تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 13:29
کد خبر : 111491

برخی از مفاد برجام را قبول ندارم/ دیوار بی‌اعتمادی با آمریکا بیشتر شده است

برخی از مفاد برجام را قبول ندارم/ دیوار بی‌اعتمادی با آمریکا بیشتر شده است

سعید محمد نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و رئیس سابق قرارگاه خاتم سپاه، در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری دانشجو در رابطه با مذاکره مستقیم با آمریکا و افتتاح سفارت ها، اظهار کرد: یک مرحله بعد از ۴۰ سال، جمهوری اسلامی ایران به سمت مذاکره با آمریکا در چارچوب برجام به اذن مقام معظم رهبری

سعید محمد نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و رئیس سابق قرارگاه خاتم سپاه، در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری دانشجو در رابطه با مذاکره مستقیم با آمریکا و افتتاح سفارت ها، اظهار کرد: یک مرحله بعد از ۴۰ سال، جمهوری اسلامی ایران به سمت مذاکره با آمریکا در چارچوب برجام به اذن مقام معظم رهبری رفت و این ارتباط برقرار شد، اما نتیجه آن چه شد؟.

وی ادامه داد: مذاکره جدید در این برهه زمانی اصلا موضوعیتی ندارد چرا، چون یکبار در چارچوب برجام مذاکره‌ای صورت گرفته است، ولی طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد پس چه دلیلی دارد که دوباره با این کشور نقض کننده عهد مذاکره جدیدی انجام بگیرد.

رئیس سابق قرارگاه خاتم الانبیا گفت: برخی از این مفاد برجام مورد قبول ما نیست، زیرا به صورت یک طرفه است لکن قانون است و التزام به عمل دارد اگر طرف آمریکایی نسبت به تعهدات خود عمل کرد و به این قانون متعهد شد آن زمان درباره موضوعات دیگر پای میز مذاکره خواهیم رفت.

محمد تصریح کرد: فعلا دیوار بی اعتمادی بین ایران و آمریکا بلندتر شده است قرار بود با برجام این دیوار بشکند، ولی بلندتر شد از این رو باید خیلی مراقبت شود که آسیب‌هایی که از مذاکرات گذشته برمردم تحمیل شده است اتفاق نیفتد.

وی افزود: آمریکایی‌ها آسیب ندیدند بلکه آن کسی که زیان دید مردم ایران بودند، زیرا تحت سنگین‌ترین فشار‌های اقتصادی قرار گرفتند که آن هم به دلیل بی تدبیری مسئولین بود، زیرا تمام تخم مرغ‌ها را در یک سبد گذاشتند و این نشانه ضعف بود.

نامزد احتمالی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در پایان گفت: دولت بنده با تمام کشور‌ها به غیر از اسرائیل رابطه برقرار خواهد کرد، اما در رابطه با آمریکا اگر این کشور حسن نیتش را در برجام ثابت کرد آن زمان درمورد موضوعات دیگر مذاکره خواهیم کرد پس ما علاقه‌مند ارتباط با دنیا هستیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد