تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400 - 15:54
کد خبر : 108910

بزرگ‌ترین معروف در ماه رمضان، قرائت قرآن است

بزرگ‌ترین معروف در ماه رمضان، قرائت قرآن است

حجت‌الاسلام حقیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کارگاه آموزشی با عنوان زندگی بر مدار رمضان ویژه مبارک رمضان در خرم‌آباد برگزار شد. وی تصریح کرد: این کارگاه آموزشی به همت ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان برگزار شد.  دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر لرستان خاطرنشان کرد:

حجت‌الاسلام حقیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کارگاه آموزشی با عنوان زندگی بر مدار رمضان ویژه مبارک رمضان در خرم‌آباد برگزار شد.

وی تصریح کرد: این کارگاه آموزشی به همت ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان برگزار شد.

 دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر لرستان خاطرنشان کرد: این کارگاه آموزشی ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان محورهای این کارگاه آموزشی شامل؛ آداب و فضیلت‌های ماه مبارک رمضان و اخلاق و احکام کارمندی برگزار شد.

حقیان با بیان اینکه جلسه نخست این کارگاه پنجم اردیبهشت برگزار شد، افزود: جلسه دیگر این کارگاه آموزشی هم طی ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط امروز جامعه در پی شیوع بیماری کرونا، این کارگاه‌های آموزشی با حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان و به‌صورت زنده و وبینار برگزار می‌شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به اهمیت فریضتین امربه‌معروف و نهی از منکر، افزود: فریضه دینی امربه‌معروف و نهی از منکر باید در تمامی روزهای سال مورد توجه جدی تمامی اقشار مردم قرار گیرد و هرکسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید نسبت به انجام دادن این فریضه دینی بی‌تفاوت نباشد.

حقیان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی مغتم در راستای اجرایی کردن این فریضتین دینی است، خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا از این فرصت در راستای اجرایی کردن امربه‌معروف و نهی از منکر نهایت استفاده را داشته باشیم

وی با اشاره به روایتی از امام محمدباقر(ع) که در آن فرموده‌اند: «لِکلِّ شَیءٍ رَبیعٌ وَ رَبیعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضانَ؛ هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن، ماه رمضان است»، بیان کرد: از این‌رو معروفی بزرگ‌تر از قرائت قرآن در ماه رمضان و فرصتی بهتر از این ماه مبارک برای ارتباط با خدا وجود ندارد و می‌طلبد که در ماه مبارک رمضان توجه ما به اوامر و نواهی خداوند بیشتر از ماه‌های دیگر باشد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد