تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1396 - 5:35
کد خبر : 11359

جامعه نیازمند وفاق و انسجام میان اقوام و مذاهب است

جامعه نیازمند وفاق و انسجام میان اقوام و مذاهب است

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی(ایکنا) از هرمزگان، آیت الله نعیم آبادی شب گذشته(ششم شهریور ماه) در آئین معارفه و تودیع امام جمعه جدید شهرستان سیریک در مسجد جامع صاحب الزمان (عج) شهر بندر سیریک گفت :یکی از علل پیدایش داعش و گروههای تکفیری را تفکرات غلط و بی پایه و اساس  برخی حاکمان کشورهای

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی(ایکنا) از هرمزگان، آیت الله نعیم آبادی شب گذشته(ششم شهریور ماه) در آئین معارفه و تودیع امام جمعه جدید شهرستان سیریک در مسجد جامع صاحب الزمان (عج) شهر بندر سیریک گفت :یکی از علل پیدایش داعش و گروههای تکفیری را تفکرات غلط و بی پایه و اساس  برخی حاکمان کشورهای اسلامی است که با اطاعت از دشمنان اسلام ریشه های اسلام ناب را نابود و منشا بسیاری از ناآرامی ها  و کشتارهای انسان های بی گناه شده است.

وی اظهار کرد: امروز متاسفانه در سطح جهان شاهد بروز رفتاهای ابوجهلی در میان داعش هستیم و ابوجهل های فراوانی توسط تفکرات غلط حاکمان نادان به ظاهر اسلامی در دامن گروههای داعشی و سلفی درحال شگل گیری است که این برای اسلام و بشریت بسیار نگران کننده و خطرناک است.

امام جمعه بندرعباس اذعان کرد: امروز کشور و جامعه نیازمند وفاق ، همدلی و انسجام میان  اقوام ، مذاهب و فرق بیش از گذشته است که این مهم یقینا در سایه تعالیم اسلامی و فرهنگی و معارف اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت امکان پذیر است.

نعیم آبادی با بیان اینکه شیعه و سنی باید یکدیگر را در آغوش بگیرند زیرا جامعه امروز بیشتر از گذشته به وحدت نیازمند است خاطرنشان کرد: باید دست مستکبران را از کشورهای  اسلامی کوتاه کرد و این کار فقط با همت و دستان خود مسلمانان میسر خواهد شد .

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه شهرستان بندرعباس یادآور شد: کینه توزی آفت جامعه و آرامش  مردم  است و امروز آرامش مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدا و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

آیت الله نعیم آبادی اضافه کرد: میعادگاه نماز جمعه مرکز روشنگری سیاسی، مذهبی و فرهنگی مسلمین است نماز جمعه تبلور پیوند حاکم و حکومت با فرد فرد مسلمانان، اعمال مسئولیت حاکم در ارتقاء آگاهی امت و اوج ایمان و معنویت در مسیر رسیدن به خداست.

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: نماز جمعه همانند دیگر تعالیم اسلامی مایه وحدت و استحکام امت اسلامی است و دشمن همیشه از این وحدت عظیم اسلامی به شدت هراسان و وحشت دارد.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد