تاریخ انتشار : جمعه 17 اردیبهشت 1400 - 2:25
کد خبر : 111100

عدس، معجزه‌ای برای درمان بیماری‌ها

عدس، معجزه‌ای برای درمان بیماری‌ها

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از مشرق، مجید امتیازی متخصص طب سنتی گفت: عدس از زمان‌های قدیم و در طول تاریخ وجود داشته و در فرهنگ و تمدن ایرانی خوراکی‌های مفید و متنوعی از عدس تهیه شده است. او گفت: عدس از پوست و مغز تشکیل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از مشرق، مجید امتیازی متخصص طب سنتی گفت: عدس از زمان‌های قدیم و در طول تاریخ وجود داشته و در فرهنگ و تمدن ایرانی خوراکی‌های مفید و متنوعی از عدس تهیه شده است.

او گفت: عدس از پوست و مغز تشکیل شده است و مزاج این دو قسمت با هم متفاوت است که پوست عدس دارای مزاج گرم و مغز آن دارای مزاج متضاد پوست عدس است.

متخصص طب سنتی گفت: عدس دارای ویتامین‌های مفیدی مانند گروه ویتامین B همچنین حاوی مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و فسفر است.

امتیازی افزود: عدس دارای اسیدآمینه‌های مختلف و فیبر است که به عنوان یک ملین نیز استفاده می‌شود.

او بیان کرد: عدس در طب سنتی برای رفع کم خونی و به دلیل داشتن اسید آمینه‌های مختلف، فولات و منیزیم برای سلامت قلب مفید است.

امتیازی تصریح کرد: عدسی برای مادران باردار، افراد مسن، کودکان و افرادی که در معرض کمبود آهن هستند مفید است و به دلیل خواص زیادی که دارد در وعده صبحانه مصرف می‌شود.

متخصص طب سنتی گفت: جوانه عدس سرشار از ویتامین B۱۲ است که به عنوان کمک درمان خوبی برای کم خونی‌های حاد استفاده می‌شود.

او گفت: جوانه عدس حاوی ویتامین C و E بالایی است همچنین ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که برای پیشگیری از بدخیمی‌ها و بیماری‌های مختلف مفید است.

امتیازی اظهار داشت: مصرف عدس در افراد سالم مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما استفاده زیاد از عدس در افرادی که کیفیت سردی و خشکی در مزاج آن‌ها افزایش یافته همچنین دچار بیماری هستند، منع شده است.

او گفت: در افرادی که بیماری‌هایی با پایه سردی و خشکی مانند هموروئید، ضعف نیروهای جنسی و بیماری‌های قاعدگی دارند استفاده از شیرینی‌ها مانند کشمش در کنار عدس توصیه نمی‌شود.

امتیازی افزود: عدسی معمولا با سیب زمینی، رب گوجه و ادویه تند و تیز در حجم بالا استفاده می‌شود که این روش در طب ایرانی نادرست است.

او گفت: استفاده صحیح از عدسی چهارچوب مشخص دارد که همه بتوانند از خواص آن نهایت استفاده را ببرند و از ضررهای خوراکی نیز جلوگیری شود.

متخصص طب سنتی گفت: عدسی باید با گوشت گوسفند طبخ شود و به دلیل نفاخ بودن عدس از سرکه در طبخ آن استفاده شود.

او افزود:در پخت عدسی از روغ زیتون، روغن کنجد تازه و روغن بادام استفاده شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد