تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 - 19:25
کد خبر : 110808

نیمی از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در فارس به نتیجه رسیده است

نیمی از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در فارس به نتیجه رسیده است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرگزاری فارس از شیراز، عنایت‌الله رحیمی امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: اصل مشکلاتی که بنگاه‌های اقتصادی و تولیدکنندگان مطرح کرده‌اند، مربوط به حوزه بانکی است و در بین مشکلاتی که در ستاد تسهیل و رفع

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرگزاری فارس از شیراز، عنایت‌الله رحیمی امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: اصل مشکلاتی که بنگاه‌های اقتصادی و تولیدکنندگان مطرح کرده‌اند، مربوط به حوزه بانکی است و در بین مشکلاتی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید فارس مطرح شده، کم‌ترین مشکل با ۵ درصد، مربوط به تامین اجتماعی و بیشترین مشکل با ۴۲ درصد، مربوط با بانکها است.

وی بیان کرد: واحد تولیدی که تسهیلات دریافت می‌کند باید بداند که این تسهیلات، پول مردم است و باید بازپرداخت شود پس با تخصص، تجربه و تسلط بر بازار، واحد تولیدی راه‌اندازی را کند تا منجر به موفقیت شود.

استاندار فارس با اشاره به تلاش‌هایی که کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در طی برگزاری بیش از ۳۹۰ جلسه و ۲ هزار و ۳۵۵ مصوبه انجام داده است، گفت: در حال حاضر ۵۵ درصد مصوبات این ستاد منجر به نتیجه شده و ۲۳ درصد مصوبات هم در حال اقدام است اما انتظار ما این است که حداقل بالای ۷۰ درصد این مصوبات منجر به نتیجه شود زیرا این جلسات باید خروجی مناسب داشته باشد و اگر خروجی نداشته باشد وقت خودمان و سرمایه مملکت را هدر داده‌ایم.

وی اظهار داشت: اگر مصوبه‌ای در ستاد تسهیل نهایی می‌شود، پیشرفت آن در دوره‌های زمانی مختلف ارزیابی شود و اگر پیشرفتی نداشته مشکل عدم پیشرفت آن بررسی شود نه اینکه بعد از مدتی، یک مصوبه در ستاد تسهیل بررسی شود و مشخص شود هنوز دستگاه‌ها نپذیرفته‌اند که اجرای آن وظیفه کدام یک از آنها است.  

رحیمی با تاکید بر اینکه کارگروه‌های مختلف ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید فعال‌تر شوند و موارد قبل از اینکه در ستاد تسهیل مطرح شود از قبل بررسی و کارشناسی شود، افزود: پیشنهاد ما این است که شرکت شهرک‌های صنعتی، وضعیت واحدهای مستقر را احصا کند.

وی بر حل مشکل آب و برق شهرک بزرگ صنعتی شیراز تاکید کرد و خطاب به دستگاه‌های خدمات‌رسان و شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: از فرصت خوبی که در دادن امتیاز برای تامین آب شهرک بزرگ صنعتی ایجاد شده، نهایت بهره را بگیرید و این مشکل را هر چه سریع‌تر برطرف کنید.

استاندار فارس بیان کرد: در شهرک‌های صنعتی شهرستان‌ها نیز برای تامین زیرساخت‌هایی که بر عهده دولت است، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، اعتباراتی لحاظ کند.

وی با اشاره به غیبت برخی از مدیران اصلی ستاد تسهیل در جلسه، گفت: مدیرانی که عضو اصلی ستاد هستند و با وجود دعوت در جلسه حاضر نشده‌اند، از طریق وزارت‌خانه مربوط  به آنها تذکر داده می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد