تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 - 11:20
کد خبر : 112114

نماز عید فطر کردستان در فضای باز اقامه می‌شود

نماز عید فطر کردستان در فضای باز اقامه می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، محمدابراهیم زارعی روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: از برگزاری نماز در فضای بسته و مسقف باید خودداری شود و در این زمینه نظارت کامل انجام می‌گیرد چرا که هر تجمعی ممکن است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، محمدابراهیم زارعی روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: از برگزاری نماز در فضای بسته و مسقف باید خودداری شود و در این زمینه نظارت کامل انجام می‌گیرد چرا که هر تجمعی ممکن است گردش ویروس در جامعه را سرعت بخشیده و منجر به رقم خوردن پیکهای جدید بیماری شود.

وی با بیان اینکه سلامتی مردم در اولویت برگزاری هر مراسمی قرار دارد، افزود: در حال حاضر استان از لحاظ شیوع بیماری به مرحله ثبات رسیده که حاصل زحمات مسوولان و مردم به ویژه اصنافی است که در این مدت با همراهی خود با محدودیت‌های کرونا، سدی در برابر این ویروس شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به لزوم نظارت و بازرسی بیشتر از گروه‌های شغلی یک و ۲ گفت: این مشاغل از جمله نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند و در طول ۱۴ ماه اخیر که از شیوع کرونا گذشته، یک روز هم تعطیل نشده‌اند و شاید همین بستری برای بی‌تفاوتی آنان باشد.

زارعی بر تشدید نظارت از اصناف و مشاغل گروههای سه و چهار هم تاکید کرد و افزود: مشاغل یاد شده فعلا به مدت ۲ هفته باز است و باید تمامی آنان به ویژه پاساژها پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

وی به تحمیل هزینه‌های کرونا به دولت هم اشاره کرد و افزود: همه امکانات به سمت مقابله و پیشگیری با این بیماری رفته است و در حالی که با رعایت دستورالعملهای بهداشتی می توان این هزینه را کاهش داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به مدیران و مسوولان دولتی هم تاکید کرد تا از برگزاری هر تجمعی خودداری کنند و گفت:  بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، تردد از روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ممنوع و متخلفان مشمول اعمال قانون خواهند شد.

وی به اطلاع رسانی به والدین از طریق سامانه شاد به منظور خودداری از تجمع در مقابل مراکز و حوزه‌های  امتحانی هم تاکید و اضافه کرد: آموزش و پرورش و بازرسان بهداشتی بر حوزه‌های امتحانی نظارت کامل داشته و مکانهای مناسبی برای برگزاری امتحانات انتخاب کنند.

زارعی تاکید کرد: فعالیت رستوران‌ها باید همچنان بصورت بیرون بر بوده و با واحدهای متخلف برخورد شود.

کردستان زرد و نارنجی

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم با اشاره به وضعیت استان از نظر شیوع کرونا اظهار داشت: در حال حاضر غیر از مریوان و سروآباد که زرد هستند، تمامی شهرهای استان  در وضعیت نارنجی به سر می‌برند.

ابراهیم قادری با بیان اینکه تعداد موارد بستری رو به کاهش است، اضافه کرد: با این حال درصد تست مثبت بالاست و این یعنی، ویروس از هر فرصتی برای افزایش بیماری استفاده خواهد کرد.

وی به شروع واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا در استان به عنوان اولین استان کشور هم اشاره کرد و افزود: این افراد بعد از تماس می توانند به نزدیکترین مرکز بهداشتی برای واکسن مراجعه کنند ولی افراد بالای ۸۰ سال بدون تماس هم می توانند برای واکسیناسیون اقدام کنند.

قادری نگرانی اصلی درباره برگزاری نماز عید فطر را، دید و بازدیدهای بعد از آن برشمرد که در مناطق اهل سنت با روبوسی و طلب حلالیت همراه است و گفت: باید اطلاع‌رسانی لازم به مردم در این زمینه انجام شود تا از هر تجمعی چه کوچک و چه بزرگ خودداری کنند.

وی از آمادگی برای راه اندازی مراکز تجمیعی تزریق واکسن برای گروههای سنی پایین تر که درصد بیشتری دارند به منظور جلوگیری از ازدحام خبرداد.

پلمب ۸۸۴ واحد صنفی

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم گفت: نظارت کاملی بر اصناف در محدودیت‌های اخیر صورت گرفت که طی آن ۸۹ هزار بازرسی از واحدهای صنفی شهر سنندج انجام و ۵۵ هزار و ۸۰۰ اخطار شفاهی برای متخلفان صادر و ۸۱۵ واحد هم پلمب شد.

بختیار خلیقی افزود: در شهرستان‌ها هم هشت هزار و ۱۳۲ مورد بازرسی انجام و چهار هزار اخطار شفاهی صادر و ۶۹ واحد متخلف هم به دلیل رعایت نکردن دستورالعملهای بهداشتی پلمب شدو.

وی به فعالیت ۳۲ هزار واحد صنفی در سنندج، بیشترین حجم فعالیت تجاری استان را مربوط به این شهرستان برشمرد و گفت: به همین دلیل بیشترین نظارت و بازرسی هم به سنندج اختصاص دارد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان میزان رعایت محدودیتهای اصناف در استان را ۸۵درصد اعلام و اظهار داشت: افزایش مدت زمان پلمب واحدهای صنفی متخلف در شهرهای قرمز به سه  در شهرهای نارنجی به ۲ هفته می‌تواند رد بازدارندگی بی توجهی به رعایت دستورالعملهای بهداشتی، موثر باشد.

 بسته بودن مبادی ورودی و خروجی

رییس پلیس راه کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: از فردا تمامی مبادی چهارگانه ورودی و خروجی استان بسته و مسافران حق ورود به استان را نخواهند داشت.

سرهنگ گوهری افزود: دوربین‌های ثبت تخلف در سراسر استان فعال شده و متخلفان اعمال قانون خواهند شد.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و هشت بیمار هم جان خود را از دست دادند تا شمار فوتی‌های کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون به یک‌هزار و ۲۷۶ نفر برسد.

هم اکنون ۴۶۱ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال ۶۴ نفر آنها وخیم است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد