تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 22:08
کد خبر : 109762

تبدیل قدس به پادگان نظامی هم مانع از مشارکت فلسطینی‌ها در نماز جمعه نشد

تبدیل قدس به پادگان نظامی هم مانع از مشارکت فلسطینی‌ها در نماز جمعه نشد

رئیس‌اداره کل اوقاف اسلامی قدس می‌گوید با وجود اینکه رژیم صهیونیستی قدس را به پادگان نظامی تبدیل کرده، ۶۰ هزار فلسطینی در سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان حضور یافتند.رژیم صهیونیستی همه ساله و از ابتدای ماه مبارک رمضان فشارها بر مردم فلسطین در شهر قدس اعمال می‌کند. این فشارها نیز غالبا به درگیری منجر

رئیس‌اداره کل اوقاف اسلامی قدس می‌گوید با وجود اینکه رژیم صهیونیستی قدس را به پادگان نظامی تبدیل کرده، ۶۰ هزار فلسطینی در سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان حضور یافتند.
رژیم صهیونیستی همه ساله و از ابتدای ماه مبارک رمضان فشارها بر مردم فلسطین در شهر قدس اعمال می‌کند. این فشارها نیز غالبا به درگیری منجر می‌شوند. امسال نیز صهیونیست‌ها با آوردن شمار زیادی نیروی مسلح به دنبال ممانعت از مشارکت فلسطینی‌ها در این شهر مقدس بودند اما در نهایت این رژیم حریف مقاومت مردم نشد واز یکی از مناطق اصلی مسجدالاقصی عقب‌نشینی کرد. با این وجود قدس همچنان تبدیل به یک پادگان نظامی شده تا مانع از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی شوند.
در این راستا،۶۰ هزار فلسطینی با وجود محدودیت‌های رژیم صهیونیستی سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در مسجدالاقصی در قدس اشغالی برگزار کردند. به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی،
شیخ «عزام الخطیب»، رئیس‌کل اداره اوقاف اسلامی در قدس گفت، ۶۰ هزار نمازگزار نماز جمعه را در مسجدالاقصی برپا کردند… مقامات رژیم صهیونیستی مانع رسیدن ساکنان کرانه باختری به مسجدالاقصی شدند، به جز چند هزار نفری که موفق شده بودند از کنارگذرها خود را به قدس برسانند.»
نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی از ساعات اولیه صبح جمعه همزمان باسرازیر شدن موج جمعیت‌هایی از ساکنان قدس و شهرها و شهرک‌های عربی داخل سرزمین‌های اشغالی در خیابان‌های قدس مستقر بوده و آنجا را به پادگان نظامی تبدیل کردند. اداره اوقاف اسلامی قدس در رمضان سال گذشته به دلیل شیوع کرونا مسجدالاقصی را تعطیل کرده بود اما امسال از نمازگزاران و زائران خواسته است که ضمن رعایت فاصله اجتماعی ماسک پوشیده و سجاده اختصاصی با خود داشته باشند.
طی یک هفته اخیر قدس صحنه تشدید حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینیانی بود که با تحصن در صحن باب العامود مسجدالاقصی بر مخالفت خود با استقرار نظامیان صهیونیستی در آنجا و توطئه‌ها برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی تاکید دارند.
وقوع انتفاضه جدی است
از سوی دیگر، ایهود اولمرت، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی درباره احتمال شکل گیری انتفاضه جدید در فلسطین اشغالی هشدار داد. او طی مقاله‌ای در روزنامه «معاریو» نوشت: «عوامل جدیدی ایجاد شده است که زمینه آغاز انتفاضه جدید در مناطق اشغالی فلسطین را فراهم می‌کند. رفتار‌های خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان و تلاش برای بیرون راندن فلسطینیان از اراضی خود، آنان را مجبور به مقابله می‌کند… حوادث اخیر در شهر قدس، نشانه آن است که اوضاع در آستانه فروپاشی قرار دارد و ممکن است هر لحظه،
تشدید شود»

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد