تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 - 15:57
کد خبر : 112705

۱۱۰۰پروژه عمرانی مختلف در کهگیلویه و بویراحمد احداث شده است

۱۱۰۰پروژه عمرانی مختلف در کهگیلویه و بویراحمد احداث شده است

سرهنگ ناصر صالحی روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در نشست با خبرنگاران افزود: ۱۱۰۰ پروژه به متراژ بیش از ۱۴۵ هزار متر مربع شامل مصلی، مدارس، مساجد، بهداشت، خانه نیازمندان و … از طرف بسیج سازندگی در استان اجرا شده‌ است. وی با اشاره به تاریخچه تشکیل بسیج سازندگی اظهارکرد: هدف از تشکیل

سرهنگ ناصر صالحی روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در نشست با خبرنگاران افزود: ۱۱۰۰ پروژه به متراژ بیش از ۱۴۵ هزار متر مربع شامل مصلی، مدارس، مساجد، بهداشت، خانه نیازمندان و … از طرف بسیج سازندگی در استان اجرا شده‌ است.

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل بسیج سازندگی اظهارکرد: هدف از تشکیل بسیج سازندگی کمک به خدمات‌رسانی به مردم بوده و به گفته مقام معظم رهبری بهترین ضربه به دشمن خدمت به مردم است.

رئیس بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خدمات بسیج سازندگی را در حوزه‌های عمرانی محرومیت زدایی، محرومیت زدایی غیر عمرانی، اشتغال‌زایی، حمایت و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم مورد رضایت مردم بوده است.

صالحی به احداث بیش از ۶۵۰ خانه محرومان، در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در عید سعید فطر ۶۰۰ خانه متعلق به مددکاران کمیته امداد افتتاح می‌شود و احداث ۵۰۰ منزل مسکونی نیز در دستور کار است.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی به پروژه آبرسانی شرب و کشاورزی ورود کرده‌ و در بودجه ۱۴۰۰ آب‌رسانی به مناطق روستایی به بسیج سازندگی واگذار شده و با توجه به تنش آبی در استان تلاش خواهیم کرد که شاهد خدمات مناسبی در این بخش باشیم.

رئیس بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سپاه به عنوان یک نهاد انقلابی در صدد است که نقشه‌های دشمنان را برای ناامید کردن مردم  خنثیٰ کند و از برنامه‌های این نهاد در راستای این موضوع ایجاد اشتغال مولد، افزایش بهره‌وری، افزایش اشتغال، توسعه امنیت غذایی، اشتغال در بخش کشاورزی به عنوان یک بخش مهم و کلیدی می‌توان اشاره کرد.

صالحی با اشاره به اینکه ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به بسیجیان اعطا شده‌ است، تاکید کرد: راه‌اندازی کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و زود بازده، پرورش قارچ، زنبور داری، مرغ محلی، کبک، زعفران، بلدرچین، و گیاهان دارویی از جمله اقدامات بسیج سازندگی در زمینه اشتغال است.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی دارای ظرفیت مناسب است، اظهار کرد: باید دنبال ایجاد صنایع تبدیلی باشیم که از خام فروشی و خروج سرمایه از کشور جلوگیری کنیم.

رئیس بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اقتصاد مقاومتی امام حسن مجتبی (ع)در شهرستان بویراحمد گفت: در راستای مهارت افزایی و ایجاد انگیزه برای مردم و ایجاد کارگاه‌های آموزشی جهت انجام کارهای تولیدی این پایگاه اقتصادی راه‌اندازی می‌شود. بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان وام ۴ درصد با بازپرداخت ۷ ساله به بسیج سازندگی برای اعطا در بخش‌های مختلف در بودجه امسال پیش‌بینی شده‌است.

صالحی با اشاره به شعار سال از طرف مقام معظم رهبری در جهت مانع زدایی و پشتیبانی از تولید افزود: برخی موانع و حتی قوانین هستند که باعث می‌شوند جلوی پای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال سنگ‌اندازی شود و انتظار داریم دولت  و مجلس در برداشتن و به حداقل رساندن این موانع تلاش کنند.

وی اظهار کرد: اگر موانع بر سر راه تولید برداشته شود زمینه اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی فراهم می‌شود و البته استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر زیرساخت‌ها نسبت به سایر استان‌ها ضعیف تر بوده و باید تلاش کنیم این زیرساخت‌ها تقویت شود. بیش از ۱۵۰ گروه‌های جهادی ساماندهی شده‌اند و بیش از ۱۸۰ نفر روز در اردوهای جهادی استانی و کشوری در حال نقش‌آفرینی هستند.

رئیس بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بسیج سازندگی در زلزله سی‌سخت با تقسیم کردن شهر به ۹ منطقه و واگذاری به بسیج نواحی گروه‌های جهادی حضور پیدا کردند و از ابتدا به منازل مسکونی آسیب دیده مراجعه و به ثبت اطلاعات اقدام کردند، جهت خدمات دهی مناسب تحلیل و بررسی می‌شدند.

صالحی افزود: در سه هفته اول با فعال بودن دو آشپزخانه بین دو تا چهار هزار پرس غذا در روز بین مردم توزیع می‌شد، بسیج سازندگی در زلزله سی‌سخت با نهادها و گروه‌های مردمی در حال تعامل و همکاری بود و  چهار هزار بسته معیشتی بین مردم متأثر از زلزله توزیع از طرف بسیج سازندگی توزیع شد. ۳۰۰ کانکس تاشو اهدایی از طرف سپاه پاسداران به صورت امانتی در اختیار مردم زلزله زده سی سخت قرار گرفت و یک هزار کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی نیز به مردم نیازمند زلزله‌زده دنا اهدا شد.

وی در ادامه به اقدامات بسیج سازندگی در کمک به امر ازدواج جوانان گریزی زد و تصریح کرد: بیش از ۱۵۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند استان از طرف سپاه و بسیج سازندگی اهدا شد.

رئیس بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات سپاه در ایام کرونا در سطح استان گفت: بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا بین مردم نیازمند استان توزیع شد و علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی تولید ماسک و توزیع رایگان آن بین مردم و گندزدایی معابر نیز از اقدامات سپاه پاسداران در مدت شیوع ویروس کروناست.

صالحی همچنین با اشاره به خدمات‌رسانی در مناطق محروم روستایی بیان کرد: احداث بیش از یک هزار حمام و سرویس بهداشتی و گازرسانی به منازل مددجویان کمیته امداد استان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در رفع محرومیت است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد