تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 9:48
کد خبر : 109496

العامری: اشغالگری و فساد مخفیانه، مانع شکل گیری دولت جدید عراق است

العامری: اشغالگری و فساد مخفیانه، مانع شکل گیری دولت جدید عراق است

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا، العامری در بیانیه ای که شب گذشته به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس سپاه بدر منتشر کرد، از حس غرور و افتخار خود سخن گفته و “نبردهای تعیین کننده این سپاه برای حاکمیت، آزادی، استقلال و رهایی عراق” را یادآور شد. وی در این بیانیه خاطرنشان کرده که سازمان بدر با سقوط رژیم صدام

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا، العامری در بیانیه ای که شب گذشته به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس سپاه بدر منتشر کرد، از حس غرور و افتخار خود سخن گفته و “نبردهای تعیین کننده این سپاه برای حاکمیت، آزادی، استقلال و رهایی عراق” را یادآور شد.

وی در این بیانیه خاطرنشان کرده که سازمان بدر با سقوط رژیم صدام برای برقراری دولتی قوی و سازنده آماده شد، اما این آرمان نجیب و اهداف عالیه سازمان بدر با اشغالگری آمریکا درگیر و با یک سری موانع اساسی همانند تروریسم روبرو شده است.

دبیرکل سازمان بدر تاکید کرده که علاوه بر تروریسم و اشغالگری، دستانی مخفی خطاهایی در ساختار دولت عراق ایجاد کردند که هدفشان این بود که عراق را ضعیف نگه دارند تا نتواند سرش را بالا گرفته و موقعیت شایسته خود را در منطقه و جهان بازیابد.

العامری در این بیانیه از سهمیه بندی های سیاسی و فساد در ساختار دولت عراق سخن گفته و آنرا “مهمترین وسیله ای” برشمرد که “دولت و سیستم مستقر را به زنجیر کشیده و مانع سرپا شدن عراق و مردم آنست”، اما به گفته او سازمان بدر و فرزندان محور مقاومت تصمیم به مقابله با اشغالگری گرفتند و با استفاده از ابزارهای سیاسی و مخصوص خود در این شرایط توطئه آمیز همه تلاش خود را برای تثبیت ارزش ها و سنت های کار سیاسی دموکراتیک و همچنین ایجاد نهادهای دولتی تا آنجا که می توانند به کار می گیرند.

وی با اشاره به هجوم و اشغال داعش در سال ۲۰۱۴ تصریح کرده، زمانی که این گروهک تروریستی توانست مناطق وسیعی از مناطق و خاک ما را اشغال کند، سازمان بدر با فتوای جهاد کفایی (آیت الله سیستانی) اولین گلوله را به سوی داعش ستمکار شلیک و نبرد را آغاز کرد.

هادی العامری با حسی غرور آمیز و افتخار که در بیانیه اش مشهود است، خطاب به عراقی ها گفته که در منطقه‌ای زندگی می‌کنند که از لحاظ جغرافیایی، ژئوپلیتیکی، اقتصادی و بین المللی مهمترین بخش کره زمین است، بنابراین دشمنان و حریصان و طمع کاران هرگز شما را رها نخواهند کرد.

وی در ادامه از یک عملیات سازمان یافته با هدف کشتن آرمانهای عراق و تخریب اراده مردم آن به قصد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سخن رانده که برای مواجهه با آن و مقابله با تغییر بنیادین در ساختار دولت بایستی ارزش های دموکراسی تحکیم شده و انتقال قدرت از طریق ساز وکارهای صحیح و صلح آمیز صورت گیرد.

دبیرکل سازمان بدر در انتها خطاب به اعضای سازمان بدر یاد شهدای مقاومت را گرامی و ضمن احترام به محضر آنان نوشته، به دو شهید برجسته و رهبران‌مان یعنی حاج ابومهدی المهندس و میهمان عراق و پشتیبان ابومهدی در نبرد با داعش حاج قاسم سلیمانی ادای احترام می‌کنیم و از خداوند منان منازل عالی بهشتی را برای ایشان خواستاریم.

گفتنی است که سازمان بدر اوایل جنگ تحمیلی عراق علیه ایران توسط شماری از رهبران دینی و سیاسی عراقی علیه صدام شکل گرفت و پس از سقوط رژیم بعث هم علیه اشغالگران و گروهک تروریستی داعش در مبارزه بوده است.  

هادی العامری که اکنون حدود ۶۷ سال سن دارد از جوانی عضو سازمان بدر بوده و یکی از موسسان آن محسوب می شود، او در دفاع مقدس همرزم شهیدانی همچون اسماعیل دقایقی فرمانده فقید سپاه بدر بوده است.  

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد