‌شهری را شاهد بودیم افزود: متاسفانه ۲۱ درصد تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته  افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه  تمام رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی  و نیز مسوولان در فراهم کردن زیرساخت‌ها نسبت به کاهش این آمار کمک کنند گفت: امسال ۸۴.۲ درصد تصادفات در محدودی ۳۰ کیلومتری داخل شهرها اتفاق افتاده است.

سردار امیری با بیان اینکه ۱۵.۲ درصد تصادفات در جاده شهری و برون شهری رخ داده است که ایمن نبودند افزود: ۱۵.۷ درصد افراد در محدوده ۳۰ کیلومتری داخل شهر فوت کردند.

وی ضمن قدردانی از تلاش استاندار و معاون عمرانیش در پیگیری مطالبات پلیس از سایر دستگاه ها گفت: معاونت اجتماعی نیز در حوزه اطلاع‌رسانی و پیشگیری از جرایم اقدامات موثری انجام داده که می توان به ارجاع ۳ هزار و ۹۵۵ پرونده قضایی به ۲۴ مرکز مشاوره اشاره کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه ۸۵ درصد این پرونده ها منجر به صلح و سازش شده که رقم قابل توجهی است ادامه داد: امسال ۵ هزار و ۵۴۳ فقره انواع گوهینامه رانندگی صادر شده است که ۲۷۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به یک‌هزار و ۷۷۷ فقره  خودرو با هشت درصد افزایش شماره‌گذاری وسایل نقلیه گفت: ۱۱ درصد کاهش پلاک گذاری خودرو را نسبت به مشابه سال قبل شاهد هستیم اما  موتورسیکلت هشت درصد افزایش داشته است.

سردار امیری با بیان اینکه معاونت بهداشت عمومی نیز به ۲ هزار و ۵۰۹ نفر خدمات پزشکی با تعرفه دولتی ارائه کرده است: امسال ۳۶۶ نفر مشمولین غایب نیز جذب شدند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد