تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1396 - 7:05
کد خبر : 11484

حجاب مانعی برای پیشرفت نیست

حجاب مانعی برای پیشرفت نیست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا راضیه دولتیاری مدرس حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار صبریه به فرهنگ اسلامی و جایگاه زن در آن اشاره کرد و اظهار کرد: اگر جایگاه زنان بر اساس فرهنگ اسلامی در جامعه شناخته

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا راضیه دولتیاری مدرس حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار صبریه به فرهنگ اسلامی و جایگاه زن در آن اشاره کرد و اظهار کرد: اگر جایگاه زنان بر اساس فرهنگ اسلامی در جامعه شناخته شود، یقینا شاهد خشونت علیه زنان در جامعه نخواهیم بود.
 

دولتیاری ادامه داد: از سوی دیگر زنان نیز باید تلاش کنند تا به نحو احسن در حوزه اعتقادی، اجتماعی و رفتار اسلامی ارتقا یابند.

این مدرس حوزه علمیه  خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام زن و مرد از ابتدای خلقت تفاوتی به لحاظ مرتبه با هم ندارند و اگر اختلافاتی هم وجود دارد به لحظ تمایزات جنسیتی است.

وی تاکید داشت: در دین ما هرگز دستوری مبتنی بر خشونت و یا آزار علیه زنان و جود ندارد و همواره در قرآن و احادیث و روایات بر احترام به زنان تاکید شده است.

دولتیاری  با بیان اینکه خشونت علیه زنان تنها به خشونت فیزیکی محدود نمی شود، تاکید داشت: تبلیغات ابزاری در غرب خود نوعی خشونت علیه زنان است و همواره جایگاه زن را تا حد یک ابزار تقلیل می دهد.

وی بیان داشت: رویکردهای غربی حجاب را مانعی برای پیشرفت زنان می دانند و سعی دارند تا این با توجیحات غلط راه خود را توجیه کنند.

دولتیاری با بیان اینکه خشونت عاطفی نوعی دیگر از خشونت علیه زنان است، گفت: خشونت از این نوع علیه زنان در غرب بیداد می کند.

وی تصریح کرد: غربی ها از حقوق زنان کذایی خود سخن می گویند چرا که زن به ابزاری برای اهداف سرمایه داری تبدیل شده است.

این مدرس حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی به  شرط عملی شدن آموزه های اسلامی، خشونت فیزیکی و عاطفی تا حد زیادی از میان خواهد رفت.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد