تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 تیر 1398 - 8:17
کد خبر : 58237

گران‌فروشی و کم‌کاری در دستگاه‌های اداری جزو منکرات است

گران‌فروشی و کم‌کاری در دستگاه‌های اداری جزو منکرات است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی روحانی امروز در مراسم تجمع بزرگ امربه‌معروف و نهی از منکر در سالن شهید آوینی  اداره ارشاد رودسر با تأکید بر ضرورت اشاعه فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: اگر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی روحانی امروز در مراسم تجمع بزرگ امربه‌معروف و نهی از منکر در سالن شهید آوینی  اداره ارشاد رودسر با تأکید بر ضرورت اشاعه فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: اگر کسی در جامعه منکری را ببیند و سکوت کند و فریاد نزند باید در قیامت پاسخ شهدا را بدهد.  

وی به غیرقابل‌تحمل بودن رفتار عده‌ای در جامعه که باورهای دینی و اعتقادات مذهبی مردم را زیر پا له می‌کنند، افزود: بعضی‌ها دنبال ترویج فرهنگ بی‌عفتی در جامعه هستند و به هنجارشکنانی که تصمیم دارند گیلان را آلوده کنند می‌گوییم که هیچ‌گاه استان ما جای امنی برای شما نخواهد بود.  

امام‌جمعه رودسر با تأکید بر تذکر لسانی در خصوص بحث عفاف و حجاب در جامعه گفت: وضعیت عفاف و حجاب در جامعه نامناسب بوده و راضی‌کننده نیست و باید به دنبال برنامه‌های زیر بنایی در امر عفاف و حجاب باشیم .  

روحانی با اشاره به اینکه همه دغدغه بحث عفاف و حجاب در جامعه را داریم و باید به چگونگی شیوه اشاعه این فرهنگ در جامعه بیشتر توجه کنیم، بیان کرد: متأسفانه طرح سالم‌سازی دریا وضعیت نامناسبی دارد و امنیت اخلاقی و تفکیک بین زن و مرد در محل شنا باید موردتوجه قرار گیرد .  

وی تعلیم امربه‌معروف و نهی از منکر را یک ضرورت در جامعه خواند و تصریح کرد: نباید برنامه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر با یک سخنرانی خلاصه شود، گفتمان ما ائمه جماعات و حزب‌اللهی‌ها، مطالبه مسائل اقتصادی و اجرای احکام نورانی اسلام است.  

امام‌جمعه رودسر با اشاره به مدیریت ضعیف برخی از مسؤولین نالایق که پس از ۴۰ سال از عمر انقلاب شکم مردم خالی بوده و مشکلات اقتصادی بر جامعه حاکم است، گفت:  اعتقادداریم که اگر کار برای مردم صورت گیرد بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد ولی برای بعضی از دولتمردان خوشایند  داشتن این‌گونه مطالبات خوشایند نیست.

روحانی زکات و نماز را در کنار امربه‌معروف و نهی از منکر از فروعیات دین خواند و افزود: توجه به امر زکات و نماز از تأکیدات مقام معظم رهبری است که همه باید به پیام رهبر توجه کنند درحالی‌که مسؤولینی در همین شهرستان در وقت نماز جلسه گذاشته‌اند بعد مدیران این‌گونه جلسات، خودشان را هم مدیر این جامعه می‌دانند.

وی با تأکید بر ضرورت آموزش و شیوه درست تذکر لسانی در خصوص عفاف و حجاب برای تک‌تک آمران به معروف و ناهیان از منکر اذعان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر کار بسیار ظریف و سختی است که ناهیان و آمران باید مدبرانه، عالمانه و حساب‌شده وارد مبارزه با هنجارشکنان اجتماعی شوند.  

امام‌جمعه رودسر با بیان اینکه تکریم ارباب‌رجوع در ادارات به‌عنوان یک اقدام عملی نه‌فقط یک شعار باید مورد تأکید سازمان‌ها و نهادها قرار گیرد، تصریح کرد: متأسفانه تکریم ارباب‌رجوع در ادارات به یک شعار تبدیل‌شده و خیلی از مسائل ارزشی و فرهنگی در جامعه اسلامی نادیده گرفته می‌شود، به نظر بنده، ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر ابتدا باید از دفتر رئیس‌جمهور شروع شود و تا دفتر استانداران و فرمانداران ادامه پیدا کند.  

روحانی با اشاره به اینکه منکرات در جامعه فراوان بوده و فقط به بی‌عفتی و بی‌حجابی خلاصه نمی‌شود، اذعان کرد: کم‌فروشی، گران‌فروشی و کم‌کاری در دستگاه‌های اداری نیز جزو منکرات است که باید به آن توجه شود.  

وی با اشاره به اینکه دشمن دنبال ترویج فرهنگ بی‌عفتی در جامعه است، افزود: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در کنار آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به دنبال ارائه راهکارهای مناسب برای مبارزه با هنجارشکنان باشند.  

امام‌جمعه رودسر بر ضرورت اهتمام همگان در حفظ و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم اگر منکری در جامعه دیدیم برخورد شود تا خیابان‌ها و تفرجگاه‌های ما سالم بمانند.   

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد