تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 - 19:51
کد خبر : 110369

لزوم تدبیر مسئولان همدان برای برخورد با روزه‌خواری در ماه رمضان

لزوم تدبیر مسئولان همدان برای برخورد با روزه‌خواری در ماه رمضان

حجت الاسلام یاسر مظاهری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو برخی پیش بینی‌ها از احتمال وقوع رفتارهایی در خصوص روزه خواری در شهر، با پیگیری و مطالبه ستاد استان همدان جلسه‌ای با حضور دادستان محترم و معاون حقوق عامه دادستانی در دفتر ایشان برای این مسئله برگزار شد. دبیر ستاد امر

حجت الاسلام یاسر مظاهری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو برخی پیش بینی‌ها از احتمال وقوع رفتارهایی در خصوص روزه خواری در شهر، با پیگیری و مطالبه ستاد استان همدان جلسه‌ای با حضور دادستان محترم و معاون حقوق عامه دادستانی در دفتر ایشان برای این مسئله برگزار شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان ادامه داد: این جلسه با عنوان صیانت از حرمت ماه مبارک رمضان و جلوگیری از هر گونه تظاهر به روزه خواری در ملأ عام و با حضور نمایندگان فرمانداری همدان، اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی همچنین بنده به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد.

وی افزود: در این نشست مقرر شد همان طرح پیشگیری از روزه خواری در ملأ عام که توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تنظیم شده است، ملاک عمل قرار بگیرد، این مصوب و مصوبه ابلاغ شد.

مظاهری با بیان اینکه چند روز بعد از ماه رمضان شاهد این بودیم که چند رستوران در مسیر گنجنامه فعالیت دارند، ادامه داد: به همین منظور یک بازدید انجام دادم، کسبه گفتند از معاونت پیشگیری به ما مجوز داده شده فعالیت کنیم.

وی ادامه داد: البته این مجوز فعالیت براساس درخواست اداره میراث فرهنگی بوده، زیرا این اداره درخواست داشته است در مسیر گنجنامه که مسیر گردشگری و توریستی و پر مسافر است، رستوران‌ها برای استفاده مسافران فعالیت کنند.

وی افزود: ما اعتراض خودمان را هم به دادستان محترم و هم به مسئول ذی‌ربط و افرادی که در این جلسه حضور داشتند اعلام کردیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان افزود: علاوه بر این مسئله در روزهای گذشته شاهد بودیم فعالیت بعضی از فست فودها، اغذیه فروشی‌ها، بستنی فروشی‌ها و آبمیوه فروشی‌ها به صورت تقریباً آزادانه در حال انجام است، ما برای برای این مسائل اسناد و عکس‌هایی داریم.

وی با اشاره به اینکه لازم به ذکر است معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر همراه با آقای مصطفوی معاون دادستان بازدید میدانی از شهر انجام دادند و متأسفانه فعالیت این صنوف در برخی نقاط مهم شهر مشاهده شد.

مظاهری با تاکید بر اینکه اینکه حرف اساسی ستاد امر به معروف این است، با وجود برگزاری جلسه و ابلاغ مصوبه اجرای طرح پیشگیری از روزه خواری در ملأ عام که معاونت پیشگیری از وقوع جرم آن را تهیه و ابلاغ شد اما چرا در عمل خلاف آن انجام شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان ادامه داد: متأسفانه گزارشات مردمی و بعضی از داده‌هایی که از شهر به ستاد امر به معروف و دفتر نماینده محترم ولی فقیه رسید و توسط ایشان به ستاد ارجاع داده شد از نارضایتی شدید مردم حکایت داشت.

وی جلوه‌ی شهر را جلوه ماه مبارک رمضان ندانست و افزود: باید حرمت این ماه نگه داشته شود زیرا در روایات ما به بحث حرمت داری ماه مبارک رمضان بسیار توصیه شده است.

وی افزود: ما این اعتراض را به مسئولین ذیربط و نهادهایی که در جلسه صیانت از حرمت ماه رمضان حضور داشتند اطلاع دادیم.

مظاهری اظهار کرد: با توجه به اینکه به رستوران‌های در مسیر گنجنامه اجازه فعالیت داده شده و این فست فودی ها و ساندویچ فروشی‌هایی که در سطح شهر مشغول فعالیت هستند، ستادامر به معروف و نهی از منکر چند نکته مهم را به عنوان انتقاد اساسی در این خصوص مطرح کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با بیان اینکه یکی از این مسائل دوگانگی موجود است، افزود: نکته اول عدم اجرای طرح ابلاغی پیشگیری از روزه خواری در ملأ عام است که خود معاونت پیشگیری از وقوع جرم آن را تهیه و ابلاغ کرده است.

وی اضافه کرد: ما شاهدیم که در وسط ماه مبارک رمضان برخلاف همان طرح خودشان عمل می‌کنند و مجوز صادر می‌کند که فروشگاه‌ها فعالیت انجام بدهند، نکته مهم دیگر ورود مسافر علی رغم شرایط قرمز کرونایی است و سوال جدی از مسئولین این است که چرا نسبت به ورود مسافر کنترل صورت نمی‌گیرد، در حالی که باید برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ایام کرونا ورود مسافر کنترل و محدود شود، اما کنترل نمی‌شود.

مظاهری با بیان اینکه بسته بودن رستوران‌های ابتدای شهر که مورد مراجعه مسافران هستند مسئله مهم دیگر است، افزود: با این شرایط براساس قائده باید به رستوران‌هایی که در ابتدای شهر است و بیشتر مورد مراجعه مسافرین است مجوز داده شود که این اتفاق صورت نگرفته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: براساس تحقیق میدانی صورت گرفته توسط ستاد، ۱۲ رستوران در ورودی شهر وجود دارد که اجازه فعالیت به آنها داده نشده است، اما به رستوران‌های مسیر گنجنامه که از ساعت ۴ مسیرشان مسدود می‌شود، اجازه فعالیت داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه این اعتراض ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با توجه به مطالبات مردمی است، افزود: مسئولین نسبت به حرمت شکنی صورت گرفته توجه ویژه داشته باشند و همه باید بدانیم که نباید در این ماه روزه خواری علنی و حرمت شکنی صورت بگیرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد