روی خط پایتخت، رفع چالههای خطرناک در ۴۰ نقطه از بزرگراه آزادگان
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا از اعلام روز یکشنبه شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی با اعلام این خبر گفت: این اقدام در قالب اجرای عملیات لکه گیری آسفالت و با صرف ۶ تن آسفالت در این محور بزرگراهی مهم و پرتردد انجام شد. وی
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا از اعلام روز یکشنبه شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی با اعلام این خبر گفت: این اقدام در قالب اجرای عملیات لکه گیری آسفالت و با صرف ۶ تن آسفالت در این محور بزرگراهی مهم و پرتردد انجام شد.
وی همچنین از اجرای عملیات لکه گیری آسفالت در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید هاشمی خبر داد و افزود: طی این فعالیت ۲۵ نقطه از این مسیر واقع در ورودی شهر تهران لکه گیری شد.
شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به برخی از پروژه های توسعه محله ای این منطقه در حوزه عمرانی بیان کرد: احداث سرعتکاه آسفالتی مقابل مدرسه شهادت ناحیه ۴، روکش آسفالت کوچه رابعی جنب درمانگاه منطقه ۱۹ و لکه گیری آسفالت در خیابان طالقانی (کوچه حقیقت) و شهرک بخارایی (خیابان عبدی) از جمله این پروژه ها محسوب می شود.
وی در بخش دیگری با اشاره به روکش آسفالت انتهای خیابان نیلوفر ۲ در شهرک وصال بیان کرد: طی این عملیات مساحتی نزدیک به ۱۵۰ متر مربع با صرف ۳۰ تن آسفالت روکش و بهسازی شد.
انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی با شرکت بهره برداری مترو تهران
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شهر اعلام کرد: قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی شرکت بهره برداری مترو با شرکت سرمایه گذاری شهر امضاء شد.
هادی علیرضائی با اعلام این خبر گفت: با توجه به ساختار سازمانی چابک شرکت و ظرفیت های قانونی موجود و نیز ارتباطات برقرار شده با مجموعه وزارتخانهها و سازمانهای مرتبط، در راستای تسریع در پشتیبانی از شرکت ها و سازمانهای اجرایی قرارداد فوق تنظیم شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شهر، قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی با شرکت بهره برداری مترو جهت تامین ماشین آلات و قطعات و تجهیزات تخصصی قطارهای شهری از کشورهای معتبر اروپایی و صاحب صنعت بین المللی منعقد شد.
وی یادآور شد: در شرایط سخت اقتصادی که دامنگیر شهرداری نیز شده و نیز اپیدمی کرونا که خود تشدید کننده وضعیت موجود است، تلاش شده در تدارک و تامین تجهیزات و ماشین آلات تخصصی و فنی مورد نیاز قطارهای شهری که از طریق بازار داخلی قابل تامین نمی باشد را با برقراری ارتباط با صاحبان صنایع و برند های اسمی دیگر کشورها و در سریعترین زمان ممکن، با کیفیت برتر و نازل ترین قیمت تامین نماییم.
مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری شهر، تصریح کرد: با توجه به اولویت مدیریت شهری در امر مترو و توزیع عادلانه خدمات برای همه اقشار، این شرکت نیز با بسیج همه ظرفیت ها در تلاش است تا با تأمین اقلام ضروری شرکت بهره برداری مترو در تامین خدمات ایمن و به روز، ایفای نقش کرده و دین خود به شهروندان عزیز تهرانی را ادا کنند.
علیرضائی با تاکید بر تسهیل و تسریع خدمات رسانی برای انجام پروژه های بزرگ شهری اعم از حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، عمرانی و توسعه فرهنگی افزود: فراهم آوردن منابع سرمایه ای داخلی و خارجی آسان و پر بازده و ایجاد ساختار تخصصی برای انجام مطالعات امکان سنجی، اقتصاد سازی و قابل بانک کردن منابع تامین کننده و سرمایه گذاران پروژه های مختلف شهری از مهم ترین مأموریت های شرکت سرمایه گذاری شهر است که این ظرفیت در حال حاضر در شهرداری تهران و در دیگر کلانشهرها ایجاد شده است.
گفتنی است، شرکت سرمایه گذاری شهر، در هفته گذشته قرارداد دیگری به مبلغ یکهزار و پانصد میلیارد ریال با سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، جهت تامین تجهیزات تخصصی آن سازمان درهمین راستا منعقد و عملیاتی کرده است.
مراحل پایانی ساخت کلینیک درمانی سگهای بدون صاحب آرادکوه
مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از آمادهسازی درمانگاه تخصصی سگهای بدون صاحب در نقاهتگاه آرادکوه خبر داد و گفت: روزانه ۱۵ سگ در این درمانگاه عقیم میشود که با آغاز به کار درمانگاه تخصصی، تعداد این اعمال جراحی بیشتر میشود.
سید علی مفاخریان ادامه داد: نقاهتگاه سگهای بدون صاحب آرادکوه با ظرفیت نگهداری ۴ هزار سگ دارای یک کانکس برای انجام امور درمانی و دامپزشکی است که در حال حاضر در حال آمادهسازی ساختمانی با وسعت ۱۲۰ متر مربع برای راه اندازی کلینیک دامپزشکی هستیم.
وی ادامه داد: این کلینیک دامپزشکی مجهز به سه اتاق برای انجام عمل جراحی، ریکاوری و سایر خدمات درمانی عقیم سازی است.
مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره کادر درمان در این نقاهتگاه بیان کرد: در حال حاضر سه دامپزشک و سه تکنسین برای امور درمانی در کلینیک تخصصی آرادکوه فعالیت دارند اما مایل به جذب دامپزشکان داوطلب برای افزایش خدمات هستیم و علاقه مندان میتوانند برای این امر اعلام آمادگی کنند.
مفاخریان با بیان اینکه روزانه حدود ۳۰ سگ زندهگیری و به نقاهتگاه آرادکوه منتقل میشوند، گفت: تقریبا نیمی از سگها، جَرَبی یا مبتلا به بیماریهای دیگر هستند که دلیل آن رفتار نادرست شهروندان است بنابراین توصیه میشوند که در صورت تمایل به غذادهی، غذای مناسب و در مکان مناسب به این کار اقدام کنند و به هیچ وجه مانده غذای چرب را به حیوانات ندهند.
وی درباره ارتقای کیفیت خدمت رسانی با بهبود فضای نقاهتگاه آرادکوه تصریح کرد: سایت مربوط به سگهای نر نیز بهسازی و ۲۱ قفس مسقف برای بهبود شرایط در فصل گرم و سرد تعبیه شد.
ساخت پارک آموزش ترافیک و پیست دوچرخه های هیجانی در مرکز شهر تهران آغاز شد
شهردار منطقه ۱۱ تهران از ساخت پارک آموزش ترافیک به مساحت ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع و پیست دوچرخه های هیجانی BMX در بوستان شهید حججی و مجاورت ایستگاه مترو جوادیه خبر داد.
نصراله آبادیان در این باره گفت: از سوی معاونت حمل و نقل این منطقه پارک آموزش ترافیک با مساحتی حدود ۹۵۰۰ مترمربع در داخل بوستان شهید حججی با محوریت توسعه حمل و نقل پاک و شهر دوستدار کودک با هدف ایجاد بستر مناسب برای آموزش های ترافیکی و همچنین شیوه های مختلف حمل و نقل پاک اعم از آشنایی با نحوه دوچرخه سواری در محیط های شهری و پیاده روی در حال احداث است.
آبادیان همچنین افزود: برای ایجاد انگیزه در قشر نوجوانان و جوانان در کنار این بوستان پیست مسیرهای دوچرخه های هیجانی (BMX) در حال طراحی و تکمیل است.
شهردار منطقه ۱۱ بیان کرد: از مزیت های پارک آموزش ترافیک بوستان شهید حججی همجواری با ایستگاه متروی جوادیه است که در مسیر شهر انسان محور دسترسی شهروندان را به این بوستان با وسایل حمل و نقل عمومی آسان تر و ایمن تر می کند.
به گفته آبادیان اجرای پروژه ساخت پارک آموزش ترافیک و پیست مسیرهای دوچرخه های هیجانی (BMX)در دو فاز انجام خواهد شد که فاز اول آن با تکمیل پارک آموزش ترافیک تا پایان تیر ماه و فاز دوم آن نیز با تکمیل پیست دوچرخه های هیجانی تا پایان آذر ماه امسال به بهره برداری می رسد.
عملیات عمرانی ساخت مخزن بتنی آب در محله آرارات منطقه ۳ آغاز شد
معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳ اعلام کرد: به منظور تأمین آب مورد نیاز محله آرارات و صرفه جویی در مصرف انرژی، ساخت مخزن بزرگ ۵۰۰ متر مکعبی آب در این منطقه آغاز شد.
سید محمد رضا موسوی، احداث مخازن بتنی به منظور تبدیل سیستم سنتی آبیاری به سیستم پیشرفته، صرفه جویی و ذخیره منابع آبی را از اهداف اجرایی این طرح برشمرد.
معاون فنی و عمرانی منطقه ۳ ابراز کرد: ساخت مخازن بتنی یکی از راهکارهایی است که میتواند مشکل تامین آب برای آبیاری را به صورت مکانیزه، با حداقل نیروی انسانی و کاهش هزینه های جاری حل کند.
عملیات کلنگ زنی این مخزن ۵۰۰ متر مکعبی با حضور شهردار و معاونین منطقه، دبیر دبیران شورایاری، اعضای شورایاری محله آرارات، هیات مدیره و امنای باشگاه آرارات به زمین زده شد و تا ۲ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
بوستان قلمستان در شمال تهران بوستان آسیایی می شود
شهردار منطقه یک اعلام کرد: بوستان قلمستان در شمال تهران با هدف ایجاد فضایی نمادین و عملکردی در دیپلماسی شهری، معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی به بوستان آسیایی تبدیل می شود.
سید حمید موسوی با اعلام خبر فوق افزود: پیرو توافقات به عمل آمده با دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی مبنی بر تغییر نام و تبدیل بوستان قلمستان در ناحیه هفت منطقه یک به مکانی با محوریت معرفی فرهنگ و تمدن و تقویت همگرایی آسیایی و ایجاد فضایی نمادین و عملکردی در حوزه دیپلماسی شهری، نشستی با حضور نماینده معاونت پژوهشی دانشگاه تهران، معاون دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری این منطقه و نماینده معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: در این جلسه مقرر شد ظرف چند روز آتی در خصوص قرارداد مطالعات و طراحی پروژه مذکور که با تمرکز بر عناصر و مبلمان های شهرهای آسیایی در چارچوب سیاست های خارجی کلان جمهوری اسلامی ایران و همچنین تأکید برنامه سوم توسعه شهر تهران بر تقویت دیپلماسی شهری، اجرا می شود توسط دبیرخانه مجمع اقدامات لازم صورت پذیرد.
موسوی تصریح کرد: در زمینه اجرای این پروژه، کلیه اطلاعات و برآوردها و اقدامات مورد نیاز ازسوی آن مجمع به معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه یک اعلام و پس از تأییدات لازم نسبت به عقد قرارداد و اجرای طرح توسط آن معاونت اقدام می شود.
منطقه ۱۵ سرآمد تجمیع پلاک بافت فرسوده تهران
شهردار منطقه ۱۵ اعلام کرد: در ۳ سال متوالی بالاترین درصد تجمیع پلاک های نوسازی شده در بافت فرسوده پایتخت بر اساس آمار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در این منطقه انجام شده است.
وحیدرضا انارکی محمدی با اعلام این خبر گفت: در این راستا ۹۵ درصد پلاک های تجمیعی از کل پلاک های نوسازی شده در سال ۱۳۹۹ انجام و متوسط تعداد پلاک تجمیعی آن ۴.۳ بوده، این رقم در سال ۱۳۹۸ که شامل ۸۸ درصد پلاک ها با متوسط تعداد پلاک تجمیعی ۳.۹ و در سال ۱۳۹۷ پلاک های تجمیعی از کل پلاک های نوسازی شده ۹۳.۸ درصد با متوسط تعداد پلاک تجمیعی ۳.۷ بوده است که جا دارد از اعتماد شهروندان و نیز همت همکارانم برای تحقق این موضوع قدردانی کنم.
به گفته وی، ریزدانگی و ناپایداری بناها مهم ترین معضل بافت های فرسوده است که در این راستا روش تجمیع به عنوان ضرورتی انکار ناپذیر مطرح می شود.
شهردار منطقه ۱۵ با اشاره به اینکه تجمیع در نقطه مقابل تفکیک به کار برده می شود و بر اساس آن چند مالک برای بهره مندی از تسهیلاتی که دولت و شهرداری پیش بینی کرده، اقدام می کنند؛ افزود: تجمیع املاک ضمن ادغام قطعات ریزدانه با مرتب سازی و برنامه ریزی، راهکارهای مناسبی برای بهبود وضعیت بافت و ایجاد ارزش افزوده مربوط به ساخت اراضی بین مالکان و متولیان است و به عنوان یک ابزار برنامه ریزی شهری، توسعه شهری را تسهیل می کند.
محمدی اضافه کرد: با اجرای طرح های تجمیع در بافت های فرسوده شهری، ایمن سازی، تعادل بخشی، حیات بخشی و ظرفیت سازی بافت های فرسوده تحقق می یابد و شهروندان می توانند از تراکم ساختمانی بیشتری استفاده کنند. نوسازی مقرون به صرفه خواهد بود و قیمت ساخت و ساز کاهش می یابد و ارتقای کیفیت فضایی پس از نوسازی سبب می شود که ارزش اقتصادی پلاک ها بیشتر شود.
وی ادامه داد: شهروندان باید مطلع شوند با تجمیع پلاک های ریزدانه هیچ حقی از آنها ضایع نمی شود و حتی پلاک های آنان ارزش افزوده پیدا می کنند و در صورت تجمیع تمام پلاک های اطراف یک بن بست، گذر به رایگان از سوی شهرداری و به عنوان مشوق در امر نوسازی به مالکین اطراف بن بست واگذار می شود.
شهردار منطقه ۱۵ در پایان افزود: تشکیل جلسات مشاوره و راهنمایی ذینفعان، استفاده از توان دفاتر توسعه محله ای به عنوان بازوی اجرایی منطقه در امر تسهیل گری از جمله اقدامات این منطقه برای تسریع در نوسازی و تجمیع بافت فرسوده بوده است.
ساخت پایگاه مدیریت بحران در منطقه ۱۳
شهردار منطقه ۱۳ اعلام کرد: پایگاه مدیریت بحران در محله صفا با طراحی خاص ساخته میشود.
مجتبی شکری، دراینباره گفت: یکی از اتفاقاتی که با همت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و معاونت عمرانی شهرداری تهران رخ داد، کلنگزنی ساختمان مدیریت بحران منطقه۱۳ است. در این پروژه امکاناتی از قبیل آموزش، انبار، اورژانس، هلال احمر کنترل نظارت در بحث ایمنی و بحران در پهنه شرق انجام میشود.
وی افزود: این پایگاه جزو معدود پروژههایی است که در زمان کلنگزنی ۶دانگ زمین تملک، قرارداد آن بسته و پیمانکارانش انتخاب شده تا بعد از آن مشکل اجرایی، تملکی و معارضی ایجاد نشود و بر همین اساس این پروژه طی کمتر از ۱۶ماه به بهرهبرداری میرسد.
شهردار منطقه۱۳ ادامه داد: : این پروژه با مساحت ۲هزار و ۵۰۰ متر مربع بنا درحال ساحت است و در حالی که استاندارد پایگاههای مدیریت بحران در شهر تهران ۲ هزار مترمربع (هزار مترمربع سوله، هزار مترمربع فضای باز است) ولی با توجه به مشکل کمبود زمین در محدوده ناحیه و معضل بافت فرسوده، این پایگاه با طراحی خاص و متفاوت از پایگاههای دیگر با لحاظ تمام استانداردهای لازم و در نظر گرفتن مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و استحکام پایگاه ویژه مدیریت بحران در۴ طبقه ساخته میشود.
شکری ادامه داد: در این پایگاه ایجاد تمام کاربریهای لازم از قبیل اورژانس، سالن جلسات، انبار بزرگ، اتاق مدیریت، کلاسهای مختلف آموزشی، هلال احمر و گروههای دوام مدنظر است.
وی افزود: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر اینکه هر ناحیه شهرداری باید یک پایگاه مدیریت بحران داشته باشد، این اقدام در منطقه۱۳ انجام شده و با توجه به بافت فرسوده و کمبود زمین و سرانههای خدماتی پایین با تملک چند ملک و یکسانسازی آن این اقدام انجام شده تا در زمان بحران احتمالی پشتیبانی از محله داشته باشیم.
منطقه۱۳ اکنون ۴ پایگاه مدیریت بحران آماده به کار و عملیاتی و یک پایگاه در حال احداث دارد.
اتمام عملیات روکش مکانیزه آسفالت مسیر B.R.T خیابان کامل آزادی
معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۱۰ تهران اعلام کرد: با هدف سهولت در تردد و رفع مشکلات ناشی از خرابی آسفالت، سامانه تندروی خط یک «BRT» در این منطقه پایتخت مرمت و بهسازی شد.
مهران ماندگار گفت: با توجه به اهمیت استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در جلب رضایت شهروندان، سهولت در جا به جایی مسافران و ارتقای سطح کیفی خدمات نگهداشت عمرانی، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری وسائط نقلیه عمومی، روکش مکانیزه آسفالت مسیر اتوبوس های تندرو خیابان آزادی از اواخر فروردین ماه سال جاری آغاز شد.
به گفته وی این طرح عمرانی در محور آزادی حدفاصل خیابان حبیب الهی تا بزرگراه شهید نواب صفوی به متراژ ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر با استفاده از ۲۱۰۰ تن آسفالت با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال اجرا شد.
ماندگار توقف اتوبوس ها در محل ایستگاه ها به ویژه در فصول گرم سال که منجر به چین خوردگی و جمع شدن آسفالت شده، رفع این معایب در ایستگاه های رودکی، بهبودی و نواب، جلوگیری از بروز انحرافات، خطرات و تصادفات احتمالی در این محور را از عوامل اصلی اجرای این طرح دانست و اظهار داشت: بر همین اساس علاوه بر تراش و روکش مکانیزه در مسیر BRT، تقاطع های نواب، رودکی و بهبودی نیز مرمت و بهسازی شدند.
معاون فنی و عمران منطقه ۱۰ آخرین فعالیت عمرانی جهت آسفالت در این محور را مربوط به سال ۱۳۹۶ عنوان و اظهار امیدواری کرد با تداوم این حرکت گام موثری در رسیدن به شهری پایدار و زیست پذیر با استفاده از حمل و نقل عمومی برای شهروندان باشد.
به گفته وی با اجرای مسیر دوچرخه، خطوط سبز، مناسب سازی پیاده روها و ایستگاه های BRT برای معلولین و روکش پلیمری این محور، خیابان کامل آزادی برای اولین بار جامه عمل به خود می پوشاند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰