تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1396 - 7:15
کد خبر : 11555

لزوم توجه به محتوای اصلی اعیاد بزرگ اسلامی

لزوم توجه به محتوای اصلی اعیاد بزرگ اسلامی

  به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی،‌ آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز ۱۰ شهریورماه، در خطبه‌های نماز عید قربان در بیرجند با تبریک عید سعید قربان، این عید رضا و تسلیم، اظهار کرد: عید قربان، شفای ما انسان‌ها

  به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی،‌ آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز ۱۰ شهریورماه، در خطبه‌های نماز عید قربان در بیرجند با تبریک عید سعید قربان، این عید رضا و تسلیم، اظهار کرد: عید قربان، شفای ما انسان‌ها است، این عید بزرگ، یک نسخه الهی برای خالص شدن انسان و ظرفیت بزرگی برای سالم شدن است تا به حقیقت ناب انسانی برسیم و به فطرت خود برگردیم.

وی با بیان اینکه عید یک ظرفیتی است که خداوند به ما داده است و اگر انسان بهره‌برداری کند، انسان می‌شود، آنچه که به سبب مسائل معنوی در ماه مبارک رمضان حاصل می‌شود، در حین اینکه بدن را از سم خارج می‌کند، مسائل خدایی را نیز به انسان تزریق می‌کند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: عید فطر نیز بعد از یک ماه انجام مسائل عبادی، نه تنها در راستای تخلیه جسمی و روحی شخص، بلکه در راستای پاکی جامعه نیز بسیار مؤثر است و بسیاری از مسائل اجتماعی را حل می‌کند.

 

عبادی با اشاره به جنایت‌های دشمنان در نقاط مختلف جهان و کشتن بی‌گناه مردم به خصوص کودکان، تصریح کرد: این نامسلمانانی که از یهودی‌ها و نصرانی‌ها نیز بدتر هستند، ابزار دست دشمن شدند و هر جنایتی را انجام می‌دهند به اسم اسلام به اسلام ضربه می‌زنند.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه بدترین جنایت‌ها را از این افراد می‌بینیم که دل هر انسانی را به درد می‌آورد، اظهار کرد: آن‌ها دشمنان اسلام هستند که می‌بینیم امروز خانه‌ها را ویران می‌کنند، قفس آهنین درست کردند و در آن زن و کودکان بی‌گناه را می‌سوزانند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به جنایات دشمنان در یمن، سوریه، عراق، بحرین، میانمار، افغانستان و آفریقا، افزود: نشانه دین، عدل است، نباید نسبت به ظلم بی‌تفاوت بود و اگر کسی نماز شب نیز بخواند اما نسبت به ظلم بی‌تفاوت باشد، با اسلام فاصله دارد.

 

عبادی با بیان اینکه کسانی که به دشمنان با سکوت خود کمک می کنند در جنایات آنها شریک هستند، افزود: حتی کسی که در عید غدیر کف بزند اما در برابر ظلم سکوت کند او در واقع پشتیبان همان جنایتکاران خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی فردا میزبان پیکر پاک شهید حججی خواهد بود، اظهار کرد: امید است در سراسر ایران فردا نسبت به قدوم این شهید بزرگ اقدامات شایسته را انجام دهند.

 پیام مردم خراسان‌جنوبی را به رهبر معظم انقلاب رساندم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی همچنین به به دیدار با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: پیام و سلام مردم خراسان‌جنوبی را به محضر مقام معظم رهبری تقدیم کردم و پیام ایشان را نیز دریافت کردم.

 عبادی با بیان اینکه پیامی نیز که بارها به وسیله بعضی شهروندان استان به بنده توصیه شد، به محضر مقام معظم رهبری تقدیم کردم، افزود: خدمت ایشان عرض کردم که مردم این استان آرزو دارند که قدوم مبارک شما را بار دیگر در استان زیارت کنند و اگر این ممکن نباشد، تابع خیر و صلاح هستیم.

وی ادامه داد: همچنین خدمت ایشان عرض کردم اگر ممکن است در سالی، یک روز برای مردم استان نوبتی قرار داده شود که محضر شما شرفیاب شوند و ترجیحاً این روز، پنجم اردیبهشت‌ماه، روز اعجاز الهی در صحرای طبس باشد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه ایشان بسیار زیبا پاسخ دادند که این هر سه امر، ممکن است، افزود: امیدواریم مردم استان به آرزوی دیدار با رهبر معظم انقلاب برسند.

عبادی با بیان اینکه همچنین درخواست دیگری از ایشان داشتم، افزود:خدمت ایشان عرض کردم مردم استان، مردمی بصیر، با ایمان و همراه انقلاب هستند و در حالی که پای این آرمان آسیب‌هایی دیده‌اند و می‌بینند، اما مردانه و مقاوم ایستادند.

وی با بیان اینکه به ایشان عرض کردم خون شهید حججی، این شهید سرفراز در رگ‌های مردم استان و خصوصاً جوان‌های بالنده که رویش‌های انقلابند در جریان است، تصریح کرد: من در مقابل این مردم احساس کمبود می‌کنم و این مردم از ما بسیار جلوتر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم در خواست دارم که حال که چنین فرصتی پیش آمده و درصدد انتصابات جدید قرار دارید، خوب است فردی که مناسب هردو منصب باشد را  نسب بفرمایید و ما با این فرد حداکثر همکاری را خواهیم داشت.

عبادی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که آنچه که مربوط به نمایندگی ولی فقیه است بر شما متعین است و آنچه مربوط به امامت جمعه است نیز به همان خروج اضطراری که خودتان فرمودید، عمل کنید.

وی با بیان اینکه مدیریت امامت جمعه، این نهاد مقدس در شرایطی موقت برعهده من خواهد بود و بنده خودم نیز سالی چند مرتبه نماز را اقامه خواهم کرد، یادآور شد: امیدواریم آنچه که رضای خدا باشد، بر آن موفق شویم.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد