تاریخ انتشار : جمعه 17 اردیبهشت 1400 - 16:19
کد خبر : 111233

خطیبان جمعه:جهان اسلام در برابر زیاده خواهی های استکبار ایستادگی کند

خطیبان جمعه:جهان اسلام در برابر زیاده خواهی های استکبار ایستادگی کند

خطبه های نماز جمعه امروز  ۱۷ اردیبهشت مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس و بدنبال اعمال محدودیت ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در بسیاری از شهرها بصورت مجازی برگزار و با صدور پیام هایی همراه بود. در این خطبه ها که با محوریت روز قدس و محکوم

خطبه های نماز جمعه امروز  ۱۷ اردیبهشت مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس و بدنبال اعمال محدودیت ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در بسیاری از شهرها بصورت مجازی برگزار و با صدور پیام هایی همراه بود.

در این خطبه ها که با محوریت روز قدس و محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین همراه بود ،امامان جمعه تاکید کردند : آزادی قدس یک وظیفه انسانی و اسلامی برای همه مسلمانان جهان است، روز قدس کلید حرکت و نهضت جهانی و اسم رمز انقلاب جهانی ، علیه اردوگاه استکبار و صهیونیسم بین المللی است.

خطیبان جمعه با بیان اینکه روز جهانی قدس متعلق به امت اسلام است، گفت: این روز فرصتی برای نمایش وحدت مسلمین است و دولت ها باید برای ریشه کنی غده سرطانی رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

آنها در ادامه به انتخابات خرداد ماه ۱۴۰۰ به عنوان رخداد مهم سیاسی پیش رو در کشور اشاره کردند و گفتند : حضور حداکثری در انتخابات نه تنها نشان از مقبولیت مردمی نظام اسلامی ایران است ، بلکه اقتدار بین المللی کشور را افزایش می دهد.

امامان جمعه همچنین به اهمیت هوشیاری و بصیرت داشتن در انتخابات امسال و اهمیت آن اشاره کردند و گفتند: کسانی که وارد این عرصه می‌شوند باید علاوه بر اینکه در برابر دشمن تدبیر داشته باشند در کشور همبستگی ایجاد کنند.

 خشکسالی و اتخاذ تدابیری برای برون رفت از این بحران ،رفع مشکلات اقتصادی مردم ، اتکا به تولید داخل برای حل مشکلات اقتصادی، تولید و نشر علم ، حادثه سیل اخیر و تاکید بر شناسایی نواقص در بروز بحران ها و رفع آنها، افزایش سطح مهارت و تخصص کارگران ،گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مطهری، سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس، شهدای مقاومت و سلامت، برگزاری نماز عید فطر ، صرفه جویی در مصرف آب و برق و رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا از دیگر موضوعاتی بود که ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته به آن پرداختند.

خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی بخش هایی از خطبه های نماز جمعه برخی شهرها و مراکز استانی را که دراین آیین عبادی سیاسی بطور مجازی قرائت شد به شرح ذیل گزارش کرده اند:

یزد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حمایت از فلسطینیان باید نمود رسانه‌ای داشته باشد تا مردم فلسطین بدانند که ملت ایران همچنان پشتیبان آنها هستند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری در پیام جمعه این هفته با اشاره به روز قدس عنوان کرد: روز قدس یادگار امام راحل است که در راستای محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها شکل گرفت تا همگان این جرثومه فساد و فتنه را در منطقه بشناسند و بدانند که اینها در منطقه قدرتمند شدند تا کشورهای اسلامی را از بین ببرند.

خراسان رضوی (مشهد)

امام جمعه مشهد گفت: اسرائیل با قرار گرفتن در مثلث بحران مشروعیت در داخل خود، محاصره فلسطینیان مسلح و احساس خطر از جانب موشک‌های نقطه‌زن، از حفظ خود مایوس شده‌ است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد افزود: در حال حاضر نه تنها عربها، اسرائیل را نامشروع می دانند بلکه یهودیان نیز خود را صاحب این سرزمین نمی دانند.

وی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فلسطینیان غرب اردن باید مسلح شوند، ادامه داد: اکنون فلسطینیان مسلح غرب اردن با فلسطینیان مسلح غزه یکی شدند و اسرائیل در محاصره فلسطینیان مسلح قرار گرفته‌ است.

گیلان (رشت )

 امام جمعه رشت گفت:به تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری روز قدس فراتر از یک روز ملی و منطقه ای بلکه مساله جهان اسلام است.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به روز جهانی قدس افزود :  رژیم جعلی اسرائیل هم اینک در شرایط افول قرار گرفته و تمام نقشه های شوم آن درباره ایران و سایر کشورهای اسلامی شکست خورده و مشکلات اخیری که برای نیروگاه نطنز و سایر مناطق آن پیش آمده ثابت می کند که این رژیم غاصب در موضع ضعف شدید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: امروز در جبهه مقاومت شاهدیم که با ساخت موشک های دوربرد، میان برد و پهپاد و غیره دشمنان را به هراس انداخته ایم و این امر نشان می دهد جبهه مقاومت تا چه حد در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی موثر است.

مرکزی(اراک)

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: ملت ایران اسلامی با وجود برخی مشکلات و شیوع کووید ۱۹ در کشور امتحان بزرگی را پیش روی دارند و با حضور حداکثری در انتخابات پیروز هستند.

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی » در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: انتخابات در سخت ترین شرایط حتی در دوران دفاع مقدس نیز برگزار شده و مردم ایران اسلامی همواره با حضور حداکثری وظیفه خود را در برابر انقلاب اسلامی ادا کرده‌اند.

خطیب جمعه اراک با اشاره به روز جهانی قدس افزود:  روز قدس یک روز بین المللی بوده و این روز، مسلمانان جهان را برای کمک به ستمدیدگان، آزادی خواهی، حق طلبی و مقابله با ستمکاران تاریخ، رژیم صهیونیسیتی و حامیان آنان بسیج کرده‌است.

آذربایجان شرقی (تبریز)

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: روز جهانی قدس روند رژیم صهیونیستی برای اجرای برنامه‌های اشغال گرانه‌ را متوقف کرد اما همکاری ارتجاع عرب جرات انجام جنایات این رژیم را دوباره احیا کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز جمعه اظهار کرد: رژیم های مرتجع عربی برخلاف افکار و عقاید ملت جهان اسلام در حال عادی سازی رابطه‌ خود با اسرائیل غاصب هستند، اما بدانند آمریکا در حال زمینه سازی برای اجرای معامله‌ قرن است و این کشورهای عربی نیز در حال همراهی با اسرائیل غاصب هستند.

وی گفت: در معامله‌ قرن قرار بود دولت جدیدی تحت عنوان «فلسطین جدید» در اراضی کرانه‌ باختری و نوار غزه بدون داشتن ارتش و سلاح جنگی و بدون حضور شهرک های یهودی تشکیل شود و حماس نیز باید سلاح های خود را تحویل می‌داد.

خراسان شمالی(بجنورد)

 امام جمعه موقت بجنورد گفت: حضور حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ نه تنها نشان از مقبولیت مردمی نظام اسلامی ایران است ، بلکه اقتدار بین المللی کشور را افزایش می دهد.

حجت‌الاسلام  سیدمرتضی موسوی جاجرمی در خطبه های مجازی این هفته نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: همان گونه که حفظ نظام و انقلاب از اوجب واجبات است، شرکت در انتخابات و حضور حداکثری در آن نیز از تکالیف شرعی است.
وی اضافه کرد : بی تفاوتی نسبت به انتخابات از نظر دینی و عقلی شایسته  نیست، و اگر فکر کنیم که خداوند سرنوشت ما را رقم می زند، سخت در اشتباه هستیم ، چرا که خداوند به ما عقل  داده تا آزادانه برای سرنوشت خود تصمیم بگیریم  و با حضور حداکثری در رویدا سیاسی ۱۴۰۰ مسیر پیشرفت را انتخاب کنیم.
مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای استان خراسان شمالی تصریح کرد : هر کس نسبت به کشور و ایران احساس مسوولیت می کند، باید در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کند و این حضور حداکثری نه تنها موجب انسجام ملی و به جاآوردن وظیفه دینی ، بلکه مسیر بهبود وضعیت اقتصادی کشور را نیز هموار می کند.

پیام دیگر امامان جمعه در شهرستانها 

 حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی»امام جمعه ساوه گفت: حمایت از مردم مظلوم فلسطین وظیفه‌ای اسلامی است و تقویت جبهه مقاومت باعث انزوا و ضعف دشمنان و اشغالگران قدس شریف شده است.

آیت الله سیدمرتضی محمودی امام جمعه شهرستان ورامین هم اظهار داشت : دفاع از قدس و آرمان فلسطین، وظیفه دینی و انسانی تمامی مسلمانان است و به همین دلیل است که امروز تمامی آزادیخواهان جهان نیز در کنار مسلمانان تنفر خود را از رژیم اشغالگر قدس اعلام می‌کنند.

حجت الاسلام سعید جاویدی  امام جمعه خور و بیابانک در شرق استان اصفهان نیز تصریح کرد که فلسطین خط مقدم مبارزه با طاغوت و استکبار است و مسلمانان باید از آن حمایت کنند.

حجت الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه لواسانات هم با تاکید بر اهمیت ابتکار امام راحل در خصوص روز جهانی قدس، گفت: این روز مختص فلسطین نیست بلکه روز مبارزه و غلبه مستضعفان در برابر مستکبران است. گام اول آزادی قدس است که اگر محکم برداشته شود در ادامه راه نیز موفق خواهیم بود.

امام جمعه خمین حجت الاسلام سید”علی حسینی پور هم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته خمین گفت: انتخابات مصداق مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است و شهروندان با هر رای، مطالبات خود را از حاکمیت ابراز می‌کنند.

 امام جمعه موقت قصرشیرین حجت الاسلام «اسماعیل شامحمدی» هم روز جهانی قدس را نماد اتحاد و همبستگی مسلمانان دانست و اضافه کرد: روز جهانی قدس امیدی دوباره برای مبارزان فلسطینی علیه صهیونیسم جهانی است.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در پیام تصویری روز جمعه‌ خود نیز اظهار داشت که  امروز نسل مسلمان آگاه و بیدار است و در کشورهای مختلف از جمله فلسطین و لبنان شاهد مبارزه جوانان با صهیونیسم هستیم.

 حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا هم با گرامیداشت روز جهانی قدس بیان کرد: قدس متعلق به امت اسلام است و این روز، فرصتی برای نمایش وحدت مسلمین است و دولت ها باید برای ریشه کنی غده سرطانی رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد