تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1400 - 10:16
کد خبر : 115324

نخستین موذن خرمشهر بعد از آزادی که بود؟

نخستین موذن خرمشهر بعد از آزادی که بود؟

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، فتح خرمشهر یادآور حماسه آفرینی دلاور مردان و زنان این سرزمین است، پیروزی شیرینی که با گذشت سال‌ها هنوز یاد و خاطرش در ذهن‌ها و جان‌ها تازه است و گویی با گذشت زمان ابعاد تازه تری

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، فتح خرمشهر یادآور حماسه آفرینی دلاور مردان و زنان این سرزمین است، پیروزی شیرینی که با گذشت سال‌ها هنوز یاد و خاطرش در ذهن‌ها و جان‌ها تازه است و گویی با گذشت زمان ابعاد تازه تری از این پیروزی باشکوه که با غیرت دلیر مردان وزنان رقم خورد، مشخص می‌شود.

یادآوری روز‌های مقاومت در خرمشهر یادآور حماسه آفرینی‌ها و دلاوریهاست. مرور خاطرات روز‌های جنگ در کتب دفاع مقدس و تصاویر فیلم‌ها اگرچه تا حدودی ما را با واقعیت‌های آن روز‌ها آشنا می‌کند، اما وقتی خود به سراغ دست نوشته‌های شهدا می‌روی، گوهر‌هایی را می‌یابی که گویی هیچ قلم دیگری نمی‌تواند آن را قلمفرسایی کند.

فتح خرمشهر با نام و یاد شهدای زیادی گره خورده است که همواره و در سالروز آزادسازی خرمشهر نیز یاد و خاطر این شهدا گرامی داشته می‌شود.

در این میان شهیدی خوش الحان از اهالی کرج در نخستین ساعات پس از فتح خرمشهر اولین اذان را بر بلندای پشت بام مسجد جامع خرمشهر خواند تا نوای آزادی خرمشهر را تا همیشه در گوش و دل ماندگار سازد.

او طنین اذان را با نوای آزادی در هم آمیخت و عزم و اراده راسخ مردمان آن روزگار خرمشهر را برای همیشه در گوش تاریخ این سرزمین ماندگار کرد.

او که کمتر نامش را شنیده و از روح بزرگش گفتیم. شهید حاج علی گروسی همان کسی است که تمامی شادی خود از آزاد شدن خرمشهر را با ایمان و عقیده اش درآمیخت و در نخستین ساعات شادمانی مردم از فتح خرمشهر، خود را به بالای مسجد جامع شهر رساند و اذانی زیبا و دلنشین را برای مردم سر داد.

این اذان به قدری دلنشین و زیبا بود که هنوز در یاد و خاطر مردم خرمشهر و رزمندگان حاضر در شهر به روشنی مانده است.

این شهید بزرگوار از مداحان کرجی بود که با شروع جنگ تحمیلی ندای حق علیه باطل را لبیک می‌گوید و با عزم و اراده‌ای راسخ به جبهه‌های نبرد می‌رود.

او که از نعمت صدایی خوش بهره‌مند بود سال‌ها در منطقه ماهدشت کرج در غم و شادی اهل بیت عصمت و طهارت مداحی کرده و در زمان حضور در جبهه نیز همه وی را با مداحیهایش در پشت سنگر‌ها و خاکریز‌ها می‌شناختند.

شهید حاج علی گروسی در سال ۱۳۴۱ در خانواده‌ای مذهبی در ماهدشت کرج متولد شد و در دوران کودکی پدر خود را از دست داد و مادر بزرگوارش خود به تنهایی وظیفه پرورش وی را برعهده گرفت.

این شهید بزرگوار تحصیلات خود را در ماهدشت کرج به پایان رساند.

خواهر شهید در گفتگو با خبرنگار مهر از ویژگی‌های والای شخصیتی شهید گروسی گفت و افزود: وی در دوران انقلاب اسلامی نیز در صف اول شعاردهندگان علیه رژیم شاهنشاهی قرار داشت و به واسطه بهره مندی از صدایی خوش در تمامی تجمعات رهبری شعاردهندگان را نیز بر عهده داشت.

برادر شهید نیز در این رابطه اظهار داشت: شهید در روز شهادت خود پدر شد و هرگز موفق به دیدارفرزند خود نشد.

فرزند شهید گروسی لحظه شهادت وی متولد شد

وی ادامه داد: در تاریخ هفتم نوروز ۶۵ ساعت ۱۰ صبح شهید گروسی در عملیات والفجر ۸ به آرزوی خود رسیده و شربت شهادت نوشید و درست در همین لحظه و همین ساعت فرزند پسر وی نیز متولد شد.

شهید حاج علی گروسی موذن خوش صدای روز‌های فتح خرمشهر است که گویی تاکنون آن گونه که باید از او نامی برده نشده است.

سالروز سوم خردادماه و آزادسازی خرمشهر بهانه‌ای بود تا به دیدن خانواده این شهید در ماهدشت کرج برویم و یاد و خاطره این شهید بزرگواررا گرامی بداریم.

همچنین با خانواده شهید همراه شده و با حضور بر سر مزار این شهید بار دیگر طنین نغمه اذان وی را با گوش جان شنیدیم.

شهید حاج علی گروسی‌ها در میان شهدای این شهر زیادند، شهدایی که نباید منتظر بود تا مناسبتی فرا رسد و سراغشان برویم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد