تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1396 - 19:40
کد خبر : 11660

ورزش در صدر برنامه‌های امر به معروف قرار دارد

ورزش در صدر برنامه‌های امر به معروف قرار دارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمد حسین مقیمی امشب در آیین اختتامیه مسابقات بین‌المللی شطرنج در بیت تاریخی حضرت امام در خمین اظهار کرد: ورزش از نیازهای ضروری جامعه است و نقش مؤثری در تأمین سلامت جامعه دارد. وی تصریح کرد:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمد حسین مقیمی امشب در آیین اختتامیه مسابقات بین‌المللی شطرنج در بیت تاریخی حضرت امام در خمین اظهار کرد: ورزش از نیازهای ضروری جامعه است و نقش مؤثری در تأمین سلامت جامعه دارد.

وی تصریح کرد: توسعه ورزش همگانی، باشگاهی و قهرمانی به صورت جدی در دستور کار دولت قرار دارد  و دولت تلاش می‌کند که ورزش را در این سطوح ارتقا دهد.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه پرداختن به ورزش‌هایی که جنبه فکری و علمی نظیر شطرنج دارند باید در دستور کار دولت قرار گیرد، مطرح کرد: دولت دوازدهم توجه ویژه‌ای به مقوله تحرک جسمانی به ویژه ورزش همگانی دارد.

مقیمی، اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم در توسعه ورزش همگانی را قابل تقدیر برشمرد و ادامه داد: امروز مشارکت مردم در ورزش همگانی نسبت به گذشته رشد قابل توجهی یافته است.

وی، همگانی کردن ورزش، حمایت از ورزشکاران ملی و توسعه ملی ورزش برای دانش‌آموزان و افزایش تحرک در بین نسل جوان و ارتقای ورزش در سطح همگانی، باشگاهی و قهرمانی را از برنامه‌های دولت در حوزه ورزش عنوان و تصریح کرد: مقوله ورزش در صدر برنامه‌های امر به معروف قرار دارد و تحرک جسمانی در فرهنگ کشور ایران کاری خوب، امر به معروف و پسندیده است.

قائم مقام وزیر کشور، برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج در زادگاه معمار کبیر انقلاب و بیت تاریخی حضرت امام راحل را باعث شناخت عمیق‌تر ورزشکاران سراسر دنیا از بزرگترین شخصیت تاریخ معاصر دانست.

مسابقات بین‌المللی شطرنج در بیت تاریخی حضرت امام راحل در خمین و با شرکت ۱۲۳ شطرنج‌باز از ۱۰ کشور ایران، کرواسی، دانمارک، اسپانیا، ارمنستان، آذربایجان، ترکستان، گرجستان، عراق، افغانستان برگزار شد.

در این دوره از مسابقات شطرنج‌باز کرواسی استاد بزرگ مارین بوسیوچیچ بر سکوی قهرمانی ایستاد، اولگ کورنیف از اسپانیا دوم شد و احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران در جایگاه سوم قرار گرفت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد