تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1396 - 5:34
کد خبر : 11685

راهپیمایی هزار و ۲۰۰ نونهال قرآنی با هدف بیعت با ولایت

راهپیمایی هزار و ۲۰۰ نونهال قرآنی با هدف بیعت با ولایت

عباس قربانی، معاون اجرایی بنیاد غدیر ستاد اقامه نماز استان همدان در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: عظمت و مقام والای غدیر بر کسی پوشیده نیست.وی افزود: امام صادق(ع) در خصوص عظمت غدیر می‌فرمایند: «روز غدیر خم عید بزرگ خداست، خداوند پیامبری مبعوث نکرد مگر اینکه این روز را عید

عباس قربانی، معاون اجرایی بنیاد غدیر ستاد اقامه نماز استان همدان در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: عظمت و مقام والای غدیر بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: امام صادق(ع) در خصوص عظمت غدیر می‌فرمایند: «روز غدیر خم عید بزرگ خداست، خداوند پیامبری مبعوث نکرد مگر اینکه این روز را عید گرفت و حرمت آن را پاس داشت، نام آن در آسمان روز عهد معهود و در زمین روز میثاق و حضور همگانی است».
قربانی اضافه کرد: بنیاد غدیر استان همدان از سال ۸۵ به همت نماینده ولی فقیه استان و فعالان فرهنگی فعالیت های محتوایی خود را با هدف، تبیین و ترویج رویداد بزرگ غدیر در راستای تحقق سخن پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: «پیام غدیر را حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا قیامت برسانند» آغاز نموده است.
معاون اجرایی بنیاد غدیر استان ادامه داد: در جهت انتقال و گسترش پیام غدیر به همگان، شعار این بنیاد در سال جاری به نام «لبیک یا رسول الله» مزین شده است، تعمیق باورها و آموزه‌های علوی و نبوی در سبک زندگی انسان‌ها از دیگر اهدافی است که بنیاد غدیر دنبال می‌کند.
وی گفت: بنیاد غدیر امسال نیز همچون سال های گذشته برنامه های شاخصی در دستور کار خود دارد که از این میان می‌توان به کمک به هیئت های اجرایی بنیاد در برگزاری جشن عید غدیر در سطح شهرستان ها و حرکت کاروان ۱۱۰ خودرو در سطح شهر همدان در روز عید اشاره کرد.
قربانی عنوان کرد: برگزاری جشن عید غدیر در مسجد ۱۴ معصوم، نورافشانی چند نقطه از شهر، برپایی مسابقات ورزشی با نام جام غدیر، راه اندازی کانال غدیریون همدان با پرداختن به مباحث مهم غدیر و حضور کارشناسان مذهبی در برنامه‌های صدا وسیما با محوریت غدیر از دیگر برنامه‌های این ایام است.

قربانی ابراز کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: «روزه غدیر برابر تمام عمر جهان است و اطعام روزه دار نیز برابر با افطار ۲ میلیون شهیدف صدیق و پیامبر خداست» لذا  اطعام دهی فقرا توسط دستگاه‌های مجری دخیل در بنیاد غدیر از دیگر اقدامات این مجموعه در روز عید غدیر است.
این مقام مسئول یادآور شد: راه پیمایی هزار و ۲۰۰ نونهال قرآنی در سطح شهر همدان با هدف بیعت با ولایت با همکاری مکتب امام زمان(عج)، چاپ، توزیع و نصب بنر و پوستر در سطح شهر، برگزاری مسابقه پیامکی «نگاهی گذرا بر واقعه غدیر» از دیگر برنامه‌های بنیاد غدیر است که می‌توان به آن اشاره کرد.
وی گفت: برگزاری جشن غدیر در روز‌های جمعه و شنبه در گنج نامه و باغ ایرانی، توزیع محصولات فرهنگی با موضوع غدیر شناسی در برخی ادارت و سازمان‌ها، عقد اخوت، دیدار با سادات، فضا سازی شهری و برگزاری اختتامیه طرح سراسری اخ القرآن در باغ موزه دفاع مقدس از برنامه‌های دیگر بنیاد غدیر در دهه ولایت است.
قربانی اظهار کرد: در ایام عید غدیر خم مساجد مختلف همدان جشن‌هایی را برگزار خواهند کرد که جشن متمرکزی نیز از سوی هیأت‌های مذهبی جوانان برگزار خواهد شد همچنین برگزاری نشست‌های آموزشی غدیر شناسی و مسابقه خطبه‌خوانی و کتابخوانی غدیر نیز ویژه عید غدیر در نظر گرفته شده است.
قربانی اشاره‌ای به پرده خوانی معراج پیامبر اکرم(ص) داشت و افزود: نمایش معراج پیامبر (ص) به عنوان یک پرده خوانی نمونه در سطح کشور مطرح است که از سال ۹۲ با روایت اینجانب و تصویر سازی‌های زیبا و فضایی آرام در جهت تربیت فرزندان و ترویج آموزه‌های اخلاقی است.
این راوی با بیان اینکه پرده خوانی معجراج پیامبر(ص) تا کنون در ۳۰ مدرسه، چندین دانشگاه و ادراه و حوزه علمیه بروی صحنه رفته است گفت: این تصویر چند رسانه‌ای تمام گروه‌های سنی را شامل می‌شود و در ۱۲ جلسه ۱ ساعتی به پایان می‌رسد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد