تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 خرداد 1400 - 11:22
کد خبر : 117076

۳ عنوان کتاب با موضوع تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان فارس منتشر شد

۳ عنوان کتاب با موضوع تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان فارس منتشر شد

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، “هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی زمانی نیست؛ گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، “هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی زمانی نیست؛ گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری کند” این عبارتی است که مقام معظم رهبری در شهریورماه ۸۸ اعلام کردند و در دیگر زمان‌ها نیز بر پرداختن به دفاع مقدس اشاره داشتند. 

انتشار کتاب در قالب‌های مختلف داستان، رمان، شعر و تاریخ شفاهی یکی از راهکارهای حفظ و گسترش فرهنگ دفاع مقدس و زنده نگه داشتن رشادت‌های رزمندگان اسلام است که مدتی است در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دنبال می‌شود. 

در این میان پرداخنن به تاریخ شفاهی دفاع مقدس از این جهت که مستندتر از رمان و داستان است، شاید تصویر شفاف‌تر و روشن‌تری از آن روزها را برای نسل‌هایی که هیچ تصوری از جنگ ندارند روشن کند. 

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس نیز در راستای همین امر اقدام به چاپ ۳ کتاب در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس از ابتدای امسال داشته که فاطمه رعیت‌نژاد، مدیر اسناد و تاریخ شفاهی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم به توضیح درباره این کتاب‌ها پرداخت. 

وی با اشاره به انتشار و رونمایی از کتاب “بی‌ادعا” به عنوان یکی از ۳ کتاب منتشر شده تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان فارس اظهار داشت: این کتاب روایتی از سردار محمدجواد ناطقی است که مصاحبه آن توسط محمودرضا کیومرثی، تدوین آن توسط مسعود ذبایحی انجام گرفته است.

کشف پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس در شرق دجله و مجنونموزه دفاع مقدس به بزرگترین پایگاه فرهنگی استان مرکزی تبدیل شده استروایت سنگری از تأثیر منفی یک کتاب اروپایی بر نویسندگان ادبیات داستانی دفاع مقدس

رعیت‌نژاد در توضیح بیشتر درباره این کتاب و موضوع آن گفت: کتاب روایت زندگی حاج محمد جواد ناطقی است که در عملیات‌‎های مهمی به عنوان مسئول محور عملیاتی نقش ارزنده‎‌ای ایفا کرد. سردار ناطقی پس از شهادت خلیل مطهرنیا در عملیات کربلای ۵ مسئولیت طرح و عملیات لشکر ۳۳ المهدی (عج) را به عهده گرفت و تا پایان جنگ نیز این مسئولیت را عهده‌دار بوده است. 

مدیر اسناد و تاریخ شفاهی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های  دفاع مقدس استان فارس افزود: کتاب حاضر روایت و تاریخ شفاهی این سردار بی‌‎ادعا است که تاریخ روزها و شب‏‌های دفاع مقدس را پیش روی شما قرار می‌‎دهد، این کتاب حاصل بیش از پنجاه ساعت مصاحبه است. 

وی با اشاره به دیگر کتاب با موضوع تاریخ شفاهی دفاع مقدس بیان کرد: کتاب “از مسجد تا سنگر” روایتی از آیت‌الله علیزاده است که مصاحبه آن توسط احمدرضا ایزدی و تدوین آن توسط صدیقه یوسفی باصری انجام گرفته است. 

رعیت‌نژاد گفت: کتاب “از مسجد تا سنگر” حاصل هجده ساعت مصاحبه با آیت‌الله سید عادل علی‌زاده با مصاحبه‌گری احمدرضا ایزدی است. این کتاب پنج فصل دارد و به زندگی‌نامه سیاسی، مذهبی و فرهنگی سید عادل علیزاده، از مقسّمان شهریه، مسجدسازان و روحانیون مبارز و مبلّغ دفاع مقدس پرداخته است.

مدیر  اسناد و تاریخ شفاهی اداره کل حفظ آثار استان فارس بیان کرد:  دیگر کتابی که در این حوزه منتشر شده کتاب “جوان انقلابی” روایتی از سردار محمدباقر رنجبر است که مصاحبه آن توسط ذبیح الله کمالی و تدوین آن توسط مریم اکبری انجام گرفته است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد