تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 - 12:57
کد خبر : 112592

ترویج اقامه نماز در جامعه رسالت ستاد اقامه نماز است/ ۹۸ درصد ادارات وضوخانه‌های مناسب دارند

ترویج اقامه نماز در جامعه رسالت ستاد اقامه نماز است/ ۹۸ درصد ادارات وضوخانه‌های مناسب دارند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، اکبر عظیمی ظهر امروز در نشست تخصصی نماز و رسانه که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امروزه بسیاری از تحولات جهان که در باب اطلاع رسانی و تبلیغ و به تبع آن پیشرفت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، اکبر عظیمی ظهر امروز در نشست تخصصی نماز و رسانه که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امروزه بسیاری از تحولات جهان که در باب اطلاع رسانی و تبلیغ و به تبع آن پیشرفت روی می‌دهد نقش خبرنگاران هویدا و آشگار است که از تلاش و‌ پیگیری‌های اصحاب رسانه تقدیر می‌کنم.

وی افزود: نماز بحث اشنایی برای همه ما مسلمانان است و این فریضه دسنی در همه ادیان نیز مورد توجه است و در زمان ابیای الهی مورد سفارش و توجه بوده است.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان خاطر نشان کرد: نماز بدون تشریفات و براحتی ارتباط خدا با بندگان را فراهم می‌سازد و در سرنوشت انسان‌ها نقش ویژه‌ای دارد.

عظیمی بیان کرد: امروزه جهان با آشفتگی‌هایی که دارد بنا به وعده صریح قرآن بهترین راهکار و وسیله برای نسل جوان است و اگر بخواهیم برای سلامت و پیشرفت جامعه کاری کنیم نیاز است روی فرهنگ ترویج نماز سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با اشاره به جمله مبارک پیامبر اکرم مبنی بر اینکه نماز ستون دین است، افزود: نماز مورد اکید سفارش قرآن کریم قرار گرفته است و همه باید به نماز بپردازند.

وی اضافه کرد: عده‌ای ایجاد شبهه می‌کنند که چرا نماز حالت اداری پیدا می‌کند اما باید دانست که اداری کردن نماز مانع غفلت مسئولان از فریضه نماز است و موجب ترویج اقامه نماز بین کارکنان،مسئولان و ارباب رجوع خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان با اشاره به اهداف ستاد اقامه نماز  یادآور شد: تلاش برای ترویج فرهنگ اقامه نماز بین آحاد جامعه از اهداف این ستاد است که زیرنظر دفتر مقام معظم رهبری است و در سطح استان و شهرستان‌ها ستاد اقامه نماز تشکیل شده است.

عظیمی گفت: تشکیل شورای اقامه نماز استان تشکیل شده که سیاستگذاری‌های لازم در حوزه نماز را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه در کردستان سالانه برنامه‌های مشخصی تدوین می‌شود، افزود: قشر دانش‌آموز و دانشجو از اولویت‌های جامعه هدف ستاد اقامه نماز استان است و علیرغم شیوع کرونا شیوه‌های مجازی را برای تبلیغ نماز و جذب افراد به اقامه نماز را در پیش گرفتیم.

وی اعلام کرد: برنامه‌های آموزشی و تبلیغی گسترده‌ای در استان انجام شده و در دست انجام است و سعی شده نقاط ضعف و قوت فعالیت‌ها سنجیده شود و نسبت به تقویت فعالیت‌های حوزه نماز استفاده شود.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان اعلام کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها بستر مناسبی برای پیشبرد فعالیت حوزه نماز در استان است و در ماه مبارک رمضان از طریق لوح‌های فشرده چهل مورد سخنرانی را در حوزه نماز پخش کردیم.

عظیمی بیان کرد:  برگزاری ۲۵ جلسه کارشناسی با حضور روحانیون شیعه و سنی، برگزاری مسائل حوزه نماز، برگزاری مسابقات حوزه نماز و تجلیل از برگزیدگان و برگزاری مسابقه آیات نمازی در استان انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که ایا نمازخانه ادارات فقط ویژه کارکنان است، افزود: توصیه می‌شود اداراتدر مواقع نماز، از ظرفیت نمازخانه‌ها برای ارباب رجوع نیز استفاده شود.

وی بیان کرد: برای وضوخانه‌های بین راهی اکیپ‌هایی برای بازرسی اعزام می‌شود و سعی می‌شود امکانات و تجهیزات این مکان‌ها بررسی شود.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان اضافه کرد: از کارهای ستاد اقامه نماز تجهیز مناسب وضوخانه‌های ادارات است و در حال حاضر ۹۸ درصد ادارات وضوخانه‌های مناسب دارند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد