تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 15:28
کد خبر : 111555

۵۶۰۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان گلستان توسط بسیج سازندگی اجرا شد

۵۶۰۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان گلستان توسط بسیج سازندگی اجرا شد

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرگان، سرهنگ حسن ملک حسینی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس بسیج سازندگی اظهار داشت: ماموریت‌های متنوعی را در بسیج سازندگی دنبال می‌کنیم که محرومیت‌زدایی، عمران و آبادانی، تحقق اقتصاد مقاومتی

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرگان، سرهنگ حسن ملک حسینی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس بسیج سازندگی اظهار داشت: ماموریت‌های متنوعی را در بسیج سازندگی دنبال می‌کنیم که محرومیت‌زدایی، عمران و آبادانی، تحقق اقتصاد مقاومتی و غیره از آن جمله است.

وی ایجاد عرصه‌های اقتصاد مقاومتی را در سال‌های اخیر یکی از اقدامات ممتاز بسیج سازندگی برشمرد و گفت: در حدود ۴ سال گذشته بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ عرصه تولیدی و صنایع تبدیلی در استان ایجاد شد که یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و برای ۷ هزار و ۳۰۰ نفر نیز شغل ایجاد کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به پیگیری‌های سپاه نینوای استان برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی افزود: سعی می‌کنیم امسال تعداد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را نسبت به سال‌های گذشته افزایش دهیم تا بتوانیم در راستای تحقق شعار سال گام برداریم.

وی راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه را از دیگر اقدامات در روستاها عنوان کرد و گفت: با جلب مشارکت مردم و خیران این صندوق‌ها شکل گرفته‌اند و تا کنون هم در استان ۶۵۰ صندوق قرض الحسنه ایجاد شده است.

به گفته ملک حسینی از منابع موجود در این صندوق‌ها بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مردم پرداخت شده که توانسته فرصت‌های شغلی زیادی را ایجاد کند.

۲۸ میلیارد تومان برای اجرا طرح‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی استان بوشهر اختصاص یافت رئیس سازمان بسیج سازندگی: محدودیتی در ارائه تسهیلات به اقتصاد مقاومتی نداریم‌ / شناسایی ۴۳۵ قطب اقتصادی مردم‌پایه ۱۳۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در استان فارس راه‌اندازی می‌شود

وی یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی را که در سال‌های اخیر مورد توجه و تأکید قرار گرفته است، رفع موانع تولید برشمرد و گفت: از ظرفیت عظیم بسیج در زمینه پشتیبانی و رفع موانع تولید بهره می‌گیریم. تعدادی از واحدهای تولیدی که سرمایه‌گذاری چند ۱۰ میلیاردی در آنها انجام شده بود به دلایل پیش پا افتاده تعطیل شده بودند که با پیگیری‌هایی که انجام دادیم بار دیگر این واحدها به چرخه تولید بازگشتند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوای استان خاطرنشان کرد: در رفع موانع تولید، ما در کنار همه دستگاه‌های اجرایی قرار داریم و اولویت ما فعال‌سازی واحدهای راکد و به ظرفیت‌رسانی واحدهایی است که با بخشی از توان خود فعالیت می‌کنند.

وی گفت: امسال هم ایجاد زیرساخت‌های بخش کشاورزی از جمله ساخت کانال‌های انتقال آب، ایجاد جاده‌های بین مزارع و روستایی، تأمین آب شرب برخی روستاها و غیره از اولویت‌های بسیج سازندگی است.

ملک حسینی بیان داشت: در ۵ سال اخیر ۳ هزار و ۱۱ پروژه در بخش‌های مختلف کشاورزی، لایروبی و احیای قنات‌ها، احداث کانال‌های بتنی، آبرسانی، ایجاد جاده‌های روستایی، احداث کتابخانه، ساخت مسجد، مدرسه، خانه عالم، خانه بهداشت و غیره را در استان اجرا کردیم.

وی همچنین اعلام کرد: در ۲۱ اردیبهشت ماه امسال نیز ۲۰۰ پروژه عمرانی با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در استان افتتاح و ۲۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی و عام‌المنفعه نیز با ۴۰ میلیارد ریال برآورد اعتباری کلنگ‌زنی می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد