تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 اردیبهشت 1400 - 10:51
کد خبر : 113312

مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح شکرگذاری نعمت انتخابات است

مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح شکرگذاری نعمت انتخابات است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی صبح پنجشنبه در خطبه‌های نمار عید سعید فطر در مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه عید فطر تکمیل کننده اعمال ما در ماه مبارک رمضان است گفت: در ماه میهمانی خدا مؤمنان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی صبح پنجشنبه در خطبه‌های نمار عید سعید فطر در مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه عید فطر تکمیل کننده اعمال ما در ماه مبارک رمضان است گفت: در ماه میهمانی خدا مؤمنان با روزه داری، قرائت قرآن و ادعیه و نماز خداوند از آنها پذیرایی کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنایت وحشیانه داعش در به شهادت رساندن دانش آموزان افغانستانی گفت: به اعتراف حاکمان آمریکا داعش ساخته و پرداخته دست پروده دولت آمریکا است و امروز با بردنش به افغانستان بدنبال اهداف شومی هستند و خون این شهیدان شکستشان خواهد داد.

وی افزود: همانگونه شهید سلیمانی داعش را در عراق و سوریه نابود کرد حاچ قاسم‌های بسیاری هستند که این جنایتکاران را به سزای اعمالشان برسانند.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش بازگرداندن قدرت به مردم را یکی از ویژگی‌های جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و افزود: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران جشن سیاسی است و مردم ایران با مشارکت در ۴۰ انتخابات سرنوشت خودشان را بدست گرفته‌اند در واقع انتخابات نشانه مردم سالاری دینی و نعمت بزرگی برای ملت ایران است.

وی افزود: مشارکت حداکثری مردم بهترین راه شکرگذاری این نعمت است و ملت ایران با هر رأی که به صندوق می‌اندازند یک رأی آری به نظام جمهوری اسلامی می‌دهند.

عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر اینکه راه دیگر شکرگذاری این نعمت انتخاب اصلح و با بصیرت است گفت: نامزد اصلح باید در کنار شرایط قانونی ریاست جمهوری، ضد استکبار و دلسوز مردم، ضد فساد و مردم باور باشد.

وی افزود: داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری باید بدانند سر سفره نظام نشسته‌اند و بر اساس قانون اساسی سرکار می آیند و اگر قانون صلاحیت آنها را رد کرد بگویند انتخابات را تحریم می‌کنیم یعنی نظام و قانون اساسی را قبول ندارند اگر قبول ندارید پس چرا به صحنه می آیید؟ کسانی که وارد کارزار انتخابات می‌شوند باید نسبت به قانون اساسی، جمهوریت، اسلامیت نظام و ولایت فقطه اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.

آیت الله سید احمد خاتمی با تاکید بر اینکه اصلاح آئین نامه انتخابات بر اساس سیاستهای اکلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بوده است گفت: بر اساس قانون اساسی تفسیر اصول قانون اساسی با شورای نگهبان است، اینکه مدیر و مدبر کیست؟ تفسیرش با شورای نگهبان است.

وی افزود: اینکه برخی مغلطه می‌کنند که شورای نگهبان قانونگذاری کرده درست نیست درواقع شورای نگهبان قانون اساسی را تفسیر کرده است و باید بدانند حفظ حرمت شورای نگهبان حفظ حرمت نظام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جنایت صهیونیست‌ها و مقاومت مردم مظلوم فلسطین در روزهای اخیر گفت: در این هفت سال آبی از مذاکرات گرم نشده و اگر عزتی نصیب فلسطینیان شده در سایه مقاومت است و انتفاضه‌ای که با سنگ شروع شد و به موشک رسید و به فضل خدا روز این رژیم را به شب سیاه تبدیل کرد.

وی افزود: همین انتفاضه‌ها گور رژیم صهیونیستی را خواهد کند و امیدواریم قبل از وعده ۲۵ ساله شاهد محو و نابودی این رژیم غاصب، جنایتکار و کودک کش باشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد