تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 - 12:57
کد خبر : 112584

جزئیات برگزاری نماز عید فطر در حرم مطهر رضوی

جزئیات برگزاری نماز عید فطر در حرم مطهر رضوی

سیدمحمود تشکری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شرایط و نحوه اقامه نماز عید سعید فطر، اظهار کرد: نماز عید سعید فطر در ساعت ۶:۱۵ صبح روز عید سعید فطر در صحن پیامبر اعظم(ص) و سایر صحن‌های غیر مسقف حرم مطهر رضوی، برگزار خواهد شد. وی با اشاره به اینکه «انتظار می‌رود نمازگزاران بسیاری در حرم مطهر رضوی

سیدمحمود تشکری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شرایط و نحوه اقامه نماز عید سعید فطر، اظهار کرد: نماز عید سعید فطر در ساعت ۶:۱۵ صبح روز عید سعید فطر در صحن پیامبر اعظم(ص) و سایر صحن‌های غیر مسقف حرم مطهر رضوی، برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه «انتظار می‌رود نمازگزاران بسیاری در حرم مطهر رضوی به اقامه نماز عید فطر بپردازند»، ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی‌های لازم جهت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نظارت بر آن‌ها انجام شده است به گونه‌ای که فضای حرم مطهر رضوی فضای بسیار مناسبی برای حضور نمازگزاران جهت برگزاری نماز عید سعید فطر و همچنین نمازهای جمعه خواهد بود.

معاون ستاد برگزاری نماز جمعه مشهد با بیان این‌که «فرش‌آرایی به صورت شطرنجی و به گونه‌ای انجام خواهد شد که فاصله‌گذاری اجتماعی میان نمازگزاران مطابق دستوالعمل‌های بهداشتی رعایت شود»، تصریح کرد: همچنین در ورودی‌های حرم مطهر رضوی، دست‌های همه افرادی که قصد ورود به حرم مطهر را دارند با الکل ضدعفونی می‌شود و از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین توزیع ماسک میان نمازگزاران در ورودی‌های حرم مطهر رضوی انجام خواهد شد تا در صورتی که ماسک افراد با مشکلی مواجه شود، ماسک دریافت کنند.

تشکری در خصوص نحوه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی، بیان کرد: تعداد زیادی از خدمه حرم مطهر رضوی با نظارت مسئولان مراکز بهداشت، برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش دیده‌اند. این افراد که در حرم امام رضا(ع) با عنوان «خدمت‌یاران سلامت» شناخته می‌شوند وظیفه نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها و انجام امور بهداشتی حرم مطهر رضوی را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: با این وجود امیدواریم بتوانیم نماز عید سعید فطر را با اطمینان خاطر نسبت به پیشگیری از انتقال ویروس کرونا میان افراد برگزار کنیم.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد