تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 11:42
کد خبر : 108141

جنجال انتشاریک فایل صوتی ازمحمد جواد ظریف

جنجال انتشاریک فایل صوتی ازمحمد جواد ظریف

در صورت موافقت نهادهای ذی‌ربط کل گفت‌وگوی ۷ ساعته منتشر خواهد شد  سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص فایل صوتی مخدوش منتشره در برخی رسانه‌ها با صدای محمدجواد ظریف درخصوص سردار سرافراز شهید سلیمانی گفت: فایل صوتی منتشر شده از دکتر ظریف یک فایل

در صورت موافقت نهادهای ذی‌ربط کل گفت‌وگوی ۷ ساعته منتشر خواهد شد

جنجال انتشاریک فایل صوتی ازمحمد جواد ظریف

 سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص فایل صوتی مخدوش منتشره در برخی رسانه‌ها با صدای محمدجواد ظریف درخصوص سردار سرافراز شهید سلیمانی گفت: فایل صوتی منتشر شده از دکتر ظریف یک فایل تقطیع شده و گزینشی از یک گفت‌وگوی داخلی ۷ ساعته است که به هیچ‌وجه منعکس‌کننده میزان احترام، تعاریف مفصل و تقدیرهایی که ایشان در ادامه گفت‌وگو به تفصیل از تدبیر، خرد، رشادت و نقش منحصر به فرد سردار سلیمانی در توفیقات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دارند، نیست.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز نو :خطیب‌زاده با بیان این‌ نکته که دوستی دیرینه و قرابت‌های دکتر ظریف با سردار سلیمانی بر کسی پوشیده نیست، افزود: این گفت‌وگو صرفا برای ثبت در حافظه سازمانی دولت تدبیر و امید ضبط شده بوده و قرار به انتشار آن نبوده است و معلوم نیست توسط چه افرادی و با چه اهداف و نیاتی به صورت گزینشی در فضای مجازی منتشر شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان با بیان اینکه متاسفانه با توجه به افزایش بی‌اخلاقی‌های سیاسی که این روزها به صورت فزاینده شاهد آن هستیم، باید منتظر تقطیع و پخش بخش‌های گزینشی دیگری از این گفت‌وگو یا موارد مشابه هم باشیم، تاکید کرد: در صورت موافقت نهادهای ذی‌ربط کل گفت‌وگوی ۷ ساعته منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است فایلی صوتی روز گذشته در برخی رسانه‌ها از گفت‌وگوی جواد ظریف ظریف منتشر شد. یک رسانه فارسی‌زبان نزدیک به عربستان‌سعودی اقدام به پخش فایل‌های تقطیع شده از مصاحبه‌ای کرد که محمد‌جواد ظریف در اسفند ماه ۱۳۹۹ انجام داده است. این رسانه فارسی‌زبان ابتدا اقدام به پخش چند فایل چند دقیقه‌ای تقطیع شده کرد و همزمان از برخی ایرانی‌های مقیم خارج درباره اطلاعات داده شده در این فایل‌ها پرس و جو کرد. این رسانه فارسی‌زبان با انتخاب گزینشی بخش‌هایی از این گفت‌وگو این‌گونه القا می‌کند که وزیر خارجه ایران در حال انتقادهای پیاپی از سیاست نظام جمهوری اسلامی در منطقه است. به گفته این رسانه، این گفت‌وگوی بیش از سه ساعته با سعید لیلاز که از چهره‌های نزدیک به دولت روحانی است صورت گرفته است.

 

منبع:روزنامه اعتماد

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد