تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 - 10:58
کد خبر : 114239

پذیرش سطح ۳ رشته معارف نماز آغاز شد

پذیرش سطح ۳ رشته معارف نماز آغاز شد

حجت‌الاسلام حمدالله حقیقی پیام رئیس اداره آموزش مرکز تخصصی نماز در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر بیان داشت: رشته معارف نماز در سطح سه پس از طی مراحل تصویب در مراکز تخصصی حوزه علمیه قم با دریافت مجوز اجرای رشته در نیمسال دوم سال گذشته (۱۳۹۹)، پذیرش از

حجت‌الاسلام حمدالله حقیقی پیام رئیس اداره آموزش مرکز تخصصی نماز در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر بیان داشت: رشته معارف نماز در سطح سه پس از طی مراحل تصویب در مراکز تخصصی حوزه علمیه قم با دریافت مجوز اجرای رشته در نیمسال دوم سال گذشته (۱۳۹۹)، پذیرش از طلاب سطح دو (اتمام پایه هشتم) دارای واجد شرایط را آغاز کرد و اکنون تعدادی از پذیرفته‌شدگان در حال تحصیل در این رشته هستند.

وی افزود: متقاضیان از ۲۸ اردیبهشت ماه تا ۲۱ خرداد ماه فرصت دارند برای ثبت‌نام به لینک مدیریت سنجش و پذیرش مراکز تخصصی حوزه (اینجا) مراجعه کنند.

حقیقی پیام با اشاره به اینکه دروس رشته معارف نماز در سطح سه، تقریباً بعد از دو سال به اتمام می‌رسد، ابراز داشت: کلاس‌ها از اواخر شهریورماه سال جاری آغاز می‌شود و در مدت حدوداً دو سال تحصیلی در قالب ۴ ترم ادامه دارد و در پایان به فارغ‌التحصیلان این رشته مدرک و دانشنامه رسمی سطح سه حوزه علمیه قم در رشته تخصصی معارف نماز اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: کسانی که توانمندی خود را در طول تحصیل اثبات کنند پس از فارغ التحصیلی با داشتن شرایط، به عنوان مدرس و مبلغ معارف نماز و پژوهشگران این عرصه از آنان استفاده خواهد شد و این افراد به مراکز تبلیغی، علمی و فرهنگی از جمله ستاد اقامه نماز در کل کشور معرفی می‌شوند.

رئیس اداره آموزش مرکز تخصصی نماز درباره چرایی برگزاری سطح سه نماز تصریح کرد: اکنون در سخنرانی‌ها گاهی به بیان احکام نماز اکتفا شده، در حالی که نماز دارای معارف بلندی چون فلسفه و اسرار، آداب، شیوه‌های دعوت به نماز و آیات و روایات است، بنابراین حضور طلاب و مبلغان متخصص در زمینه نماز در این رابطه می‌تواند کارگشا باشد.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از فارس، متقاضیان تحصیل در این رشته برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و مزایا می‌توانند از اینجا اقدام کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد