تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 16:00
کد خبر : 108544

اظهار نگرانی مفتی مسکو از کمبود جا برای نمازگزاران

اظهار نگرانی مفتی مسکو از کمبود جا برای نمازگزاران

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا کرگانوف روز سه شنبه به رسانه ها گفت:  «متاسفانه، من باید یک بار دیگر به مشکل کمبود مساجد در پایتخت اشاره کنم. مردم در مساجد جا نمی شوند و در مناسبت های مذهبی و حتی برای نماز جمعه، بیش از ۳۰

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا کرگانوف روز سه شنبه به رسانه ها گفت:  «متاسفانه، من باید یک بار دیگر به مشکل کمبود مساجد در پایتخت اشاره کنم. مردم در مساجد جا نمی شوند و در مناسبت های مذهبی و حتی برای نماز جمعه، بیش از ۳۰ هزار مسلمان مجبور به اقامه در خیابان می شوند، زیرا در مساجد جایی نیست.»

کرگانوف از مقامات شهرداری مسکو برای حل این مشکل درخواست کرد.

مفتی همچنین یادآوری کرد که مومنان امسال می توانند در چهار مکان در مسکو  شامل در «مسجد یاردام» در خیابان خاچاتوریان، مسجد در خیابان تاتارسکایا، مسجد جامع کلیسای مسکو در پروسپکت میرا و همچنین در مسجد در پوکلونایا گورا نماز بخوانند و مکانهای اضافی نماز مانند سالهای گذشته در بهار امسال اختصاص نخواهد یافت.

 امسال در روسیه ماه مبارک رمضان برای مسلمانان از ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین)   آغاز شد و تا ۱۲ می ( ۱۲ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

مسلمانان روسیه با جمعیتی حدود ۳۰ میلیون نفر که یک پنجم جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، در سیاست های همگرایی جمهوری اسلامی ایران و روسیه جایگاه خاصی داشته اند.

اسلام دومین دین بزرگ در جمهوری فدراتیو روسیه محسوب می‌شود. پیشینه ورود اسلام به روسیه به قرن ۸ قمری باز می‌گردد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد