تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 خرداد 1400 - 18:22
کد خبر : 117152

کلنگ مسجد خیرساز در منطقه عشایری شهرضا بر زمین زده شد

کلنگ مسجد خیرساز در منطقه عشایری شهرضا بر زمین زده شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرضا، ناصر اسدی صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی مسجد خیرساز در منطقه عشایری سلطان خلیل روستای هونجان از توابع شهرضا با اشاره به مشکلات این منطقه اظهار داشت: نخستین مشکل این منطقه زیرسازی و آسفالت جاده هونجان به گرموک است که امیدوار هستیم از محل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرضا، ناصر اسدی صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی مسجد خیرساز در منطقه عشایری سلطان خلیل روستای هونجان از توابع شهرضا با اشاره به مشکلات این منطقه اظهار داشت: نخستین مشکل این منطقه زیرسازی و آسفالت جاده هونجان به گرموک است که امیدوار هستیم از محل اعتبارات راه‌های روستایی تخصیص لازم برای این جاده انجام شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در این منطقه با پیگیری سازمان امور عشایر برطرف می‌شود، افزود: برق‌رسانی به منطقه عشایری سلطان خلیل می‌تواند بسیاری از مشکلات عشایر منطقه را برطرف کند.

وی بیان کرد: جاده هونجان به گرموک بسیار پیگیری شده و در بودجه و مصوب مجلس شورای اسلامی امسال سرفصلی تحت عنوان راه روستایی دیده شده است و امیدوار هستیم بتوانیم اعتباری در این راستا بگیریم و این جاده را که بخشی از آن در سمیرم و بخش دیگر در شهرضا است را سامان دهیم.

اسدی با تأکید بر اینکه در بخش آبرسانی به عشایر کمک می‌کنیم، عنوان کرد: اعتبارات خشکسالی و آبرسانی را به سازمان عشایر می‌دهند و باید کمک کنند، چند برابر ظرفیت عشایر در جاده‌های عشایری هزینه کرده‌ایم، تأمین قیر برای آسفالت جاده‌های عشایری ضروری است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه برای قیر مکاتبه کرده‌ایم، اما جاده‌های عشایری روستایی نیست و به بنیاد مسکن مربوط نمی‌شود، گفت: ۱۶ کیلومتر جاده عشایری داریم، قول‌هایی را سازمان راهداری کشور برای قیر داده است، اما هنوز عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی دام موظف است دام مازاد عشایر را بخرد، افزود: سازمان امور عشایر زیرمجموعه جهاد کشاورزی است و موظف است در زمانی که قیمت دام مناسب نیست برای افزایش قیمت دام ورود پیدا کند.

اسدی با تأکید بر اینکه نهاده‌های دامی یک دغدغه جدی است و باید پیگیری شود، اضافه کرد: باید برای ادامه زندگی عشایری یک بررسی و کار کارشناسی انجام شود تا زندگی این قشر با شرایط خوب و فارغ از دغدغه‌های آموزشی و بهداشتی برای آنان ایجاد شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه تغییر شیوه زندگی عشایر و معاش آن‌ها باید در دستور کار قرار داد، بیان کرد: سرنوشت زندگی عشایر و بچه‌های آن‌ها بسیار مهم است، باید آموزش و بهداشت عشایر دنبال شود، سازمان باید بر روی این مسائل به عنوان متولی کار کند.

وی خاطرنشان کرد: جاده‎‌های عشایری را حتماً تیغ‌زنی و برای آبرسانی به عشایر کمک می‌کنیم، مخزن‌های آبی در سال گذشته در مناطق عشایری ایجاد کردیم، خودمان را مدیون جامعه عشایری می‌دانیم، از سازمان امور عشایر درخواست داریم با استفاده از تسهیلاتی که در اختیار دارند به عشایر شهرضا مساعدت کنند، تا بتوانند با توجه به شرایط تحریمی کشور ادامه شغل دهند.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از فارس، کلنگ این مسجد با حضور مدیرکل امور عشایر استان اصفهان، امام جمعه و مسؤولان شهرستان شهرضا در زمینی به مساحت هزار متر مربع بر زمین زده شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد