تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 اردیبهشت 1400 - 10:55
کد خبر : 113318

مردم نسبت به وضعیت معیشتی و اقتصادی گله‌مند هستند

مردم نسبت به وضعیت معیشتی و اقتصادی گله‌مند هستند

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی صبح امروز (۲۳ اردیبهشت‌ماه) در خطبه‌های نماز عید فطر ابهر، به فرا رسیدن عید بزرگ فطر اشاره کرد و افزود: این شب لیله‌الجوائز است. البته در کنار این عید، ما یک وداع جان‌سوزی با ماه مبارک برای کسانی که با ماه مبارک رمضان مأنوس بود نیز وجود دارد. وی با بیان این مطلب که

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی صبح امروز (۲۳ اردیبهشت‌ماه) در خطبه‌های نماز عید فطر ابهر، به فرا رسیدن عید بزرگ فطر اشاره کرد و افزود: این شب لیله‌الجوائز است. البته در کنار این عید، ما یک وداع جان‌سوزی با ماه مبارک برای کسانی که با ماه مبارک رمضان مأنوس بود نیز وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که امام زین‌العابدین (ع) در دعای ۴۵ صحیفه که دعای وداع با ماه رمضان است، نعمت‌های الهی را می‌شمارند، تصریح کرد: ایشان در این دعا می‌فرمایند: ما رنج و سودی که در این ماه بردیم، هیچ تاجری در هیچ گوشه دنیا نبرده و هیچ‌کس در سراسر عالم به اندازه ما از این ماه استفاده نکرده است.

رحیمی با افزودن این مطلب که اگر همه ما در مضامین دعای قنوت نماز عید فطر دقت کنیم، متوجه می‌شویم در ۹ قنوت این نماز، خدا را اهل جود، جبروت، جبران‌کننده همه نقص‌ها خوانده‌ایم، افزود: مضامین دعای وداع ماه رمضان و قنوت نماز عید فطر یک مضامین عالی است که به خدا عرضه می‌دارند.

وی در خطبه دوم نماز عید سعید فطر ابهر به انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز گریزی زد و ادامه داد: کارآمدی نظام‌های سیاسی از مهم‌ترین عوامل رضایت عمومی در جوامع انسانی به شمار می‌آید و بین رضایت‌مندی مردم با کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، ارتباط مستقیم وجود دارد.

امام‌ جمعه ابهر با تاکید بر اینکه هرچه کارآمدی نظام جمهوری اسلامی بالاتر و بیشتر باشد، رضایت مردم نیز از شرایط و وضعیت افزایش می‌یابد، متذکر شد: اکنون همه بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از مردم نسبت به وضع موجود به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی گله‌مند و ناراضی هستند و دشمنان هم تلاش می‌کنند بر عمق این نارضایتی افزوده و بدبینی، بی‌اعتمادی و ناامیدی را در جامعه عمق بخشیده ونهادینه کنند. در چنین شرایطی باید همگان بر افزایش کارآمدی نظام جمهوری اسلامی به عنوان عامل اصلی در ایجاد رضایت مردم، اعتمادسازی در جامعه و تقویت روح امید متمرکز شوند.

وی تاکید کرد: در این میان نکته اساسی آن است که این، خود مردم هستند که باید با مشارکت حداکثری در انتخابات و دست زدن به انتخاب اصلح، کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را بالا ببرند؛ چرا که در واقع انتخابات، فصل انتخاب مدیران اصلی و کارگزاران نظام به ویژه در قوه مجریه از سوی مردم است.

رحیمی با یادآوری اینکه در انتخابات، این مردم هستند که دست به انتخاب رئیس‌جمهوری می‌زنند که بیشترین امکانات کشور برای اداره امور در دستان او قرار دارد، گفت: اگر انتخابات امسال که در واقع فصل نوسازی در مدیریت کشور و وارد کردن افراد تازه‌نفس در دستگاه‌های اجرایی است، مردم یک رئیس‌جمهور باکفایت را انتخاب کنند که از ویژگی‌هایی چون مدیریت قوی، ایمان قوی، عدالت‌خواهی و فسادستیزی برخوردار باشد و در سابقه خود دارای رویکرد و عملکرد انقلابی و جهادی باشد و در انجام کارها به ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های گوناگون و به ویژه به توانایی‌های جوانان برای اصلاح امور و بن‌بست‌شکنی‌ها باور داشته باشد، به طور قطع با یک چنین انتخاباتی، کارآمدی نظام بالا می‌رود.

امام جمعه ابهر همچنین به بیانات ۳۲ سال گذشته‏ مقام معظم رهبری در مورد ویژگی‌های یک انتخاب درست و اصلح اشاره و اضافه کرد: این ویژگی‌ها در سه بخش تدوین می‌شود که این سه بخش شامل ویژگی‏‌های انتخاباتی‏ صحیح، ویژگی‌های فردی و ویژگی‌های کاری است.

وی با تاکید بر اینکه کاندیداهای انتخاباتی باید از بداخلاقی‏‌های انتخاباتی پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: داوطلبان باید به مبانی و ارزش‌های اسلام، انقلاب و اهداف ملت پایبند بوده و خود را خدمت‌گزار مردم بدانند. همچنین استکبارستیز، شجاع و مقاوم، مؤمن، باتقوا، ساده‏‌زیست، امانت‌دار، پاکدامن، خستگی‏‌ناپذیر، دارای همت جهادی، بصیر و هوشمند، باتدبیر، پایبند به اقتصاد مقاومتی بوده و برای پیشرفت، نگاهش به بیرون مرزها نباشد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد