تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 - 11:24
کد خبر : 118252

به بیش از ۴ میلیون پرونده در شورا‌های حل اختلاف در سال ۹۹ رسیدگی شد

به بیش از ۴ میلیون پرونده در شورا‌های حل اختلاف در سال ۹۹ رسیدگی شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، چهل و پنجمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه با اصحاب رسانه امروز (سه‌شنبه بیست و پنجم خرداد ماه) به صورت آنلاین برگزار شد. سخنگوی قوه قضائیه ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه کرامت بیان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، چهل و پنجمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه با اصحاب رسانه امروز (سه‌شنبه بیست و پنجم خرداد ماه) به صورت آنلاین برگزار شد.

سخنگوی قوه قضائیه ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه کرامت بیان کرد: میلاد امام رئوف خود امام رضا را تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: دهه کرامت یادآور علایق برخواسته از مهر یک خواهر به مقام شامخ و معنوی است.

اسماعیلی با اشاره به انتخابات گفت: انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس، خبرگان و شورا‌های اسلامی شهر و روستا را پیش رو داریم، انتخابات یعنی انجام تکلیف، احقاق حق و ستاندن حق خویش عدم حضور در انتخابات خواست دشمن و زیان و خسارت محض است، اما مردم انقلابی ایران در حساس‌ترین زمان‌ها نشان دادند که در نا امید کردن دشمن حماسه سازند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: ایرانیان در نا امید ساختن دشمنان نظام ید طولانی دارند و انشالله در جمعه این هفته مردم ما با حضور حماسی خویش حماسه می‌آفرینند و دشمنان را نا امید می‌کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند آن‌هایی که نفوذ کلام دارند مردم را دعوت کنند ودعوت به حضور وظیفه همگانی است و بنده هم به نوبه خود و به عنوان یک شهروند و به عنوان فردی که ممکن است برخی به کلام بنده اعتماد داشته باشند مصرانه از تمامی شهروندان دعوت میکنم که حتما در انتخابات جمعه ۲۸ خرداد ماه حضور داشته باشند.

اسماعیلی با اشاره به هفته قوه قضائیه بیان کرد: یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله بهشتی معمار دستگاه قضا جمهوری اسلامی ایران و نظام حکمرانی اسلامی و یاد یاران شاید ایشان و همه شهیدان قوه قضائیه و انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم را گرامی میداریم.

وی ادامه داد: این هفته را به همه خانواده قوه قضائیه تبریک می‌گویم و از زحمات تمامی آن‌ها قدردانی میکنم همکارانی که در دوره تحول با مجاهدت خویش تحولی اساسی را به نفع مردم رقم زدند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به عملکرد شورا‌های حل اختلاف بیان کرد: به همکاران خود در این واحد خسته نباشید می‌گویم آن‌ها در سال ۱۳۹۹ حدود ۴ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۱۸۳ پرونده رسیدگی کردند و این نصاب با رشد ۱۶ درصدی مواجه بوده است.

اسماعیلی تصریح کرد: مهم‌تر از تعداد رسیدگی‌ها این است که در سال گذشته با وساطت همکارانمان قریب به ۱ میلیون پرونده منتهی به صلح و سازش شده است و از مجموعه این پرونده‌ها حدود ۳۱ و نیم درصد به سازش ختم شده و نسبت به سال گذشته صلح و سازش ۲ و نیم درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همکاران ما در شورا‌های حل اختلاف تلاش کردند، دغدغه پرسنل را برطرف کنند و قدم‌هایی در جهت نظام بهبود پرداخت پاداش انجام شد و شاهد بودیم پاداش شورا‌های حل اختلاف رشد ۲ و نیم برابری داشت یعنی از متوسط ۶۰۰ هزار تومان در هر ماه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه ارتقا یافت. این هزینه پاداش شاید فقط هزینه پرداخت ایاب و ذهاب آن‌ها بوده است و این رقم در مقابل تلاش آن‌ها بسیار اندک است.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به پوشش تامین اجتماعی کارکنان شورای حل اختلاف گفت: برای ۱۳ هزار نفر آن‌ها پوشش تامین اجتماعی برقرار شد و ۷ هزار نفر از پرسنل تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و تدوین قانون جدید شورای حل اختلاف از جمله اقدامات مناسبی بود که انجام دادیم و این قانون به دولت ارسال شد و به مجلس رفت وبه تصویب رسید و شورای نگهبان به برخی موارد ایراد گرفت و مجلس و قوه قضائیه این ایرادات را مرتفع کرد و امیدواریم تایید شود.

اسماعیلی تصریح کرد: در این قانون شورا‌های حل اختلاف باید به صلح و سازش بپردازند و تعیین تکلیف پرسنل شورا‌های حل اختلاف در این قانون پیش بینی شده و درآمد‌های آن‌ها از محل خود شورا‌های حل اختلاف است و با تصویب قانون پرسنل شورا‌های حل اختلاف وضعیت شفافی خواهند داشت.

وی با اشاره به حوزه معاونت اجتماعی اظهار کرد: از مهمترین ویژگی‌های این معاونت مردم محور بودن او است پیشگیری از وقوع جرم وظیفه همه مردم و دستگاه‌ها است و این معاونت سعی کرده با همکاری مردم قدم‌های موثری بردارد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: مردم به عنوان همکاران این معاونت در سامانه سجام در سال گذشته ۶۱ هزار و ۷۲۲ گزارش را به ثبت رساندند و این گزارشات مردمی پیگیری شد علاوه بر آن هزار و ۷۰۰ هسته تخصصی ارتباط مردمی ساماندهی شد و توسط این همکاران ۳۷۵ نهاد مردمی جذب همکاری با معاونت امور اجتماعی شدند و برای ۳۹ هزار نفر از اعضا سمن‌ها بانک اطلاعاتی تشکیل شد و دین معاونت ۱۲۷ هزار و ۱۴۱ نفر را به عنوان دیده بان پیشگیری از وقوع جرم ساماندهی کرده است تا با اتکا به مردم کار کند.

اسماعیلی گفت: استقرار بیش از هزار مشاور در دادگاه‌های اطفال صورت گرفته که آن‌ها بیش از هزار مشاوره به قضات داده اند و صلح و سازش و بازگشت مجدد به زندگی در ارتباط با ۴۱۱ زوج طلاق گرفته و ازدواج مجدد آن‌ها به یکدیگر صورت گرفت.

وی در ارتباط با پرونده اطفال گغت: ۵۸۸ پرونده اطفال به صلح و سازش رسید و میانجیگری منتهی به توافق در ۲ هزار و ۹۳۷ پرونده صورت گرفت و از اقدامات دیگر ایجاد ۱۸۹ مراکز ملاقات فرزندان طلاق بود و ۳۸ هزار و ۴۳۵ ملاقات فرزندان طلاق در محیط امن انجام شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره برخورد با مفاسد اقتصادی و آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده‌ها گفت: بار‌ها گفته ام رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی اولویت ما است و تا زمانی که مفاسد باشد حتما امر رسیدگی را ادامه می‌دهیم هیچ تغییری در روند رسیدگی‌ها انجام نشده است.
در حال تکمیل…

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد