تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 - 18:50
کد خبر : 109209

موانع ۱۵ طرح مهم اقتصادی شهرستان ملایر بررسی شد

موانع ۱۵ طرح مهم اقتصادی شهرستان ملایر بررسی شد

 معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز پنجشنبه درباره دستاورد این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: این چهارمین جلسه بررسی موانع و مشکلات پیش‌روی تولید و طرح‌های اقتصادی این شهرستان است که از ابتدای امسال تاکنون برگزار شده است. «قدرت الله ولدی» افزود: در این جلسه که به ریاست استاندار همدان برگزار شد، موانع پیش‌روی

 معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز پنجشنبه درباره دستاورد این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: این چهارمین جلسه بررسی موانع و مشکلات پیش‌روی تولید و طرح‌های اقتصادی این شهرستان است که از ابتدای امسال تاکنون برگزار شده است.

«قدرت الله ولدی» افزود: در این جلسه که به ریاست استاندار همدان برگزار شد، موانع پیش‌روی ۱۵ طرح مهم اقتصادی این شهرستان همچون گاوداری ۶ هزار راسی، گلخانه ۶۸ هکتاری گنبد، گلخانه پیمان دشت، شهرک صنعتی خیاطان ازندریان، منطقه ویژه اقتصادی سامن، طرح توسعه شهرک مبلمان حاجی‌آباد، شهرک چوبکار زاگرس، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی و کارخانجات آجرپزی حسین آبادناظم مورد بررسی قرار گرفت.

وی با قدردانی از نگاه توسعه‌ای استاندار همدان و مسوولان استانی به این شهرستان بیان کرد: در حال حاضر طرح‌های بزرگ اقتصادی و تولیدی در این شهرستان در دست اجرا است که در راستای تحقق شعار سال و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب، در تلاش برای رفع موانع پیش‌روی تولید و پیشتیبانی از این طرح‌ها هستیم.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به ضرورت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سامن ادامه داد: این منطقه مصوبه سال ۱۳۸۴ است که هنوز اجرایی نشده و در تلاش برای رفع موانع این طرح مهم اقتصادی هستیم.

ولدی گفت: در همین رابطه استاندار همدان ۲۰۰ میلیون تومان به شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان کمک مالی داد تا در اولین فرصت کار مطالعاتی و کار عملیاتی این منطقه ویژه اقتصادی سامن با ۴۶۶ هکتار آغاز شود.

وی درباره ضرورت توسعه شهرک صنعتی مبلمان حاجی‌آباد ملایر بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح توسعه این شهرک به مساحت ۲۰ هکتار جذب و پرداخت شد.

معاون استاندار همدان ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون هیچ اقدامی برای عملیات اجرایی شهرک چوبکار زاگرس در منطقه سامن توسط بخش خصوصی انجام نشده است، در این نشست تصمیم‌گیری لازم انجام و به دنبال خلع ید این شهرک هستیم.

ولدی با بیان اینکه ناحیه صنعتی خیاطان ازندریان به شهرک تبدیل شد و به جد پیگیر آغاز عملیات اجرایی این شهرک هستیم گفت: در این نشست تصمیمات لازم برای رفع موانع و مشکلات کارخانجات آجرپزی حسین آباد ناظم اتخاذ شد.

وی با مثبت ارزیابی کردن این نشست اظهار داشت: پیشنهاد ایجاد ۲ شهر جدید به ملایر نیز داده شد که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، نخستین جلسه رفع موانع تولید شهرستان ملایر ۹ فروردین برگزار و حدود ۱۵ موضوع اصلی و مهم در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، شهرک‌های گلخانه‌ای، مبل و منبت، امور دام، محیط زیست، منابع آب و واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

در دومین جلسه پیگیری و رفع موانع تولید این شهرستان نیز ۳۰ فرورودین با بازدید میدانی «ظاهر پورمجاهد» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از طرح‌هایی همچون کارخانه تولید دستکش پزشکی، مجموعه پرورش کروکودیل، شهرک گلخانه‌ای گنبد و خوشه پوشاک ازندریان، تصمیم‌های لازم برای رفع موانع پیش‌روی این طرح‌ها اتخاذ شد.

جلسه سوم رفع موانع تولید این شهرستان نیز ابتدای اردیبهشت امسال با موضوع «آب» برگزار شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد