تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 - 13:24
کد خبر : 115642

مساجد مهریز طبق آیین نامه جدید ساماندهی می شود

مساجد مهریز طبق آیین نامه جدید ساماندهی می شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از مهریز، حجت الاسلام والمسلمین سید جمال الدین نجم الهدی در هیجدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص مسجد و کارکرد آن در صدر اسلام اظهار کرد: آیین نامه های

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از مهریز، حجت الاسلام والمسلمین سید جمال الدین نجم الهدی در هیجدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص مسجد و کارکرد آن در صدر اسلام اظهار کرد: آیین نامه های مساجد شهرستان مهریز مطابق با الگو مسجد طراز اسلامی  تهیه و تدوین شود.

وی افزود: شهرستان مهریز در خصوص ساماندهی امور مساجد در استان یزد پیشرو بوده که این نشانه ای از بالندگی و برنامه ریزی منظم در شورای فرهنگی عمومی است.

مدیر شواری سیاست‌گذاری ائمه جمعه یزد گفت: امیدوارم بتوانیم شهرستان مهریز را به عنوان نمونه در استان یزد به عنوان پایلوت ساماندهی امور مساجد معرفی کنیم.

حجت الاسلام نجم الهدی اولین گام را در تدوین آیین نامه ساماندهی مساجد ترسیم وضع مطلوب نقشه جامع فرهنگی شهرستان مهریز دانست و تصریح کرد: این نوعی سند بالا دستی است که با همکاری و مشارکت فعال و همه جانبه نهادها و مراکز علمی – پژوهشی، محققان و کارشناسان حوزه، دانشگاه، دستگاههای اجرایی و فرهنگی ذیربط تهیه و تنظیم می شود.

وی گفت: از مهمترین برنامه هایی که در نقشه جامع فرهنگی شهرستان مهریز باید به آن توجه شود موضوع خانواده و تبیین اهمیت و نقش مادر در کانون گرم خانواده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز، با اشاره به این‌که ۱۸ جلسه کارگروه ویژه ساماندهی آیین نامه مساجد برگزار شده است اظهار کرد: نتیجه این جلسات تهیه و تدوین شیوه نامه ساماندهی امور مساجد در سه محور اساسی شامل شرایط اعضای هیات امنا، وظایف اعضای هیات امنا و آیین نامه اجرایی تشکیل جلسات است.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی گفت: در شهرستان مهریز ۷۰ مسجد وجود دارد که نسبت به اجرایی شدن شیوه نامه در این مساجد هماهنگی های لازم انجام می شود.

محمد حسن زارعیان دبیر شورای فرهنگ عمومی در این نشست از نقشه عملکردی فرهنگ در مساجد با چهار آمیزه مردم، مکان، مشارکت، خلاقیت نام برد که هماهنگی بین این عوامل می تواند در پیشبرد اهداف مسجد نقش مؤثری داشته باشد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد